Τον σημαντικό ρόλο της οικογένειας και του σχολείου και σε τρίτο επίπεδο και της επιστήμης για τη σωστή διαπαιδαγώγηση της νέας γενιάς, ιδιαίτερα σε ότι αφορά και τη δυνατότητα της να διακρίνει και να απορρίπτει την  παραπληροφόρηση και τις ψευδείς ειδήσεις, στο σύγχρονο ψηφιακό περιβάλλον, επεσήμανε ο γενικός γραμματέας Επικοινωνίας και Ενημέρωσης Δημήτρης Γαλαμάτης, συνοψίζοντας τα συμπεράσματα ημερίδας της ΓΓΕΕ,  με τη συμμετοχή ειδικών επιστημόνων και με θέμα : «Η Παιδεία στα Μέσα», απόψε, στο Ολυμπιακό Μουσείο, στη Θεσσαλονίκη.

«Τρεις είναι οι πυλώνες αντιμετώπισης αυτών των προκλήσεων, αυτοί που ακούσαμε από όλους εδώ και δύο είναι οι πιο βασικοί. Ο ένας είναι η οικογένεια, ο δεύτερος το σχολείο. Ο τρίτος πυλώνας είναι η επιστήμη, που πρέπει να δώσει τα δικά της πατήματα και τις δικές της υποδείξεις» πρόσθεσε ο γενικός γραμματέας Επικοινωνίας και Ενημέρωσης.

Ο κ.Γαλαμάτης υπογράμμισε, ωστόσο, ότι η οικογένεια και το σχολείο, είναι οι πιο κρίσιμοι παράγοντες εκπαίδευσης και διαπαιδαγώγησης των νέων, ως προς την ανάπτυξη της ικανότητάς τους να φιλτράρουν και να ελέγχουν την ακρίβεια της πληροφόρησης και την αξιοπιστία των πηγών της, μέχρι την ενηλικίωση τους.

«Ο ένας πυλώνας είναι η οικογένεια» είπε ο κ. Γαλαμάτης και συνέχισε: «Αναδείχθηκε και από τους καθηγητές πανεπιστημίου και από την ελληνική αστυνομία και από τη δημόσια διοίκηση και από τους δημοσιογράφους, πόσο σημαντικός είναι ο ρόλος της οικογένειας στο να δημιουργηθούν αυτά τα φίλτρα και αυτή η εκπαίδευση των νέων παιδιών. Και αυτός ξέρετε, δεν είναι ένας λόγος στερεότυπος, ή συντηρητικός. Είναι απόσταγμα, που η ίδια η επιστήμη δίνει ως διέξοδο και ως απάντηση  και ως ασπίδα στις προκλήσεις αυτές» είπε ο κ. Γαλαμάτης και συνέχισε:

«Ο άλλος πυλώνας είναι το σχολείο. Κοιτάζω τους εκπαιδευτικούς, εσάς τους δασκάλους των παιδιών μας, και αναλογίζομαι πόσο σημαντικός είναι ο δικός σας ρόλος σε ότι έχει να κάνει με την αντιμετώπιση  όλου αυτού του κύματος πληροφόρησης, σκόρπιας, αφιλτράριστης, καταιγιστικής πληροφόρησης,  «τον μικρό και μέγα κόσμο» που λέει και ο ποιητής, του ψηφιακού περιβάλλοντος, πόσο σημαντικός είναι ο δικός σας ρόλος στο να βάλετε κανάλια στη δική τους διαδρομή».

Ο γενικός γραμματέας Επικοινωνίας και Ενημέρωσης ευχαρίστησε όλους όσους συμμετείχαν στην ημερίδα, τονίζοντας τη συμβολή των ειδικών επιστημόνων που επεσήμαναν την ευρύτατη διάσταση των  fake news , σε όλη την έκταση της κοινωνικής ζωής, στη διασκέδαση, στην κοινωνικοποίηση, στον τρόπο ζωής και την κρίσιμη επίδραση της οικογένειας και του σχολείου στην πορεία των νέων, μέχρι την ενηλικίωση.

«Επαφιόμαστε στα χέρια της επιστήμης και των δασκάλων τους για να μπορέσουμε και εμείς, ως οικογένειες, να δώσουμε εκείνα τα εργαλεία που θα προστατέψουν τα παιδιά» είπε ο κ. Γαλαμάτης και με αφορμή την τελευταία φράση της εισήγησης του μητροπολίτη Φθιώτιδος κ. κ. Συμεών – ο οποίος ανέφερε ότι δε θα αποτάξουμε την τεχνολογία, αλλά θα την αντιμετωπίσουμε με παραδοσιακά μέσα –  πρόσθεσε:  «Με τα παραδοσιακά μέσα, ως απάντηση, καλούμαστε να πλοηγηθούμε στο μεγάλο ψηφιακό κόσμο που έχουμε μπροστά μας».

Ο γενικός γραμματέας Ενημέρωσης και Επικοινωνίας υπογράμμισε ότι ήδη δημιουργείται ένα «αρχειακό υλικό» για τη χώρα μας , με αυτές τις πρωτοβουλίες, το οποίο αποτελεί ένα «γόνιμο σπόρο» για τα επόμενα χρόνια, σε ότι αφορά τέτοιου είδους σύγχρονες προκλήσεις και το μέλλον της νέας γενιάς.

ΠΗΓΗ: ΑΠΕ-ΜΠΕ

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ.
Exit mobile version