Στο Γυμνάσιο Πλατέος, μια ομάδα μαθητών έβαλε στόχο τον ουρανό. Κυριολεκτικά. Με επιμονή, συνεργασία και αμέτρητες ώρες δουλειάς, κατάφεραν να σχεδιάσουν και να κατασκευάσουν τον δικό τους μικρό δορυφόρο, έναν CanSat, που σε λίγο καιρό θα εκτοξευθεί στον ουρανό, στο πλαίσιο του διεθνούς μαθητικού διαγωνισμού διαστημικής CanSat.

Η ομάδα PlatSat – Αναστασία Δόμανου, Κωνσταντίνος Γρηγοριάδης, Βασίλης Μιχαηλίδης και Γεώργιος Νατσικόπουλος – μαζί με την εκπαιδευτικό Άννα Μπρισίμη και τον διευθυντή του σχολείου Βασίλη Πλατσά, μίλησαν στην εφημερίδα «Ο Πολίτης» για αυτή την ξεχωριστή εμπειρία.

Τι είναι ο διαγωνισμός CanSat
«Ο CanSat είναι ένας διεθνής διαγωνισμός όπου οι μαθητές σχεδιάζουν και κατασκευάζουν έναν δορυφόρο σε μέγεθος κουτιού αναψυκτικού, ο οποίος εκτοξεύεται σε ύψος ενός χιλιομέτρου και εκτελεί μια αποστολή που έχει επιλέξει η ομάδα», εξηγούν τα μέλη της ομάδας.

Η πρόκριση στην τελική φάση
Η ομάδα PlatSat κατάφερε να προκριθεί στην τελική φάση, που θα πραγματοποιηθεί 24-26 Απριλίου στο Αεροδρόμιο των Μεγάρων.

«Όταν πρωτομπήκαμε στον διαγωνισμό, η αλήθεια είναι πως δεν περιμέναμε να φτάσουμε τόσο μακριά», αναφέρουν οι μαθητές. «Στη συνέχεια όμως βλέπαμε ότι τα καταφέρναμε καλά, ακόμα καλύτερα από όσο φανταζόμασταν, οπότε πλέον νιώθουμε σίγουροι για την παρουσία μας στην τελική φάση».

Η αποστολή του PlatSat
Ο δορυφόρος της ομάδας θα συλλέξει δεδομένα θερμοκρασίας, πίεσης, υγρασίας και επιπέδων ακτινοβολίας.

«Υπήρχαν κι άλλες ιδέες για την αποστολή μας, αλλά καταλήξαμε σε αυτές τις μετρήσεις, γιατί μας φάνηκαν ενδιαφέρουσες και είναι οι βασικές», εξηγούν οι μαθητές.

Η πρόκληση της συνεργασίας
Η προετοιμασία απαιτούσε συνεργασία και ομαδική δουλειά.
«Πιστεύω ότι το καλύτερο κομμάτι της διαδικασίας ήταν να δουλεύουμε ως ομάδα», αναφέρει ένας από τους μαθητές. «Μέσα από τη δύσκολη αυτή προσπάθεια, μάθαμε να συνεργαζόμαστε και να βρίσκουμε λύσεις μαζί».
Βέβαια, υπήρξαν και προκλήσεις. «Μια από τις δυσκολίες που αντιμετωπίσαμε ήταν η επιλογή των κατάλληλων αισθητήρων», εξηγούν. «Έπρεπε να διαλέξουμε αισθητήρες που να είναι και οικονομικοί και λειτουργικοί, αλλά και συμβατοί με τον δορυφόρο που φτιάχναμε».

Διαφωνίες και κατανομή εργασιών
Όπως σε κάθε συνεργασία, έτσι και εδώ υπήρξαν διαφωνίες.
«Ειδικά στην αρχή, όταν έπρεπε να αποφασίσουμε ποια αποστολή θα εκτελέσει ο δορυφόρος, είχαμε διαφορετικές απόψεις», παραδέχονται τα μέλη της ομάδας. «Όμως επειδή γνωριζόμαστε χρόνια, καταφέραμε να τις ξεπεράσουμε».

Στην ομάδα έγινε κατανομή ρόλων:
Κωνσταντίνος Γρηγοριάδης – Υπεύθυνος για τις δοκιμές και τον προγραμματισμό των αισθητήρων.
Βασίλης Μιχαηλίδης – Υπεύθυνος για τις δοκιμές του δορυφόρου.
Αναστασία Δόμανου – Ερεύνησε το αλεξίπτωτο, το υλικό και το σχέδιο που θα χρησιμοποιήσουν, ενώ συντόνιζε την ομάδα.
Γεώργιος Νατσικόπουλος – Υπεύθυνος για τις βιντεολήψεις από διαφορετικές οπτικές γωνίες.

Τελικές δοκιμές και στήριξη της τοπικής κοινωνίας
Με την τελική φάση να πλησιάζει, οι μαθητές συνεχίζουν τις δοκιμές. «Ακόμα δοκιμάζουμε την ταχύτητα της καθόδου του δορυφόρου», λένε. «Το τελικό μοντέλο δεν είναι έτοιμο, αλλά δουλεύουμε πάνω σε δοκιμαστικά μοντέλα που εκτυπώσαμε σε 3D εκτυπωτή, προσφορά του κ. Βεζύρογλου».

Στη φωτογραφία ο 3D εκτυπωτής, προσφορά της εταιρείας ΒΕΖΥΡΟΓΛΟΥ

Η τοπική κοινωνία στήριξε την προσπάθεια των μαθητών, τόσο οικονομικά όσο και ηθικά. Ο διευθυντής του σχολείου, κ. Βασίλης Πλατσάς, ανέφερε ότι αρχικά μας τίμησε ο πάτερ του Πλατέος ο κ. Χρήστος Μιχαηλίδης με ένα σεβαστό ποσό. Μετά ήταν κάποιες τοπικές επιχειρήσεις όπως η Άλμη, η AGRIS, οι Μύλοι Καρανίκα, ο Πλωμαρίτης, το BOSTON, τα Εκκοκκιστήρια Ε.ΚΡ.Ο.ΕΛ., ο κ. Βεζύρογλου, ο κ. Πουρτσιδης, το Duke και Πολιτιστικός Σύλλογος Πλατέος Αστερούπολης.

Η εκπαιδευτικός κ. Άννα Μπρισίμη πρόσθεσε επίσης ότι «ήταν πολύ σημαντικό για εμάς είναι η στήριξη που λάβαμε και μετά με εμαιλ στήριξης από επιχείρηση της Αλεξάνδρειας οι οποίοι μετά την κοινοποίηση του διαγωνισμού μας, μας είπαν ότι θα μας στηρίξουν για ό,τι χρειαστούμε, και αυτό είναι πολύ σημαντικό διότι ακόμη και τίποτα να μην χρειαστούμε το γεγονός ότι λαμβάνουμε τέτοια μειλ υποστήριξης είναι πολύ σημαντικό και για τα ίδια τα παιδιά διότι μαθαίνουν ότι η κοινωνία στηρίζει, είναι πολύ βασικό. Και αυτό το οποίο θεωρώ πως ήταν το πιο σημαντικό μέσο του διαγωνισμού για τα παιδιά, δεν ήταν η γνώση, τη γνώση θα τη βρούνε θα την πάρουνε είναι τόσο έντονη η ροή πληροφοριών που θα την πάρουν το σημαντικότερο που πήρανε είναι άλλα, δεν είναι υλικά αλλά πράγματα ηθικά. Η στήριξη, η μεταξύ τους συννενόηση και η στήριξη από τους έξω, είναι πολύ βασικό για να δουν ότι η κοινωνία στηρίζει, είναι εκεί στα παιδία να τα βοηθήσει»!

Το μεγαλύτερο κέρδος: Η εμπειρία
«Το σημαντικότερο που μάθαμε μέσα από αυτή τη διαδικασία δεν είναι μόνο η τεχνολογία, αλλά η συνεργασία και η στήριξη μεταξύ μας», αναφέρουν οι μαθητές.

Με το βλέμμα στο μέλλον
Όταν ρωτήθηκαν αν θα ξανασυμμετείχαν σε έναν αντίστοιχο διαγωνισμό, η απάντηση ήταν ομόφωνη:
«Σίγουρα ναι! Ήταν μια φανταστική εμπειρία και μάθαμε πάρα πολλά».

Η εφημερίδα «Ο Πολίτης» εύχεται καλή επιτυχία στην ομάδα PlatSat για την τελική φάση στα Μέγαρα!

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ.
Exit mobile version