Την πρόθεση τους να συμμετάσχουν με κωδικούς προϊόντων τους στην πρωτοβουλία της «μόνιμης μείωσης τιμής» έχουν αρχίσει να γνωστοποιούν σταδιακά και έως τις 30 Νοεμβρίου -οπότε και έχουν το χρονικό περιθώριο- βιομηχανίες της χώρας, στο υπουργείο Ανάπτυξης.
Από πλευράς του υπουργείου Ανάπτυξης δεν έχουν οριστεί συγκεκριμένες κατηγορίες προϊόντων για τη «μόνιμη μείωση τιμής» κάτι που σημαίνει ότι η πρωτοβουλία θα έχει εφαρμογή σε όλο το εύρος των προϊόντων του σούπερ μάρκετ και από εκεί και πέρα εξαρτάται από τους κωδικούς εκείνους που θα επιλέξουν οι προμηθευτές να μειώσουν τις τιμές.
Το ζήτημα πάντως πάντως είναι κατά πόσον οι κωδικοί με τους οποίους οι εταιρείες θα επιλέξουν να συμμετάσχουν στο μέτρο θα είναι μεταξύ των εκείνων που επιλέγουν περισσότερο οι καταναλωτές ή θα αφορούν σε εκείνους που είναι λιγότερο δημοφιλείς.
Έως τώρα δημόσια, τουλάχιστον, έχουν ανακοινώσει μειώσεις της τάξεως του 5% σε προϊόντα τους τόσο η γαλακτοβιομηχανία «Όλυμπος» και η αλλαντοβιομηχανία «Νίκας», ενώ στο μέτρο θα συμμετάσχει με 10 κωδικούς προϊόντων της και η εταιρεία Παλίρροια, όπως έκανε γνωστό κατά τη διάρκεια δημοσιογραφικής ενημέρωσης η διοίκησή της.
Παράλληλα, σε πρόσφατη συνάντησή του με την ηγεσία του υπουργείου Ανάπτυξης, ο πρόεδρος του Συνδέσμου Ελληνικών Βιομηχανιών Τροφίμων, Ιωάννης Γιώτης δήλωσε πως ο Σ.Ε.Β.Τ. θα στηρίξει τη νέα πρωτοβουλία. «Όπως πράξαμε με το «Καλάθι του Νοικοκυριού» το προηγούμενο διάστημα, έτσι και σήμερα, θα σταθούμε δίπλα στους καταναλωτές σε αυτή τη δύσκολη συγκυρία», σημείωσε χαρακτηριστικά.
Σημειώνεται ότι από την πλευρά τους οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ έχουν στη διάθεσή τους 25 ημέρες από την κοινοποίηση σε αυτές των εγγράφων δεσμεύσεων που έχουν αποσταλεί στο αρμόδιο υπουργείο, ώστε να τοποθετήσουν το ειδικό ταμπελάκι στο ράφι του σούπερ μάρκετ που θα γνωστοποιεί στους καταναλωτές τα προϊόντα που συμμετέχουν στη «μόνιμη μείωση τιμής».