Έξι πρόσθετες παρεμβάσεις οι οποίες στοχεύουν στην άμβλυνση των επιπτώσεων στο κυκλοφοριακό χάος που παρατηρείται στους δρόμους της Θεσσαλονίκης ανακοινώθηκαν το πρωί της Δευτέρας μετά την ευρεία σύσκεψη του συντονιστικού οργάνου για το Flyover που πραγματοποιήθηκε στο ΥΜΑΘ με τη συμμετοχή της Πολιτικής Ηγεσίας του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, του υφυπουργού Μακεδονίας Θράκης, εκπροσώπων της Τοπικής Αυτοδιοίκησης και φορέων.
Οι έξι παρεμβάσεις που ανακοίνωσε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκουρας, είναι οι εξής:
● Εκπόνηση μελετών εφαρμογής για την άμβλυνση των επιπτώσεων στην πόλη υπό τον Συντονισμό της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας,
● Ανάθεση αρμοδιοτήτων στην ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟ ΑΕ για τη λειτουργία της Εσωτερικής Περιφερειακής Οδού Θεσσαλονίκης, από τον Ανισόπεδο Κόμβο Κ5 (Νοσοκομείο Παπαγεωργίου) έως τον Ανισόπεδο Κόμβο Κ12 (σύνδεση με Ε.Ο. Θεσσαλονίκης-Μουδανιών).
● Απόδοση χώρων της ΓΑΙΑΟΣΕ και της ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΕΤΡΟ κατασκευή υπαίθριων χώρων στάθμευσης.
● Περιοδική και συστηματική ενημέρωση των φορέων σχετικά με την εξέλιξη του έργου, στο πλαίσιο του Συντονιστικού Οργάνου.
● Ακόμη μεγαλύτερη ενίσχυση του ΟΑΣΘ, με λεωφορεία και προσωπικό.
O κ. Σταϊκούρας δήλωσε μεταξύ άλλων πως: «Το Fly Over είναι χρήσιμο και αναγκαίο έργο για την πόλη, όπως αναγνωρίζεται σχεδόν από το σύνολο των φορέων αυτής και όπως παρουσιάστηκε πρόσφατα σε δημοσκόπηση της εφημερίδας ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ. Και αυτό γιατί από τη νέα περιφερειακή οδό Θεσσαλονίκης θα μπορούν να διέρχονται – ελεύθερα διοδίων – 10.000 οχήματα ανά ώρα, όταν σήμερα διέρχονται 5.000 οχήματα, ενώ, παράλληλα, αυξάνεται το επίπεδο οδικής ασφάλειας και μειώνεται το περιβαλλοντικό αποτύπωμα».
«Σε κάθε περίπτωση, είμαστε διατεθειμένοι, να προχωρήσουμε και σε πρόσθετες παρεμβάσεις, ανάλογα με την πορεία και τη δυναμική των επιπτώσεων υλοποίησης αυτού του σημαντικού – για την πόλη – έργου.», τόνισε επίσης ο κ. Σταϊκούρας.
Για την ενίσχυση των αστικών συγκοινωνιών
Σε ό,τι αφορά στην ενίσχυση των αστικών συγκοινωνιών, ο κ. Σταϊκούρας είπε πως «1ον. Ο στόλος των λεωφορείων στη Θεσσαλονίκη θα ενισχυθεί με την προσθήκη 110 νέων ηλεκτρικών λεωφορείων το 2ο τρίμηνο του 2024. Το χρονοδιάγραμμα τηρείται.
Ενδεικτικά, μετά από τη συνάντησή μας θα μεταβούμε στο Αμαξοστάσιο Σταυρούπολης, όπου θα υπογραφεί η σύμβαση για τη δημιουργία σταθμών φόρτισης. 2ον. Προχωρά ο διαγωνισμός για ανάθεση λεωφορειακών γραμμών (όχημα, οδηγός και συντήρηση) σε 250 λεωφορεία, 10 ετών ή νεότερα, για τα επόμενα 10+1 έτη στη Θεσσαλονίκη. 3ον. Βρισκόμαστε στη φάση σχεδιασμού του 2ου διαγωνισμού προμήθειας 750 νέων λεωφορείων αντιρρυπαντικής τεχνολογίας για Αθήνα και Θεσσαλονίκη, εκ των οποίων περίπου 225 λεωφορεία αναλογούν στη Θεσσαλονίκη».
Αλεξοπούλου: Σε τρεις άξονες η αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού στη Θεσσαλονίκη
«Στον τομέα των μεταφορών εργαζόμαστε σε τρεις άξονες προκειμένου να αντιμετωπίσουμε τα προβλήματα κυκλοφορίας της Θεσσαλονίκης. Ο πρώτος άξονας αποτελείται από πρωτοβουλίες που έχουν ληφθεί πριν από την έναρξη των εργασιών του Fly Over. Ο δεύτερος άξονας περιλαμβάνει πρωτοβουλίες που εφαρμόζονται επί του παρόντος. Και ο τρίτος άξονας περιλαμβάνει πρωτοβουλίες που σχεδιάζουμε και θα υλοποιήσουμε στο προσεχές διάστημα», δήλωσε από την πλευρά της η Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδια για θέματα Μεταφορών, Χριστίνα Αλεξοπούλου και πρόσθεσε:
«Σχεδιάζουμε την επόμενη ημέρα των μεταφορών μετά την παράδοση της κύρια γραμμής του Μετρό. Ήδη, υλοποιείται η αναδιάρθρωση και ο ανασχεδιασμός των γραμμών και μάλιστα ορόσημο της συγκεκριμένης μελέτης είναι το καλοκαίρι του 2024. Οι πρωτοβουλίες μας αντανακλούν τη δέσμευσή μας για τη βελτίωση της καθημερινότητας των πολιτών της Θεσσαλονίκης και την αναβάθμιση των παρεχόμενων υπηρεσιών».
Ταχιάος: Δεν υπάρχει μαγικό ραβδάκι για να διώξει τις επιπτώσεις από το Flyover
«Η Θεσσαλονίκη έχει αρχίσει ξανά να αντιμετωπίζει πρόβλημα κυκλοφοριακό. Εάν δόθηκε εσφαλμένα η εντύπωση στη διάρκεια της κρίσης και στη διάρκεια του κορωνοϊού ότι τα πράγματα βαίνουν καλώς και ότι το μόνο πρόβλημα στο κέντρο της πόλης ήταν οι καταλήψεις από τα εργοτάξια του μετρό ήταν λάθος. Η κυκλοφορία αυξάνεται και αυξάνεται με ραγδαίους ρυθμούς, τα αυτοκίνητα πολλαπλασιάζονται και η μόνη λύση ήταν, εκτός των συγκεκριμένων παρεμβάσεων, η μόνη λύση για την αποτροπή της εισόδου αυτοκινήτων στο κέντρο ήταν να επεκταθεί ο περιφερειακός. Επελέγη η λύση του Flyover η οποία είναι αυτή που θα επιτρέψει να μην ζούμε σε τρία χρόνια από σήμερα -τον Μάιο του 2027 θα τελειώσουν οι εργασίες- συνθήκες όπως αυτές οι οποίες διαπιστώνουμε ότι υπάρχουν σήμερα», ανέφερε αρχικά ο υφυπουργός Υποδομών αρμόδιος για θέματα Υποδομών, Νίκος Ταχιάος και συνέχισε λέγοντας πως:
«Μόλις το μετρό παραδοθεί, και αυτό θα γίνει τον Νοέμβριο, θα γίνει σαφές ότι και στη Θεσσαλονίκη τα έργα τελειώνουν. Παρακαλώ πάρα πολύ να έχετε απόλυτη εμπιστοσύνη ότι αν δεν υπάρξουν άλλες εμπλοκές, οι οποίες θα προκληθούν σκοπίμως και εξυπηρετώντας ιδιοτελή συμφέροντα, θα έχουμε την περάτωση του Flyover στον χρόνο που σας έδωσα προηγουμένως».
Ακόμα ο κ Ταχιάος υπογράμμισε πως «μαγικό ραβδακι που ξαφνικά θα έρθει να ανατρέψει εντελώς τις επιπτώσεις ενός έργου που εκτελείται δεν υπάρχει. Είναι σαφές ότι η πόλη θα βρίσκεται σε μια αναστάτωση για ένα χρονικό διάστημα μέχρι να περατωθεί το έργο. Είναι επίσης ξεκάθαρο ότι θα κάνουμε ότι είναι δυνατότερο για να μπορέσει αυτός ο χρόνος να βραχυνθει αλλά και να νιώσουν οι πολίτες ότι αυτό που έρχεται είναι κάτι καλύτερο για τους ίδιους και για πόλη».
Κωνσταντινίδης: Στο γήπεδο Παύλου Μελά βάση για ΕΚΑΒ – Σκέψεις για τηλεργασία στο δημόσιο
«Οι δράσεις και παρεμβάσεις που έχουν υλοποιηθεί και οι εκκρεμότητες που υπάρχουν στην κατεύθυνση ακριβώς της βελτίωσης των κυκλοφοριακών συνθηκών. Από την άλλη έχουν γίνει πολλές παρεμβάσεις από αλλά συναρμόδια Υπουργεία, όπως το υπουργείο Προστασίας του Πολίτη έχει ενισχύσει πολύ σημαντικά την Τροχαία της Θεσσαλονίκης. Αυτή τη στιγμή 150 στελέχη της Τροχαίας εποπτεύουν τους βασικούς οδικούς άξονες πόλης, προκειμένου να διευκολύνουν την κίνηση των οχημάτων», ανέφερε αρχικά ο υφυπουργός Εσωτερικών αρμόδιος για θέματα Μακεδονίας και Θράκης, Στάθης Κωνσταντινίδης.
Όπως είπε ο κ. Κωνσταντινίδης, έχει ενισχυθεί το ΕΚΑΒ με μηχανές και ανθρώπινο δυναμικό, κοντά στον Περιφερειακό, στο γήπεδο του Παύλου Μελά, του δήμου Νέαπολης – Συκεών έχει δημιουργηθεί μια βάση για την τοποθέτηση ασθενοφόρου, ώστε να επιλαμβάνεται τέτοιων περιστατικών.
«Επίσης, έχουν αποφασιστεί επιπρόσθετες ενέργειες, οι οποίες εξετάζονται, όπως το ζήτημα της τηλεργασίας για τον δημόσιο τομέα. Μένει να δούμε κατά πόσο είναι δυνατό να υλοποιηθεί. Είμαστε πάνω από το πρόβλημα και συνεχίζουμε τις εργασίες του Συντονιστικού με τους αρμόδιους φορείς», δήλωσε ακόμα ο κ. Κωνσταντινίδης.
Στη σύσκεψη του συντονιστικού για το Flyover συμμετείχαν ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστος Σταϊκούρας, ο Υφυπουργός Υποδομών κ. Νίκος Ταχιάος, η Υφυπουργός Μεταφορών κα. Χριστίνα Αλεξοπούλου, ο Υφυπουργός Μακεδονίας και Θράκης κ. Στάθης Κωνσταντινίδης, ο Διευθυντής του Γραφείου του Πρωθυπουργού στη Θεσσαλονίκη κ. Μιχάλης Μπεκίρης, ο Περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας κ. Απόστολος Τζιτζικώστας, ο Πρόεδρος της Περιφερειακής Ένωσης Δήμων Κεντρικής Μακεδονίας κ. Ιγνάτιος Καϊτεζίδης, ο Δήμαρχος Θεσσαλονίκης κ. Στέλιος Αγγελούδης, η Διευθύντρια της Τροχαίας Θεσσαλονίκης κα. Παρασκευή Παπαγεωργοπούλου, ο Πρόεδρος του Δ.Σ. του ΟΣΕΘ κ. Γιάννης Καλογερούδης, ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΣΕΘ κ. Γιάννης Τόσκας, ο Πρόεδρος του Δ.Σ. της Εγνατίας Οδού κ. Γιώργος Κωνσταντόπουλος, ο Διευθύνων Σύμβουλος της Εγνατίας Οδού κ. Κώστας Κουτσούκος και ο Αντιπρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της ΜΕΤΚΑ ΑΤΕ κ. Ντίνος Μπενρουμπή.