Οι καλές ειδήσεις για την πορεία του λιανεμπορίου είναι σπάνιες, ακόμη και όταν τα στατιστικά στοιχεία αποτυπώνουν μια θετική συνολική εικόνα του κλάδου, έρχονται οι δηλώσεις εμπόρων που δραστηριοποιούνται στη Θεσσαλονίκη και την ανατρέπουν. Όπως λένε στη Voria, έμποροι, η κίνηση στην αγορά δεν είναι  ικανοποιητική ούτε κατά τη διάρκεια των εκπτώσεων, αλλά ούτε και τις Κυριακές που τα καταστήματα ήταν ανοιχτά.

Οι χειμερινές εκπτώσεις ξεκίνησαν στις 8 Ιανουαρίου και θα διαρκέσουν μέχρι τις 29 Φεβρουαρίου, ενώ τα καταστήματα ήταν ανοιχτά δύο Κυριακές, 14 και 21 Ιανουαρίου, κατά τη διάρκεια των οποίων ειδικά στις 21 του μήνα, το τσουχτερό κρύο κάθε άλλο παρά σύμμαχος αποδείχτηκε.

Όπως όλα δείχνουν, η κίνηση των πρώτων ημερών δεν φαίνεται να οδηγεί σε επίτευξη του στόχου του εμπορικού κόσμου για τζίρο, κατά το δίμηνο Ιανουαρίου – Φεβρουαρίου, που θα ξεπεράσει τα περίπου 6 δισ. ευρώ του αντίστοιχου περυσινού διαστήματος. Η ακρίβεια και η ανασφάλεια για την επόμενη ημέρα, παρά τις κυβερνητικές παρεμβάσεις και τις όποιες αυξήσεις μισθών, δεν αφήνουν περιθώρια στους καταναλωτές για αγορές πέρα από τα βασικά και απαραίτητα και πληρωμή των μηνιαίων υποχρεώσεων.

«Από την πρώτη ημέρα των εκπτώσεων μέχρι και σήμερα δεν υπάρχει ενδιαφέρον από την πλευρά των καταναλωτών. Μπορεί οι εκπτώσεις να είναι πραγματικά καλές, ωστόσο ακόμη και όταν κάποιοι προχωρούν σε αγορές, συνήθως επιλέγουν ό,τι πιο οικονομικό υπάρχει στο κατάστημα και μόνον αν το έχουν ανάγκη. Στις περισσότερες πάντως περιπτώσεις, οι καταναλωτές είτε μπαίνουν στο κατάστημα και δεν ψωνίζουν τίποτε, είτε παραμένουν στις προθήκες των καταστημάτων μας και αποχωρούν χωρίς καν να περάσουν το κατώφλι. Πρόκειται για μια θλιβερή εικόνα, που έχει πλέον γίνει η νέα πραγματικότητα» σχολιάζει υπεύθυνος καταστήματος στην Τσιμισκή.

«Παραδοσιακά οι δυο πρώτες εβδομάδες είναι οι πιο δυνατές της εκπτωτικής περιόδου και αυτές χάθηκαν», αναφέρει ο Νίκος Σιμωνίδης, έμπορος ενδυμάτων συμπληρώνοντας «παρόλο που υπάρχουν πολύ καλές τιμές και υψηλά ποσοστά εκπτώσεων – καθώς είναι μονόδρομος για κάθε έμπορο αν θέλει να “διώξει” το παλιό εμπόρευμα – οι καταναλωτές έχουν άλλες υποχρεώσεις με αποτέλεμα να μην έχουν τη δυνατότητα να διαθέσουν χρήματα για ενδύματα και υποδήματα, ιδιαίτερα, μάλιστα, όταν δεν είναι αναγκαία για αυτούς».

Αξίζει να σημειωθεί πως στις περισσότερες περιπτώσεις οι εκπτώσεις φτάνουν το 50%, ενώ δεν λείπουν και τα καταστήματα που ρίχνουν περισσότερο τις τιμές ακόμη και κατά 70% έναντι των αρχικών.

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ.
Exit mobile version