Τρίτη, 3 Δεκεμβρίου

Το δικό της μοντέλο παραγωγής τεχνητής νοημοσύνης γνωστοποίησε ότι έχει δημιουργήσει η Mastercard, με στόχο  να βοηθήσει χιλιάδες τράπεζες που βρίσκονται στο δίκτυό της να εντοπίσουν και να εξαλείψουν απάτες στις συναλλαγές.

Μιλώντας στο CNBC ο Ajay Bhalla, πρόεδρος της επιχειρηματικής μονάδας κυβερνοχώρου και πληροφοριών της Mastercard είπε ότι το νέο προηγμένο μοντέλο AI, Decision Intelligence Pro, θα επιτρέψει στις τράπεζες να αξιολογούν καλύτερα τις ύποπτες συναλλαγές στο δίκτυό της σε πραγματικό χρόνο και να προσδιορίζουν εάν είναι νόμιμες ή όχι.

Πώς λειτουργεί

Η νέα λύση τεχνητής νοημοσύνης, όπως εξήγησε, είναι ένα ιδιόκτητο επαναλαμβανόμενο νευρωνικό δίκτυο – βασικό μέρος της γενετικής τεχνητής νοημοσύνης – από τη Mastercard που δημιουργήθηκε εξ αρχής από τις ομάδες της εταιρείας για την κυβερνοασφάλεια και την καταπολέμηση της απάτης.

«Χρησιμοποιούμε τα μοντέλα μετασχηματιστών που βασικά βοηθούν να αποκτήσουμε τη δύναμη της γενετικής τεχνητής νοημοσύνης», είπε ο Bhalla.  «Είναι όλα χτισμένα μέσα στην εταιρεία, έχουμε όλα τα είδη δεδομένων από το οικοσύστημα. Λόγω της ίδιας της φύσης της επιχείρησης στην οποία βρισκόμαστε, βλέπουμε όλα τα δεδομένα συναλλαγών που έρχονται σε εμάς από το οικοσύστημα».

Σε ορισμένες περιπτώσεις, η Mastercard βασίζεται σε ανοιχτό κώδικα «όποτε χρειάζεται», αλλά η «πλειονότητα» της τεχνολογίας δημιουργείται εσωτερικά, πρόσθεσε.

Ο ιδιόκτητος αλγόριθμος της Mastercard εκπαιδεύεται σε δεδομένα από τις περίπου 125 δισεκατομμύρια συναλλαγές που περνούν από το δίκτυο καρτών της εταιρείας ετησίως.

Τα δεδομένα βοηθούν την τεχνητή νοημοσύνη να κατανοήσει τις σχέσεις μεταξύ εμπόρων -αντί για λέξεις, όπως είναι η εστίαση σε μεγάλα γλωσσικά μοντέλα όπως το GPT-4 του OpenAI και το Gemini της Google-  και να προβλέψει πού γίνονται οι δόλιες συναλλαγές,

Μοτίβα απάτης με ανίχνευση θερμότητας

Αντί για εισροές κειμένου, ο αλγόριθμος της Mastercard χρησιμοποιεί το ιστορικό της εμπορικής επίσκεψης ενός κατόχου κάρτας ως προτροπή για να καθορίσει εάν η επιχείρηση που εμπλέκεται σε μια συναλλαγή είναι ένα μέρος στο οποίο πιθανότατα θα πήγαινε ο πελάτης.

Στη συνέχεια, ο αλγόριθμος δημιουργεί μονοπάτια μέσω του δικτύου της Mastercard – κάτι σαν ραντάρ ανίχνευσης θερμότητας – για να βρει την απάντηση με τη μορφή βαθμολογίας.

Μια υψηλότερη βαθμολογία θα ήταν αυτή που ακολουθεί το πρότυπο της συνήθους συμπεριφοράς που αναμένεται από τον κάτοχο της κάρτας και μια χαμηλότερη βαθμολογία είναι εκτός αυτού του μοτίβου.

Αυτή η διαδικασία συμβαίνει σε μόλις 50 χιλιοστά του δευτερολέπτου, σύμφωνα με τη Mastercard.

Μέχρι και 300% βελτιωμένα ποσοστά ανίχνευσης

Ο Bhalla είπε ότι η νέα τεχνολογία λήψης αποφάσεων συναλλαγών από τη Mastercard μπορεί να βοηθήσει τα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα να βελτιώσουν τα ποσοστά ανίχνευσης απάτης κατά 20%, κατά μέσο όρο.

Σε ορισμένες περιπτώσεις, ωστόσο, το μοντέλο οδήγησε σε βελτιώσεις στα ποσοστά ανίχνευσης απάτης έως και 300%, πρόσθεσε.

Η Mastercard αναφέρει ότι έχει επενδύσει περισσότερα από 7 δισεκατομμύρια δολάρια σε τεχνολογίες κυβερνοασφάλειας και τεχνητής νοημοσύνης τα τελευταία πέντε χρόνια.

Αυτό περιλαμβάνει μια σειρά από εξαγορές, συμπεριλαμβανομένης της συμφωνίας του Μαρτίου 2023 για την αγορά της σουηδικής εταιρείας κυβερνοασφάλειας Baffin Bay Networks.

Η Competitor Visa έχει πραγματοποιήσει δικές της επενδύσεις στην τεχνητή νοημοσύνη, μεταξύ των οποίων και σε ένα venture fund 100 εκατομμυρίων δολαρίων για νεοφυείς επιχειρήσεις τεχνητής νοημοσύνης που συστάθηκε από την εταιρεία τον Οκτώβριο του 2023.

Εξοικονόμηση για τις τράπεζες

Ενώ είναι ακόμη νωρίς, η Mastercard αναμένει ότι ο αλγόριθμός της θα επιτρέψει στις τράπεζες να εξοικονομήσουν έως και 20%, εξαλείφοντας μεγάλο μέρος του κόστους που συνήθως αφιέρωναν για την αξιολόγηση παράνομων συναλλαγών.

Το πραγματικό δυναμικό της τεχνολογίας της Mastercard, σύμφωνα με τον Bhalla, έγκειται στην ικανότητα εντοπισμού δόλιων προτύπων και τάσεων για την πρόβλεψη μελλοντικών τύπων απάτης που δεν είναι προς το παρόν γνωστά στο οικοσύστημα πληρωμών.

«Τι ωραίο με το οικοσύστημα της Mastercard είναι ότι βλέπουμε δεδομένα από όλους τους πελάτες μας παγκοσμίως από αυτές τις συναλλαγές», είπε. «Αυτό που κάνει, μας βοηθά να δούμε πραγματικά απάτες και μοτίβα σε όλο το οικοσύστημα παγκοσμίως».

Αρκετές εταιρείες στον χώρο των πληρωμών και της ψηφιακής τραπεζικής δήλωσαν πρόσφατα ότι η τεχνητή νοημοσύνη θα οδηγήσει σε σημαντικές αλλαγές στα προϊόντα τους. Το PayPal την περασμένη εβδομάδα ανακοίνωσε νέα προϊόντα που βασίζονται σε τεχνητή νοημοσύνη καθώς και μια δυνατότητα ολοκλήρωσης αγοράς με ένα κλικ.

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ.
Exit mobile version