Α. Κυριάκος Μητσοτάκης: Ποτέ ξανά. Θα μάθουμε τα αίτια της τραγωδίας και θα κάνουμε ό,τι περνάει από το χέρι μας για να μην ξανασυμβεί ποτέ κάτι τέτοιο

Το τραγικό σιδηροδρομικό δυστύχημα, η ανείπωτη τραγωδία στα Τέμπη, συγκλονίζει τις μέρες αυτές ολόκληρη την ελληνική κοινωνία. Η χώρα -με απόφαση του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη- βρίσκεται, από την 1η έως και την 3η Μαρτίου, σε τριήμερο πένθος με μεσίστια έπαρση σημαίας σε όλα τα δημόσια κτίρια και αναστολή των δημοσίων εορταστικών εκδηλώσεων, ενώ η κηδεία των θυμάτων θα γίνει δημοσία δαπάνη.
Χθες το πρωι ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης   μετέβη στον τόπο της τραγωδίας, όπου ενημερώθηκε για τις προσπάθειες των σωστικών συνεργείων και στη συνέχεια επισκέφθηκε το Γενικό Νοσοκομείο Λάρισας όπου ενημερώθηκε από το ιατρικό προσωπικό για την κατάσταση των τραυματιών και συναντήθηκε με συγγενείς τραυματιών και θυμάτων της τραγωδίας. Μετά την επιστροφή του στην Αθήνα ο Πρωθυπουργός έκανε την ακόλουθη δήλωση:
«Μόλις επέστρεψα από τον τόπο μιας τραγωδίας που θα μείνει για πάντα χαραγμένη στη συλλογική μας μνήμη. Δεκάδες συμπολίτες μας, οι πιο πολλοί νέα παιδιά, έχασαν εκεί τη ζωή τους, σε ένα φρικτό σιδηροδρομικό δυστύχημα χωρίς προηγούμενο στην πατρίδα μας.
Ευχαριστώ από καρδιάς τις γυναίκες και τους άνδρες του κρατικού μηχανισμού που κινητοποιήθηκαν από την πρώτη στιγμή. Πυροσβέστες και διασώστες, στελέχη του ΕΚΑΒ, της Αστυνομίας, της Αυτοδιοίκησης, όπως και τους γιατρούς και υγειονομικούς και τους ψυχολόγους στα νοσοκομεία μας. Έκαναν και κάνουν το καλύτερο δυνατό σε εξαιρετικά αντίξοες συνθήκες.
Συνάντησα συγγενείς των θυμάτων και των αγνοουμένων στο νοσοκομείο της Λάρισας.  Μέσα στον ανείπωτο πόνο τους, με περίσσευμα αξιοπρέπειας, με ρώτησαν “γιατί”. Και μου είπαν “ποτέ ξανά”. Τους οφείλουμε μία ειλικρινή απάντηση.
Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, αναλαμβάνοντας την αντικειμενική πολιτική ευθύνη, υπέβαλε αμέσως την παραίτηση του. Το ίδιο και οι επικεφαλής του ΟΣΕ και της ΕΡΓΟΣΕ. Η στάση του τον τιμά, καθώς όλα δείχνουν πως το δράμα οφείλεται, δυστυχώς, κυρίως σε τραγικό ανθρώπινο λάθος.
Μεταβατικός Υπουργός, μέχρι τις εθνικές εκλογές, ορίζεται ο Υπουργός Επικρατείας, Γιώργος Γεραπετρίτης, από τον οποίο ήδη ζήτησα να προχωρήσει γρήγορα στη σύσταση ανεξάρτητης και υπερκομματικής Επιτροπής Εμπειρογνωμόνων, που θα εξετάσει πλήρως τα αίτια του δυστυχήματος. Αλλά θα εξετάσει και τις διαχρονικές καθυστερήσεις στην υλοποίηση των σιδηροδρομικών έργων. Ταυτόχρονα, η Δικαιοσύνη θα κάνει τη δική της δουλειά. Οι ευθύνες θα αποδοθούν. Ενώ η πολιτεία θα σταθεί δίπλα στις οικογένειες των θυμάτων. Θα πενθήσουμε τα παιδιά μας, τα αδέρφια μας, τους φίλους μας. Θα μείνουμε ενωμένοι και σε αυτή την τραγωδία. Και, μετά, θα σκύψουμε το κεφάλι και θα σφίξουμε τα δόντια. Θα δουλέψουμε ώστε αυτό το “ποτέ ξανά” που άκουσα στη Λάρισα να μην μείνει λόγος κενός.  Σας το υπόσχομαι».
Το πρωί κατά την επίσκεψή του στον τόπο της τραγωδίας ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης αφού ενημερώθηκε για τις προσπάθειες των σωστικών συνεργείων που βρίσκονταν σε εξέλιξη δήλωσε: «Είναι πάρα πολύ δύσκολο αυτό που βιώνουμε σήμερα ως χώρα. Μιλάμε για μία ανείπωτη τραγωδία. Η σκέψη μας είναι πρώτα και πάνω απ’ όλα με τους συγγενείς των θυμάτων. Υποχρέωσή μας είναι να περιθάλψουμε τους τραυματίες και να ταυτοποιήσουμε τις σορούς. Ένα πράγμα μπορώ να εγγυηθώ: θα μάθουμε τα αίτια αυτής της τραγωδίας και θα κάνουμε ό,τι περνάει από το χέρι μας για να μην ξανασυμβεί ποτέ κάτι τέτοιο».

Β. Παραίτηση του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών Κώστα Καραμανλή με ανάληψη της πολιτικής ευθύνης

Αμέσως μετά την επιστροφή του από τον τόπο της τραγωδίας ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστα Καραμανλή, δείχνοντας την απαιτούμενη ευαισθησία και αναλαμβάνοντας την αντικειμενική πολιτική ευθύνη υπέβαλε την παραίτησή του,  Ανέφερε στη δήλωσή του:
«Μόλις τώρα γύρισα από το σημείο της σιδηροδρομικής τραγωδίας στα Τέμπη. Ο πόνος είναι ανείπωτος.
Είναι γεγονός ότι παραλάβαμε τον ελληνικό σιδηρόδρομο σε κατάσταση που δεν ταιριάζει στον 21ο αιώνα. Σε αυτά τα 3,5 χρόνια, κάναμε κάθε προσπάθεια για να βελτιώσουμε αυτή την πραγματικότητα. Δυστυχώς, οι προσπάθειες αυτές δεν ήταν αρκετές για να αποτρέψουν ένα τέτοιο δυστύχημα. Κι αυτό είναι πολύ βαρύ για όλους μας και για εμένα προσωπικά.
Όταν συμβαίνει κάτι τόσο τραγικό, δεν είναι δυνατόν να συνεχίζουμε σαν να μην συνέβη. Είμαι λίγα χρόνια στην πολιτική, αλλά θεωρώ απαραίτητο στοιχείο της Δημοκρατίας μας οι πολίτες της χώρας μας να εμπιστεύονται το πολιτικό σύστημα. Αυτό λέγεται πολιτική ευθύνη.
Γι’ αυτό το λόγο, δηλώνω την παραίτησή μου από τη θέση του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών. Είναι αυτό που νιώθω καθήκον μου να πράξω ως ελάχιστη ένδειξη σεβασμού στη μνήμη των ανθρώπων που έφυγαν τόσο άδικα και αναλαμβάνοντας την ευθύνη για τα διαχρονικά λάθη του ελληνικού κράτους και του πολιτικού συστήματος.
Μέσα από την καρδιά μου, εκφράζω για άλλη μια φορά την οδύνη μου και τη συμπαράστασή μου στις οικογένειες των θυμάτων».

Γ. Τελικά το δυστύχημα οφείλεται σε ανθρώπινο λάθος;

Είναι προφανές, όπως προκύπτει και από τις καταθέσεις και από τις μαρτυρίες, ότι πρόκειται, κυρίως, για ανθρώπινο λάθος. Αυτό δείχνουν όλα τα στοιχεία. Έτσι βρέθηκαν δύο τρένα να κινούνται στην αντίθετη κατεύθυνση στην ίδια γραμμή. Όπως μεταδίδεται από τα δημοσιογραφικά ρεπορτάζ, ο σταθμάρχης έχει προχωρήσει σε πλήρη ομολογία του λάθους του. Τα υπόλοιπα θα τα αποκαλύψει η έρευνα που βρίσκεται σε εξέλιξη από την πρώτη στιγμή από τις εισαγγελικές και τις υπόλοιπες αρμόδιες αρχές. Ο σταθμάρχης είχε τοποθετηθεί στην συγκεκριμένη θέση ύστερα από σχετική προκήρυξη κι έλαβε την προβλεπόμενη εκπαίδευση.

Δ. Μα φταίει μόνο κάποιο συγκεκριμένο πρόσωπο κι όχι ότι δεν υπήρχε η δυνατότητα χρησιμοποίησης ηλεκτρονικών συστημάτων, που θα μπορούσαν να αποτρέψουν ένα τέτοιο δυστύχημα;

Προφανώς υπάρχουν προσωπικές ευθύνες οι οποίες είναι η κύρια αιτία. Η γραμμή λειτουργούσε με τον ίδιο τρόπο εδώ και δεκαετίες αλλά δεν είχε υπάρξει δυστύχημα. Από κει και πέρα είναι προφανές ότι ο σιδηρόδρομος πρέπει να προχωρήσει στη νέα εποχή, με ηλεκτρονικά συστήματα, η τοποθέτηση των οποίων προχωρά. Ποτέ δεν κρύψαμε ότι υπάρχει πρόβλημα με τις σιδηρόδρομους στη χώρα. Πρόσφατα ο Πρωθυπουργός όταν επισκέφθηκε το προηγούμενο Σάββατο το εργοτάξιο του Ε65, είπε ότι η επόμενη δεκαετία θα είναι η 10ετία των μεγάλων σιδηροδρομικών έργων που, δυστυχώς, επι χρόνια έχουν μείνει πίσω. Τις τις ανακοίνωσε ο Κυριάκος Μητσοτάκης, θα συσταθεί  ανεξάρτητη και υπερκομματική Επιτροπή Εμπειρογνωμόνων, που θα εξετάσει πλήρως τα αίτια του δυστυχήματος. Θα εξετάσει τις τις διαχρονικές καθυστερήσεις στην υλοποίηση των σιδηροδρομικών έργων.

Ε. Τι ισχύει τελικά με τη σύμβαση αναβάθμισης του συστήματος σηματοδότησης -τηλεδιοίκησης του άξονα Αθήνα-Θεσσαλονίκη-Προμαχώνας και γιατί δεν έχει ολοκληρωθεί το έργο, ώστε να αποφεύγονται τέτοια δυστυχήματα;

Η Σύμβαση υπογράφηκε στις 26/9/2014 και προέβλεπε την ολοκλήρωση της ανάταξης και αναβάθμισης του συστήματος σηματοδότησης – τηλεδιοίκησης του άξονα Αθήνα – Θεσσαλονίκη – Προμαχώνας σε  2 χρόνια.  Από την υπογραφή της μέχρι το 2017 υλοποιήθηκε το 32,69% του έργου χωρίς να δοθεί κάποιος σταθμός ή τμήμα γραμμής σε λειτουργία. Το διάστημα 2018-2019 σταμάτησε η υλοποίηση του έργου λόγω ελέγχων από την Επιτροπή Δημοσιονομικού Ελέγχου και την Εθνική Αρχή Διαφάνειας, μετά από καταγγελίες του τότε βουλευτή κ. Νικολόπουλου.
Τον Οκτώβριο του 2019, μετά την τοποθέτησή  της, η νέα Διοίκηση της ΕΡΓΟΣΕ Α.Ε., για τη μέγιστη δυνατή διαφάνεια και την ασφάλεια δικαίου στη διαχείριση της Σύμβασης, έστειλε τη συμπληρωματική σύμβαση του έργου για  επανέλεγχο από το Ελεγκτικό Συνέδριο. Λόγω της καθυστέρησης στην εξέταση επανορθωτικών μέτρων που επέβαλε το πόρισμα της Επιτροπής Ανταγωνισμού, η συμπληρωματική Σύμβαση υπεγράφη τελικά τον Μάιο του 2021. Έτσι  από το 2017 έως και το Μάιο του 2021 δεν υπήρξε καμία πρόοδος στην υλοποίηση του έργου.
Από τον Μάιο του 2021 έως σήμερα, ολοκληρώθηκε το 36,54% του έργου. Ετσι φθάσαμε περίπου στο 70% του συνολικού έργου. Οι καθυστερήσεις που παρατηρήθηκαν από την υπογραφή της Συμπληρωματικής Σύμβασης έως σήμερα οφείλονται: κυρίως στις καθυστερήσεις στην προμήθεια υλικών λόγω των επιπτώσεων της πανδημίας του COVID-19 και στα προβλήματα στην εφοδιαστική αλυσίδα λόγω του πολέμου στην Ουκρανία. Στην καθυστέρηση της παράδοσης του τμήματος Σιδηροδρομικό Κέντρο Αχαρνών (ΣΚΑ)-Οινόη εξαιτίας των πυρκαγιών του Αυγούστου 2021. Στην καταστροφή του Σ.Σ. Μεταλλικού εξαιτίας πυρκαγιάς, τον Ιούλιο 2020.
Παρόλα αυτά, έχουν αποδοθεί στον ΟΣΕ τα τμήματα: ΣΚΑ-Οινόη, Δομοκός – Λάρισα, Πλατύ – ΤΧ1 – ΤΧ5, ΤΧ1 – Προμαχώνας και έχει ολοκληρωθεί το κέντρο ελέγχου κυκλοφορίας  στη Θεσσαλονίκη που επιτηρεί  το τμήμα γραμμής Πλατύ – Προμαχώνας.
Για την ολοκλήρωση της Σύμβασης, δεν έχουν υλοποιηθεί και υπολείπεται η ολοκλήρωση των συστημάτων σηματοδότησης στα τμήματα: Οινόη-Τιθορέα, Λάρισα – Πλατύ, τα ΚΕΚ του ΣΚΑ (για το τμήμα γραμμής ΣΚΑ – Οινόη) και Λάρισας (για το τμήμα γραμμής Λάρισα – Πλατύ).
Σημειώνεται ότι η ανάδοχος κοινοπραξία υπέβαλε αίτημα παράτασης της συνολικής συμβατικής προθεσμίας έως 19/9/2023.
Πρόκειται για γραφειοκρατικό ζήτημα που εκκρεμούσε χρόνια. Έχουμε στείλει εδώ και κάποιες εβδομάδες το σχέδιο σύμβασης στο Ελεγκτικό Συνέδριο. Ζητήθηκαν διευκρινήσεις, τις δώσαμε και περιμένουμε τυπικά την έγκριση της σύμβασης από το Ελεγκτικό σε 2-3 εβδομάδες.

ΣΤ. Σε τι αφορά η παραπομπή της Ελλάδας στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο για τη μη ολοκλήρωση του ευρωπαϊκού σιδηροδρομικού χώρου;

Αναφέρεται στη σχέση μεταξύ ΟΣΕ και δημοσίου και τον τρόπο που αποδίδεται η κρατική επιδότηση. Και μάλιστα σε αυτή τη σύμβαση κάναμε την κρατική επιδότηση από 45 εκατ. € το χρόνο στα 75 εκατ. €. Για να μπορούμε να διαθέσουμε άμεσα περισσότερα κονδύλια για συντήρηση.

Ζ. Κάποιοι επιχειρούν μια σύγκριση με το Μάτι

Πράγματι η κατάσταση προσφέρεται για σύγκριση. Στο πώς αντέδρασε στη μια και στην άλλη περίπτωση η κυβέρνηση, ο Πρωθυπουργός και ο κρατικός μηχανισμός. Kι αυτό παρότι στην μια περίπτωση έχουμε το λάθος ενός ανθρώπου και στην άλλη τη δράση ενός ολόκληρου μηχανισμού σε ένα φαινόμενο που βρισκόταν σε εξέλιξη επί ώρες.
Από την πρώτη στιγμή του δυστυχήματος, ο κρατικός μηχανισμός και οι αρμόδιοι υπουργοί  βρέθηκαν στον τόπο του δυστυχήματος. Υπήρχε ενημέρωση των πολιτών με όλα τα διαθέσιμα στοιχεία και τακτική ενημέρωση στη συνέχεια. Ο Πρωθυπουργός μετέβη στον τόπο του δυστυχήματος και στο νοσοκομείο Λάρισας, δίπλα στους συγγενείς, κοντά στους οποίους βρίσκονταν ο Υπουργός Υγείας Θάνος Πλεύρης και η αναπληρώτρια Υπουργός Μίνα Γκάγκα. Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών ανέλαβε την αντικειμενική πολιτική ευθύνη και παραιτήθηκε.  Παραιτήθηκαν επίσης οι επικεφαλής του ΟΣΕ και της ΕΡΓΟΣΕ. Ο Πρωθυπουργός ανακοίνωσε τη σύσταση ανεξάρτητης και υπερκομματικής Επιτροπής Εμπειρογνωμόνων, που θα εξετάσει πλήρως τα αίτια του δυστυχήματος. Θα εξετάσει επίσης τις διαχρονικές καθυστερήσεις στην υλοποίηση των σιδηροδρομικών έργων, ενώ η Δικαιοσύνη θα κάνει τη δική τους δουλειά.
Να θυμηθούμε τι έγινε στο Μάτι; Ας αφήσουμε στην άκρη το χάος στη λειτουργία του κρατικού μηχανισμού και ας δούμε την πολιτική διαχείριση. Ο κ. Τσίπρας και οι υπουργοί του έπαιζαν θέατρο στο Συντονιστικό γνωρίζοντας από ώρα ότι υπήρχαν νεκροί και ρωτούσαν “πότε θα πετάξουν τα αεροπλάνα” ενώ η φωτιά είχε ήδη σβήσει, αφήνοντας πίσω της πάνω από 100 νεκρούς.
Στη συνέχεια έστησαν νέα θεατρική παράσταση με τη συνέντευξη των υπουργών και εικόνες δήθεν από δορυφόρους που έδειχναν ότι φταίνε κάποιοι άλλοι για την καταστροφή. “Ψάχνω να βρω λάθος και δεν βρίσκω” έλεγε τότε ο κ. Τόσκας, ο οποίος παραιτήθηκε ύστερα από μέρες και κάτω από τη γενική κατακραυγή.
Έχουμε λοιπόν δύο τραγωδίες: στη μία έχουμε αλήθεια, ανάληψη ευθυνών και αναζήτηση αιτίων με ανεξάρτητη επιτροπή και από την άλλη θέατρο, ψέματα και άρνηση ανάληψης ευθυνών. Δεν είμαστε όλοι ίδιοι.

Η. Για την κινητοποίηση του κρατικού μηχανισμού

1.Ποσα συνεργεία επιχειρούν στο σημείο και πόσο προσωπικό

Αμέσως μετά την ενημέρωση του Κέντρου Επιχειρήσεων του Πυροσβεστικού Σώματος στις 23:25, για το σιδηροδρομικό δυστύχημα με πυρκαγιά στην είσοδο της κοιλάδας των Τεμπών, κινητοποιήθηκαν 150 πυροσβέστες συμπεριλαμβανομένων των δυνάμεων της Ειδικής Μονάδας Αντιμετώπισης Καταστροφών και της ειδικής Μονάδας Δασικών Επιχειρήσεων με 29 οχήματα, 40 ασθενοφόρα του ΕΚΑΒ και γερανοφόρα οχήματα, ενώ συνδρομή παρείχαν 32 αστυνομικοί με 15 περιπολικά.
Συνολικά στον τόπο του δυστυχήματος και στο Γενικό Νοσοκομείο Λάρισας διατέθηκαν 70 αστυνομικοί.
Ενεργοποιήθηκε από το Γενικό Γραμματέα Πολιτικής Προστασίας το ειδικό σχέδιο Διαχείρισης Ανθρωπίνων Απωλειών. Ταυτόχρονα, ενεργοποιήθηκε η πρώτη Στρατιά και οι Στρατιωτικές Μονάδες Θεσσαλίας σύμφωνα με το πρωτόκολλο συναγερμού.
Επίσης,  ενεργοποιήθηκε η Ομάδα ΙΚΑΡΟΣ της Περιφερειακής Πυροσβεστικής Διοίκησης Θεσσαλίας με μη επανδρωμένα αεροσκάφη (Σ.μη.Ε.Α.) για επιτήρηση από αέρος ενώ από την πρώτη στιγμή όλες οι Πυροσβεστικές Υπηρεσίες της Θεσσαλίας τέθηκαν σε Γενική Επιφυλακή.
Στις 19:30 και αφού έπεσε το σκοτάδι επιχειρούσαν 72 πυροσβέστες με 24 οχήματα, 3 ομάδες της Ειδικής Μονάδας Αντιμετώπισης Καταστροφών και 2 ομάδες της Ειδικής Μονάδας Δασικών Επιχειρήσεων, ενώ, συνεχής ήταν η παρουσία του Εθνικού Κέντρου Άμεσης Βοήθειας.

2. Πόσα βαγόνια παραμένουν εγκλωβισμένα

Στις 19:30 οι δυνάμεις, αφού ολοκλήρωσαν τις έρευνές τους στο βαγόνι της πρώτης θέσης, της επιβατικής αμαξοστοιχίας, και στο βαγόνι – εστιατόριο, συνέχισαν την επιχείρηση τους στο πρώτο επιβατικό βαγόνι της δεύτερης θέσης. Υπενθυμίζεται ότι η διαδικασία ταυτοποίησης στο βαγόνι – εστιατόριο διεξήχθη υπό ακραίες συνθήκες υψηλού πυροθερμικού φορτίου της τάξεως των 1.300 βαθμών Κελσίου, γεγονός που προκαλούσε σοβαρές δυσχέρειες στη σχετική διαδικασία.
Με τη βοήθεια των γερανοφόρων οχημάτων έγινε προσπάθεια να ανασηκωθεί ο πρώτος συρμός της δεύτερης θέσης ώστε να επιχειρήσουν οι ομάδες διάσωσης σε όλο το εύρος του δεύτερου βαγονιού.
Επίσης, έγινε προσπάθεια και από άλλα γερανοφόρα οχήματα προκειμένου να απομακρυνθούν από το σημείο, οι δύο μηχανές της εμπορικής αμαξοστοιχίας, για να διευκολυνθεί το έργο της έρευνας και απεγκλωβισμού, αλλά και για να ελευθερωθεί η σιδηροδρομική γραμμή.
Τα γερανοφόρα οχήματα σταμάτησαν να επιχειρούν λίγο πριν τις 20:00 και θα συνεχίσουν το έργο τους με το πρώτο φως της ημέρας.

3. Πόσοι επιβάτες νοσηλεύονται, νοσηλεύτηκαν και αποχώρησαν, αποχώρησαν κατευθείαν για τα σπίτια τους, πόσοι είναι οι νεκροί;

Μέχρι τις 19:30, ανασύρθηκαν 38 νεκροί. Από τους 72 νοσηλευόμενους επιβάτες 15 πήραν εξιτήριο και παρέμειναν για νοσηλεία 57 επιβάτες άτομα εκ των οποίων 6 σε Μονάδα Εντατικής Θεραπείας.
Κατά τη διάρκεια της επιχείρησης, 194 επιβάτες μεταφέρθηκαν με 5 λεωφορεία στη Θεσσαλονίκη και με 6ο λεωφορείο 20 επιβάτες στη Λάρισα και με 7ο λεωφορείο 8 επιβάτες μεταφέρθηκαν στην Κατερίνη.

4. Τι ψυχολογική υποστήριξη παρέχεται σε τραυματίες και συγγενείς θυμάτων;

Εκτός από τους ψυχολόγους που βρίσκονται από χθες το πρωί στο Γενικό Νοσοκομείο Λάρισας, έχει συσταθεί ομάδα ψυχολόγων από την τηλεφωνική Γραμμή Ψυχοκοινωνικής Υποστήριξης 10 306 και καλεί τους συγγενείς και τις οικογένειες τραυματιών και θυμάτων προκειμένου να τους παρέχει ψυχολογική υποστήριξη και καθοδήγηση.
Παράλληλα διατέθηκαν τρία ξενοδοχεία στην πόλη της Λάρισας με κλίνες για τους συγγενείς τραυματιών και θυμάτων.

Θ. Έρευνα για τα αίτια του δυστυχήματος με την εποπτεία Εισαγγελέα

Για τα αίτια του δυστυχήματος ξεκίνησε από την πρώτη στιγμή έρευνα από τις αρμόδιες Αρχές, προκειμένου να αποσαφηνιστούν οι συνθήκες κάτω από τις οποίες  βρέθηκαν στην ίδια γραμμή για πολλά χιλιόμετρα δύο τρένα που κινούνταν σε αντίθετη κατεύθυνση. Παράλληλα, για την επίσπευση και την πληρότητα των ερευνών, ο Εισαγγελέας του Αρείου Πάγου Ισίδωρος Ντογιάκος, ανέθεσε την εποπτεία των ερευνών στον Εισαγγελέα Λάρισας, Σταμάτη Δασκαλόπουλο.
Ήδη, όπως ανακοινώθηκε από το Τμήμα Τροχαίας Λάρισας, συνελήφθη χθες, στο πλαίσιο της προανάκρισης που διενεργείται, ο σταθμάρχης Λάρισας.
Υπογραμμίζεται πάντως ότι η τοποθέτησή του στη θέση αυτή έγινε μετά από δημόσια προκήρυξη  -γεγονός που σημαίνει ότι πληρούσε τα τυπικά και ουσιαστικά προσόντα- αλλά και μετά από σχετική εκπαίδευσή του για τη συγκεκριμένη θέση.

Ι. Τι αφορούσε τελικά η προγραμματισμένη για χθες, επίσκεψη του Πρωθυπουργού στο Κέντρο τηλεδιοίκησης της Γραμμής Αθηνών – Θεσσαλονίκης;

Κατά την προγραμματισμένη για χθες επίσκεψή του στη Θεσσαλονίκη ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης επρόκειτο να επισκεφθεί το Κέντρο τηλεδιοίκησης – σηματοδότησης σιδηροδρομικού δικτύου βορείου Ελλάδος. Το κέντρο αφορά τον Προαστιακό σιδηρόδρομο, που συνδέει το κέντρο της Θεσσαλονίκης  με τη Δυτική Θεσσαλονίκη. Ένα κέντρο που δεν έχει καμία απολύτως σχέση με τον σιδηροδρομικό άξονα Αθήνας – Θεσσαλονίκης.

ΙΑ. Κατά πόσο το δυστύχημα επηρεάζει τον χρόνο των εκλογών;

Αυτό που  απασχολεί την Κυβέρνηση αυτή τη στιγμή είναι η στήριξη στις οικογένειες των θυμάτων, η περίθαλψη των τραυματιών και η γρήγορη διεξαγωγή των ερευνών για τα αίτια της τραγωδίας. Ισχύουν αυτά που έχει πει ο Πρωθυπουργός μέχρι τώρα. Οι ανακοινώσεις θα γίνουν στην ώρα τους και τότε θα ειπωθεί και η ημερομηνία.

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ.
Exit mobile version