Από τα καταστήματα ηλεκτρονικών ειδών που παραδοσιακά «πρωταγωνιστούν» στις αγορές τη μέρα της Black Friday, τα καταστήματα ένδυσης – υπόδησης, των προϊόντων για το σπίτι έως τα σούπερ μάρκετ και τις επιχειρήσεις, με σχεδόν κάθε είδους υπηρεσίες, ολόκληρη η αγορά κινείται, σήμερα, σε ρυθμούς προσφορών.

Οι προσφορές κορυφώνονται το τριήμερο, από σήμερα που πλέον είναι και η… «επίσημη» Black Friday έως και τη Δευτέρα 27 Nοεμβρίου που είναι η Cyber Monday, ενώ τα εμπορικά καταστήματα θα είναι ανοιχτά και την Κυριακή διευκολύνοντας τις αγορές των καταναλωτών.

Στους «πρωταγωνιστές» της ημέρας όπως έχουν δείξει τα προηγούμενα χρόνια είναι τα είδη τεχνολογίας, οι οικιακές συσκευές ενώ ακολουθούν η ένδυση, η υπόδηση και τα καλλυντικά. Αρκετοί είναι επίσης οι καταναλωτές που εκμεταλλεύονται τις προσφορές των ημερών για να κάνουν νωρίτερα τις χριστουγεννιατικές αγορές και τα δώρα τους καθώς ακολουθεί η εορταστική περίοδος.

Εντατικοί ο έλεγχοι από το υπουργείο Ανάπτυξης

Την ίδια στιγμή το υπουργείο Ανάπτυξης διαμηνύει πως οι έλεγχοι στην αγορά είναι εντατικοί, προκειμένου να διασφαλιστεί πως οι προσφορές για τους καταναλωτές θα είναι πραγματικές. Ο υπουργός Ανάπτυξης, Κώστας Σκρέκας παραβρέθηκε χθες, Πέμπτη, στην ενημερωτική εκδήλωση «Εκπτώσεις; Προσφορές; Κάντο σωστά!» που διοργάνωσε το Υπουργείο Ανάπτυξης από κοινού με τον Σύνδεσμο Επιχειρήσεων και Βιομηχανιών, το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Αθηνών και τον Εμπορικό Σύλλογο Αθηνών. Ο κ. Σκρέκας επανέλαβε ότι όλο το προηγούμενο διάστημα πραγματοποιήθηκαν τιμοληψίες στην αγορά προκειμένου σήμερα να γίνει η σύγκριση και να διαπιστωθεί εάν οι εκπτώσεις είναι πραγματικές. Σε αντίθετη περίπτωση, οι επιχειρήσεις θα βρεθούν αντιμέτωπες με υψηλά πρόστιμα.

«Είναι αυτονόητο ότι η κυβέρνηση θέλει προσφορές και εκπτώσεις. Οι οποίες όμως να είναι πραγματικές και όχι παραπλανητικές για τον καταναλωτές» τόνισε ο κ. Σκρέκας ενώ πρόσθεσε: «οι εταιρείες να σεβαστούν τον νόμο, να αντιληφθούν την κοινωνική ανάγκη για διατήρηση των τιμών σε χαμηλά επίπεδα για δύο λόγους: Πρώτον, γιατί πρέπει να βοηθήσουμε τα νοικοκυριά να έχουν πρόσβαση σε βασικά αγαθά και δεύτερον να διασφαλίσουμε τη βιωσιμότητα των δικών τους επιχειρήσεων. Για τον απλό λόγο ότι αν ο καταναλωτής χάσει την εμπιστοσύνη του στα προϊόντα, αυτό θα έχει αρνητικές συνέπειες και στις πωλήσεις των εταιρειών. Αυτοί οι κανόνες που έχουν μπει, είναι για να λειτουργεί το εμπόριο με όρους ανταγωνισμού προς το συμφέρον και την προστασία του καταναλωτή».

Σκοπός της εκδήλωσης ήταν η ενημέρωση των καταναλωτών, αλλά και των εκπροσώπων της αγοράς για τη σωστή εφαρμογή του νομικού πλαισίου των εκπτώσεων, ενόψει της Black Friday, της Cyber Monday, της εορταστικής περιόδου, όπως επίσης και των χειμερινών εκπτώσεων. Ταυτόχρονα παρουσιάστηκε και ο δεκάλογος προστασίας των καταναλωτών, ο οποίος δημιουργήθηκε από τον Σύνδεσμο Επιχειρήσεων και Βιομηχανιών υπό την αιγίδα του Υπουργείου Ανάπτυξης.

Σημειώνεται ότι σύμφωνα με τη νέα νομοθεσία που ισχύει από τις αρχές της χρονιάς κάθε ανακοίνωση μείωσης τιμής, θα πρέπει να γίνεται επί της χαμηλότερης τιμής των προηγούμενων 30 ημέρων. Αυτή λαμβάνεται ως τιμή αναφοράς ώστε η επιχείρηση να προχωρά στη συνέχεια σε μείωσή της και όχι η τιμή των αμέσως προηγούμενων ημερών.

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ.
Exit mobile version