Την εξειδίκευση των μέτρων για την αντιμετώπιση της ακρίβειας, που αποφασίστηκαν στη διάρκεια της σύσκεψης υπό τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη στο Μέγαρο Μαξίμου, παρουσίασε ο υπουργός Ανάπτυξης, Κώστας Σκρέκας.

Ο κ. Σκρέκας αναφέρθηκε στα μέτρα που ισχύουν ήδη, όπως στη μείωση τιμής κατά 5% για έξι μήνες και στο καλάθι του νοικοκυριού που παρέχει πρόσβαση σε συγκεκριμένες κατηγορίες προϊόντων σε χαμηλότερες τιμές.

Οι έλεγχοι συνεχίζονται, υπογράμμισε ο υπουργός, παραθέτοντας τα στοιχεία σύμφωνα με τα οποία σε όλη τη διάρκεια του 2023 διενεργήθηκαν από τη ΔΙΜΕΑ συνολικά 25.267 έλεγχοι, επιβλήθηκαν 1.865 πρόστιμα. ύψους 13,416 εκατ. ευρώ.

Ωστόσο, τόνισε, διαπιστώνεται ότι σε συγκεκριμένες κατηγορίες προϊντων παρατηρούνται σημαντικές αποκλίσεις σε σχέση με υπόλοιπη Ευρώπη.

Καταδικάζουμε αυτές τις πρακτικές και δεν πρόκειται να τις ανεχτούμε, διεμήνυσε ο ίδιος.

Τα μέτρα

Σε αυτό το πλαίσιο ανακοίνωσε 4 ακόμη μέτρα και συγκεκριμένα:

1ο μέτρο: Μειώνονται οι παροχές προς τα σούπερ μάρκετ και εξασφαλίζουμε χαμηλότερες τιμές για τον καταναλωτή. Περιορίζουμε εκπτώσεις προμηθευτών στα σούπερ μάρκετ κατά 30% και μεταφέρεται το όφελος στον καταναλωτή. Αυτό θα εφαρμιοστεί σε απορρυπαντικά, καθαριστικά σπιτιού, οδοντόκρεμες, αφρόλουτρα, σαμπουάν και βρεφικές πάνες

2ο μέτρο: Δεν επιτρέπεται σε εταιρείες που αυξάνουν τις τιμές των προϊόντων να κάνουν προωθητικές ενέργειες για τρεις μήνες. Η υποχρέωση δεν ισχύει για επιχειρήσεις που διατηρούν σταθερές τις τιμές ή τις μειώνουν.

3ο μέτρο: Καθαρές τιμές από το χωράφι στο ράφι: υποχρεώνονται οι προμηθευτές να πωλούν τα προϊόντα στο λιανεμπόριο σε καθαρές τιμές (net prices). Επιτρέπεται μόνο πιστωτικό τιμολόγιο ύψους έως 3% για επιστροφές προϊόντων ή φύρας. Το μέτρο αφορά νωπά φρούτα-λαχανικά και κρέατα.

4ο μέτρο: Πλαφόν στο βρεφικό γάλα σε εταιρείες που παράγουν εισάγουν και διακινούν το γάλα στην Ελλάδα. Το πλαφόν ορίζεται ως το άθροισμα του λειτουργικού κόστους της εταιρείας για τη συγκεκριμένη κατηγορία προϊόντων και εμπορικού κέρδους 7%.

«Πετυχαίνουμε άμεση μείωση τιμής στο ράφι, επιπλέον όφελος για τον καταναλωτή καθώς οι όποιες μειώσεις θα γίνονται στις νέες μειωμένες τιμές», τόνισε ο Κώστας Σκρέκας.

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ.
Exit mobile version