Τα αποκαλυπτήρια του «έξυπνου» ψηφιακού βοηθού (chatbot) του gov.gr, ο οποίος αξιοποιεί εφαρμογές τεχνητής νοημοσύνης (ΑΙ) πρόκειται να γίνουν σήμερα έχοντας ως στόχο να παρέχουν μία βελτιωμένη εμπειρία στους Έλληνες πολίτες.
Σύμφωνα με όσα έχουν γίνει γνωστά, μία βασική διαφορά σε σχέση με το παρελθόν είναι ότι οι πολίτες θα μπορούν να θέτουν τα ερωτήματα τους σε φυσική γλώσσα. Σε αυτό το σημείο είναι που αξιοποιούνται οι δυνατότητες της τεχνητής νοημοσύνης, ενώ σε επόμενη φάση, θα υπάρχει και δυνατότητα για φωνητική αναζήτηση. Σημειωτέον πως πρόκειται για μία από τις πρώτες περιπτώσεις αξιοποίησης του ΑΙ από δημόσια υπηρεσία σε χώρα της Ευρώπης.
Παράλληλα με την επεξηγηματική απάντηση με τα βήματα που χρειάζονται, θα υπάρχει και απευθείας σύνδεσμος στην αντίστοιχη υπηρεσία προκειμένου ο πολίτης να διεκπεραιώσει αυτό που ζητά. Το συγκεκριμένο chatbot βασίζεται στο GPT-4 της OpenAI και έχει «εκπαιδευτεί» με τα δεδομένα που υπάρχουν τόσο στο gov.gr όσο και στο ΜΙΤΟΣ, το Εθνικό Μητρώο Διαδικασιών του ελληνικού δημοσίου.
Πάντως, αυτό που αναφέρουν εδώ και αρκετές εβδομάδες τα αρμόδια στελέχη του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης είναι ότι πρόκειται για την πρώτη έκδοση, η οποία θα μπορούσε να χαρακτηριστεί και ως δοκιμαστική. Όπως συμβαίνει με αντίστοιχες ΑΙ υπηρεσίες στην αρχή αναμένεται να υπάρχουν περιπτώσεις που το chatbot θα απαντά λανθασμένα αλλά σταδιακά -και όσο «εκπαιδεύεται»- αυτού του είδους τα λάθη θα εξαλείφονται.