Τους προβληματισμούς τους για την κατασκευή του Fly Over κατά τη διάρκεια της επόμενης 4ετιας εξέφρασαν σε ανοικτή συζήτηση που διοργάνωσε ο πρόεδρος της ΚΟ του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, Σωκράτης Φάμελλος, αυτοδιοικητικοί, παραγωγικοί και επιστημονικοί φορείς της Θεσσαλονίκης.

Δίπλα στον κ. Φάμελλο ήταν και οι βουλευτές Θεσσαλονίκης με τον ΣΥΡΙΖΑ, Ράνια Θρασκιά, Κατερίνα Νοτοπούλου, Χρήστος Γιαννούλης αλλά και ο βουλευτής Κιλκίς, Πέτρος Παππάς.

Κατά τη διάρκεια των τοποθετήσεων, όλοι οι ομιλούντες αναγνώρισαν το γεγονός ότι η Θεσσαλονίκη αντιμετωπίζει σοβαρό κυκλοφοριακό πρόβλημα και πολλοί από αυτούς υποστήριξαν ότι το Fly Over είναι ένα έργο το οποίο θα λύσει σημαντικό μέρος του αυτού.

Άπαντες ωστόσο εξέφρασαν τις ανησυχίες τους γύρω από τις συνθήκες κάτω από τις οποίες ξεκίνησαν οι προπαρασκευαστικές εργασίες του έργου, εκφράζοντας πολλές φορές συγκλίνουσες απόψεις. Κύριο πεδίο του προβληματισμού αποτέλεσε η μελέτη του έργου που κατατέθηκε το 2020, αλλά και οι σύνοδες παρεμβάσεις που όπως τόνισαν δεν συνέβησαν, προκειμένου η Θεσσαλονίκη να αντιμετωπίσει τις δυσκολίες στην κίνηση των οχημάτων που θα επέλθουν από τις εργασίες κατασκευής της υπερυψωμένης ταχείας λεωφόρου. Έγινε επιπλέον λόγος και για τις επιπτώσεις του έργου στην ατμόσφαιρα την ερχόμενη τετραετία, καθώς με δεδομένο ότι η Θεσσαλονίκη έχει τιμωρηθεί από την ΕΕ για τα υψηλά επίπεδα της ατμοσφαιρικής ρύπανσης, η κατάσταση θα επιδεινωθεί σε περίπτωση που τα ΙΧ τα οποία εξυπηρετούνταν από την Εσωτερική Περιφερειακή, θα πρέπει πλέον να περνούν μέσα από τους κεντρικούς οδικούς άξονες.

Η τοποθέτηση Φάμελλου

Τη συζήτηση άνοιξε ο κ. Φάμελλος, ο οποίος διευκρίνισε ότι οι άνθρωποι του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ έχουν πραγματοποιήσει σειρά συσκέψεων με εκπροσώπους των προσκεκλημένων στη σημερινή συζήτηση φορέων, αλλά και με το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.

«Έχουμε πάρα πολλή έντονη ανησυχία για το πώς εξελίσσεται το έργο και η κατασκευή του» και «οδηγούμαστε σε ένα τέλειο αδιέξοδο», ανέφερε περισσότερες από μία φορές ο πρόεδρος της ΚΟ του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, υπογραμμίζοντας πως «το κόστος του έργου δεν προσδιορίζεται κοντά στα 280 εκατ. ευρώ, αλλά σε πάνω από 1 δις».

Ο κ. Φάμελλος ξεκαθάρισε επιπλέον ότι «καταθέσαμε ερώτηση στη Βουλή για να πάρουμε στα χέρια μας τη σύμβαση του έργου και τελικά έτσι να μάθουμε τις ρήτρες και το τελικό του κόστος, αλλά και τις επιβαρύνσεις που μπορεί να επέλθουν». Παράλληλα, εκτίμησε πως «πηγαίνουμε σε ένα προδιαγεγραμμένο έμφραγμα», καθώς όπως είπε οι προπαρασκευαστικές εργασίες έχουν ξεκινήσει δίχως την ολοκλήρωση του Μετρό και με έναν ΟΑΣΘ που δεν μπορεί να εξυπηρετήσει αξιοπρεπώς το επιβατικό κοινό.

«Δεν υπάρχουν επικαιροποιημένα στοιχεία για το κυκλοφορικό της πόλης», πρόσθεσε ακόμη ο κ. Φάμελλος και είπε σχετικά πως «αυτά που υπάρχουν είναι πολύ παλιά», καθώς η τελευταία χρονικά σχετική μελέτη έγινε το 2010 και τώρα, κατά τη διάρκεια των εργασιών για τον Fly Over αναμένονται τα αποτελέσματα σχετικής μελέτης από την Ελληνικό Μετρό. Όπως τόνισε, τα δεδομένα για το κυκλοφοριακό της πόλης έχουν μεταβληθεί σημαντικά τα τελευταία 13 χρόνια.

«Άρα, υπάρχει ένα σοβαρό εκτίμησης για το Fly Over και η Πολιτεία προχωρά το έργο χωρίς μελέτη», συμπέρανε ο κ. Φάμελλος.

Μπίλλιας: Έτσι θα μπορούσαν να αποσυμφοριστούν οι δρόμοι  

Ο αντιπεριφερειάρχης Υποδομών και Δικτύων Κεντρικής Μακεδονίας, Πάρις Μπίλλιας ο οποίος διετέλεσε πρόεδρος του Τεχνικού Επιμελητηρίου στην Κεντρική Μακεδονία, είπε πως το Fly Over αποτελεί «τη βέλτιστη μορφή επίλυσης του κυκλοφοριακού προβλήματος».

Ωστόσο τόνισε πως «δυστυχώς ο ΟΑΣΘ είναι πλέον… μισός», ενώ  αναγνώρισε ότι «το Μετρό θα έπρεπε να έχει γίνει εδώ και χρόνια».

Εάν ο ΟΑΣΘ ενισχυθεί και παράλληλα επισπευθεί η λειτουργία του Μετρό, σύμφωνα με τον κ. Μπίλλια, οι δρόμοι θα μπορούσαν να αποσυμφοριστούν από τα οχήματα σε συνολικό ποσοστό 45%.

«Ο ΟΑΣΘ είναι ανήμπορος να λύσει τα προβλήματα του 21ου αιώνα»

Τον ΟΣΕΘ εκπροσώπησε στη συζήτηση ο διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού, Γιάννης Τόσκας.

Ο κ. Τόσκας ανέφερε πως «δεν μας είχε γίνει γνωστή κανενός είδους μελέτη για την κατασκευή του έργου».

Έπειτα είπε ότι μετά τη δημοσιοποίηση της κυκλοφοριακής μελέτης «θα είμαστε σε θέση να γνωρίζουμε τις επιπτώσεις του έργου» το οποίο έχει ήδη ξεκινήσει, ενώ αρνήθηκε την άποψη που εξέφρασε ο κ. Μπίλλιας πως ο ΟΑΣΘ έχει μείνει μίσος.

«Ο ΟΑΣΘ είναι διπλάσιος σε σχέση με το 2019», είπε συγκεκριμένα ο κ. Τόσκας, αλλά παραδέχθηκε ότι ο Οργανισμός  «είναι ανήμπορος να λύσει προβλήματα του 21ου αιώνα».

 

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ.
Exit mobile version