Ανακοινώθηκαν χθες τα αποτελέσματα για την εισαγωγή υποψηφίων στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, μέσω πανελλαδικών εξετάσεων ΓΕΛ – ΕΠΑΛ και μέσω της ειδικής κατηγορίας υποψηφίων με σοβαρές παθήσεις καθώς και τα αποτελέσματα για την εισαγωγή υποψηφίων στα Δημόσια ΙΕΚ, μέσω του παράλληλου μηχανογραφικού δελτίου.

• Για πρώτη φορά φέτος, μετά από 59 χρόνια, τα αποτελέσματα ανακοινώθηκαν στα τέλη Ιουλίου, αντί για τέλη Αυγούστου. Το Υπουργείο Παιδείας κατέβαλε μεγάλη και συστηματική προσπάθεια για να εκδοθούν όλα τα αποτελέσματα στις 28 Ιουλίου. Και αυτό από σεβασμό στην αγωνία των υποψηφίων και των οικείων τους και για να διευκολύνει τον προγραμματισμό δεκάδων χιλιάδων οικογενειών. Καθοριστική στην επιτυχία αυτή ήταν η στενή συνεργασία με όλα τα συναρμόδια Υπουργεία ειδικά σε ό,τι αφορά τις προκαταρκτικές εξετάσεις.
• Όπως καθιερώθηκε από το 2021, οι υποψήφιοι που έχουν εγγραφεί στη σχετική πλατφόρμα θα λάβουν τα αποτελέσματα και με SMS.

• Σημειώνεται ότι φέτος, για πρώτη φορά, τα αποτελέσματα των υποψηφίων που πάσχουν από σοβαρές παθήσεις ανακοινώνονται ταυτόχρονα με τα αποτελέσματα των πανελλαδικών εξετάσεων. Αυτό επετεύχθη, καθώς, επίσης για πρώτη φορά, υπέβαλαν ηλεκτρονικά Μηχανογραφικό Δελτίο για εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση για το ακαδημαϊκό έτος 2022-2023, τον Μάιο αντί για το Σεπτέμβριο.
Όπως προκύπτει από τα αποτελέσματα:

• Αυξήθηκε ο συνολικός αριθμός των εισαχθέντων σε ΑΕΙ και Δημόσια ΙΕΚ σε 75.154 φέτος έναντι 71.833 το 2021.
• Το 93% των επιτυχόντων εισάγεται σε Σχολή-Τμήμα μέσα στις πρώτες 10 προτιμήσεις του.
• Το ποσοστό εισαγωγής στα ΑΕΙ αυξήθηκε στο 62,1%, έναντι 61,1% το 2021. Ο απόλυτος αριθμός εισαχθέντων 2022 σε ΑΕΙ ανέρχεται σε 61.682.
• Η εφαρμογή της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής οδήγησε σε μεγαλύτερη προσπάθεια από την πλευρά των υποψηφίων, με συνέπεια την άνοδο του ποσοστού που εισάγεται στα ΑΕΙ. Η εφαρμογή της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής δεν επηρεάζει υποψήφιους που συγκέντρωσαν υψηλές βαθμολογίες, αφού εισέρχονται στη Σχολή/Τμήμα της επιλογής τους. Με την εφαρμογή της ΕΒΕ, δεν εισάγονται υποψήφιοι με πολύ χαμηλή βαθμολογία. Όσες και όσοι, δηλαδή, δεν πληρούν τις ελάχιστες ακαδημαϊκές προϋποθέσεις για να ολοκληρώσουν επιτυχώς τις σπουδές τους. Τερματίστηκε, έτσι, το εμπόριο ψεύτικων ελπίδων, που εγκλώβιζε χιλιάδες νέους ανθρώπους σε Σχολές από τις οποίες δεν αποφοιτούσαν, χάνοντας χρόνια και χρήματα, για να αναγκαστούν, τελικά, να διεκδικήσουν την είσοδο τους στην αγορά εργασίας ως απόφοιτοι λυκείου.
• Το ποσοστό εισαγωγής στα Δημόσια ΙΕΚ μέσω παράλληλου μηχανογραφικού αυξήθηκε στο 65,9%, έναντι 37,7% το 2021. Η αναβάθμιση της επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης ανέδειξε μια δημόσια εναλλακτική εκπαιδευτική διαδρομή, η οποία ανοίγει δρόμους επαγγελματικής αποκατάστασης σε επιλεγμένες ειδικότητες υψηλής ζήτησης και απορρόφησης, όπως προγραμματιστής ψηφιακών συστημάτων και ιστοσελίδων (web-design), τεχνικός ανανεώσιμων πηγών ενέργειας και βοηθός νοσηλευτής μεταξύ άλλων. Η ανταπόκριση των υποψηφίων ήταν ευρύτατη: 13.472 υποψήφιοι είναι επιτυχόντες σε Δημόσια ΙΕΚ, ενώ άλλες περίπου 10.000 θέσεις θα δοθούν για πρόσθετες εγγραφές σε Δημόσια ΙΕΚ τον Σεπτέμβριο.
• Το 24,8% όσων υπέβαλαν παράλληλο μηχανογραφικό έχει επιλέξει Δημόσιο ΙΕΚ σε διαφορετική περιφέρεια από αυτή του μόνιμου τόπου κατοικίας, γεγονός που υπογραμμίζει περαιτέρω τον αναβαθμισμένο ρόλο της επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης.

#pgnews #ΕΛΛΑΔΑ #ΚΟΙΝΩΝΙΑ

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ.
Exit mobile version