Ο Αχιλλέας Χεκίμογλου, συγγραφέας και ερευνητής της τεχνολογικής ιστορίας των σιδηροδρόμων στην Ελλάδα, ανέφερε τον λόγο που η Ελλάδα – παρά τα δισεκατομμύρια που επενδύθηκαν για τους σιδηροδρόμους – δεν εκσυγχρονίστηκε ποτέ στο κομμάτι αυτό, γεγονός που ήρθε στο φως μετά το φονικό δυστύχημα της σύγκρουσης των τρένων στα Τέμπη.
Όπως είπε ο Αχιλλέας Χεκίμογλου, σχετικά με το γιατί δεν καταφέραμε σαν χώρα να αποκτήσουμε έναν σύγχρονο σιδηρόδρομο: «Αν το δει κανείς με επιχειρηματικούς όρους, η Ελλάδα θα τα είχε όλα σωστά στο power point, στο excel, τα είχε σωστά στο ΦΕΚ, τα είχε σωστά στην αλληλογραφία με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, που κατά βάση η Ευρωπαϊκή Ένωση χρηματοδότησε τα έργα αυτά και οι προθέσεις σίγουρα, ήταν καλές, αλλά για λόγους που έχουν να κάνουν με την οργάνωση του συστήματος των σιδηροδρόμων, με το επίπεδο της εταιρικής διακυβέρνησης, την παρουσία συστημάτων και διαδικασιών και πάει λέγοντας, δεν κατάφερε – παρόλο που επένδυσε πάρα πολλά χρήματα – να έχουμε σήμερα ένα αξιοπρεπές συγκοινωνιακό μέσο, αν όχι εφάμιλλο.
O λόγος που συνέβη αυτό είναι όπως ανέφερε, ένας συνδυασμός πραγμάτων. «Πιστεύω μετά από όλα αυτά τα χρόνια έχω καταλήξει στο ότι υπάρχει, ας πούμε, μια κουλτούρα βανδαλισμών σε ότι αφορά τη δημόσια περιουσία. Αυτό στοίχισε στο σιδηρόδρομο. Υπάρχει μια κουλτούρα καθυστερήσεων στους δημόσιους διαγωνισμούς για παράδειγμα.