Το νέο πλαίσιο για τις εκπτώσεις και τις προσφορές στα σούπερ μάρκετ αλλά και οι υπερβολικά υψηλές τιμές στο βρεφικό γάλα βρέθηκαν -μεταξύ άλλων- στο επίκεντρο της συνάντησης που είχε ο υπουργός Ανάπτυξης Κώστας Σκρέκας με τους εκπροσώπους της Ένωσης Σούπερ Μάρκετ.

Σύμφωνα με πληροφορίες, σε πρώτη φάση το υπουργείο Ανάπτυξης ετοιμάζει ένα πλαίσιο για τα απορρυπαντικά και τα είδη προσωπικής υγιεινής και φροντίδας.

Χαρακτηριστικά, όπως έλεγαν στην ΕΡΤ πηγές, είναι ένα απορρυπαντικό που μπορεί να πωλείται στα 10 ευρώ σαν αρχική τιμή και στα ράφια να είναι μόνιμα στα 5 ευρώ.

Θα πρέπει οι βιομηχανίες να προσαρμόσουν την τιμή στα 7 ευρώ και από εκεί και πέρα στα 2 ευρώ, εφόσον θέλουν να τα δώσουν ως έκπτωση.

Στα νέα μέτρα κατά της ακρίβειας, περιλαμβάνονται:

  • Νέο πλαίσιο για τις προσφορές
  • Διοικητικά μέτρα για τη μείωση των τιμών στο βρεφικό γάλα

Βρεφικό γάλα

Αυτό που συζητήθηκε, σύμφωνα πάντα με το ρεπορτάζ, είναι ότι παρά το γεγονός ότι το 2011 απελευθερώθηκε η αγορά και πωλούνται πλέον εκτός από τα φαρμακεία και στα σούπερ μάρκετ τα βρεφικά γάλατα, η τιμή του έχει μειωθεί, ωστόσο παραμένει σημαντικά ακριβότερη από άλλες χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Οι ελεγκτικές αρχές του υπουργείου Ανάπτυξης θα κάνουν σαρωτικούς ελέγχους για να δουν που οφείλεται αυτή η ψαλίδα και από εκεί και πέρα, όλα τα μέτρα είναι στο τραπέζι.

Όπως αναφέρουν χαρακτηριστικά πηγές του υπουργείου Ανάπτυξης, αν διαπιστωθεί αισχροκέρδεια θα επιβληθούν υψηλά πρόστιμα στις εταιρείες, ενώ αν η τιμή παραμένει αδικαιολόγητα υψηλή σε σχέση με τις υπόλοιπες χώρες, μπορούν να ληφθούν και διοικητικά μέτρα: Από την επιβολή πλαφόν στο περιθώριο κέρδους μέχρι ακόμα και τη διατίμηση.

Πάντως, η συζήτηση ακόμα είναι πολύ πρόωρη, δεν έχει ληφθεί καμία απόφαση και αναμένεται να ολοκληρωθούν αρχικά οι έλεγχοι στις εταιρείες που παράγουν βρεφικό γάλα.

Ρεπορτάζ ΕΡΤ: Γωγώ Κατσέλη

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ.
Exit mobile version