Στη διάθεση των καταναλωτών ενέργειας τίθεται από την 1η Φεβρουαρίου ο ενεργειακός διαμεσολαβητής, για διαφορές με προμηθευτές και διαχειριστές δικτύων που αφορούν μεταξύ άλλων αμφισβήτηση του λογαριασμού ή του ύψους της κατανάλωσης, τον τρόπο διακανονισμού οφειλών, ασάφεια στις χρεώσεις, προβληματική ενημέρωση κ.α.
Ενεργειακός διαμεσολαβητής αναλαμβάνει ο κ. Κομνηνός Κόμνιος, αναπληρωτής καθηγητής, μέλος του κλάδου ενέργειας της ΡΑΑΕΥ, όπως ανακοίνωσαν σήμερα ο πρόεδρος της Ρυθμιστικής Αρχής Αποβλήτων, Ενέργειας και Υδάτων Αθ. Δαγούμας και ο επικεφαλής του κλάδου ενέργειας Δημήτρης Φούρλαρης.
Η υπηρεσία απευθύνεται σε οικιακούς καταναλωτές ηλεκτρικής ενέργειας και φυσικού αερίου για διαφορές με προμηθευτές και διαχειριστές δικτύων διανομής και παρέχεται δωρεάν.
Η διαδικασία της αίτησης βήμα – βήμα
Ο Διαμεσολαβητής:
– Εξετάζει καταρχάς τα στοιχεία που έχουν υποβληθεί από τον Καταναλωτή, τα διαβιβάζει
στον Πρoμηθευτή και επικοινωνεί με τα μέρη για την διαλεύκανση επιμέρους πτυχών της
διαφοράς.
– Ενημερώνει τα δύο μέρη ότι μπορούν να αποχωρήσουν από τη διαδικασία σε οποιοδήποτε
στάδιο αυτής.
– Παρέχει στα μέρη τη δυνατότητα, εντός εύλογου χρονικού διαστήματος, να εκφράσουν τις
απόψεις τους, να ενημερωθούν για τα επιχειρήματα, τα αποδεικτικά στοιχεία, τα έγγραφα
και τα πραγματικά περιστατικά που προβάλλει το άλλο μέρος, για τυχόν δηλώσεις ή
γνωμοδοτήσεις εμπειρογνωμόνων και να υποβάλλουν παρατηρήσεις επί αυτών
– Πληροφορεί τα μέρη ότι δεν υποχρεούνται να χρησιμοποιήσουν δικηγόρο ή νομικό σύμβουλο,
αλλά μπορούν να ζητήσουν τη συμβουλή ανεξάρτητου προσώπου ή να εκπροσωπηθούν ή
αλλά μπορούν να ζητήσουν τη συμβουλή ανεξάρτητου προσώπου ή να εκπροσωπηθούν ή
υποστηριχθούν από τρίτο μέρος σε κάθε φάση της διαδικασίας.
Με την ολοκλήρωση της διαδικασίας, ο Ενεργειακός Διαμεσολαβητής προτείνει μια λύση
για την επίλυση της διαφοράς.