Τα σοβαρά κενά ασφαλείας στον σιδηρόδρομο με αφορμή τον τραυματισμό από επιβατική αμαξοστοιχία 17χρονου μαθητή στην Αλεξάνδρεια, φέρνουν με ερώτησή τους στη Βουλή, 13 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ με πρωτοβουλία της Κατερίνας Νοτοπούλου.
Ο 17χρονος μαθητής, τραυματίστηκε ελαφρά την ώρα που επιχειρούσε να διασχίσει τις γραμμές του τρένου, καθώς το ΕΠΑΛ της περιοχής βρίσκεται σε ένα από τα πιο επικίνδυνα σημεία του οδικού και σιδηροδρομικού δικτύου της Αλεξάνδρειας Ημαθίας, απέναντι από τις γραμμές του τρένου. Όπως καταγγέλλουν οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, η εν λόγω διάβαση είναι αφύλακτη, χωρίς προστατευτική μπάρα και χωρίς φανάρι, εδώ και χρόνια.
«Πολλοί είναι οι μαθητές που καθημερινά, επιλέγουν να διασχίσουν τις γραμμές του τρένου, υπό αυτές τις συνθήκες, με κίνδυνο να θρηνήσουμε θύμα, κάποιο νεαρό παιδί, μαθητή του ΕΠΑΛ, ή οποιονδήποτε άλλον συμπολίτη μας» σημειώνουν οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ και προσθέτουν:
«Επειδή το συγκεκριμένο περιστατικό έρχεται να προστεθεί στον μακρύ κατάλογο σιδηροδρομικών ατυχημάτων που αναδεικνύουν την έλλειψη ασφάλειας και τα κενά στις υποδομές που διέπουν ολόκληρο το φάσμα των σιδηροδρομικών μεταφορών και δεν υπάρχει κανένα περιθώριο για περαιτέρω καθυστερήσεις που δημιουργούν κινδύνους για την ασφάλεια των πολιτών σε σχέση με τον ελληνικό σιδηρόδρομο», καλείται ο υπουργός να απαντήσει:
«Τι μέτρα σκοπεύει να πάρει για την άμεση αντιμετώπιση του εν λόγω ζητήματος, ώστε να μην υπάρχουν «σημεία παγίδες» στο οδικό και σιδηροδρομικού δίκτυο της Αλεξάνδρειας Ημαθίας, θέτοντας σε κίνδυνο τη ζωή των συμπολιτών μας;».
Αναλυτικά η ερώτηση των βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ:
Ε Ρ Ω Τ Η Σ Η
Προς τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών
Θέμα:«Ακόμα ένα περιστατικό που θέτει σε κίνδυνο τη ζωή των συμπολιτών μας στην Αλεξάνδρεια Ημαθίας, λόγω αφύλακτης σιδηροδρομικής διάβασης»
Ενώ η χώρα εξακολουθεί να συγκλονίζεται από το έγκλημα των Τεμπών, στις 7/3/2025, έγινε γνωστή η είδηση της παράσυρσης από τρένο που εκτελούσε το δρομολόγιο Έδεσσα-Θεσσαλονίκη, ενός μαθητή, στην Αλεξάνδρεια Ημαθίας, την ώρα που προσπάθησε να διασχίσει τις γραμμές του τρένου.
Σε ένα από τα πιο επικίνδυνα σημεία του οδικού και σιδηροδρομικού δικτύου της Αλεξάνδρειας Ημαθίας, βρίσκεται το ΕΠΑΛ, απέναντι από τις γραμμές του τρένου, σεαφύλακτη διάβαση, χωρίς προστατευτική μπάρα, χωρίς καν την ύπαρξη φαναριού, εδώ και χρόνια.
Πολλοί είναι οι μαθητές που, καθημερινά, επιλέγουν να διασχίσουντις γραμμές του τρένου, υπό αυτές τις συνθήκες, με κίνδυνο να θρηνήσουμε θύμα, κάποιο νεαρό παιδί, μαθητή του ΕΠΑΛ, ή οποιονδήποτε άλλον συμπολίτη μας.
Παρότι οι διαμαρτυρίες των κατοίκων της περιοχής είναι συνεχείς, οι δε παρεμβάσεις μας στην Βουλή, με μέσα κοινοβουλευτικού ελέγχου, και φέτος και παλιότερα, είναι αδιάκοπες φαίνεται η ηγεσία του αρμοδίου Υπουργείου, από τον κ. Καραμανλή έως και τον κ.Σταικούρα, διαχρονικά να κωφεύουν.
Σε παλιότερη επικοινωνίαδετων κατοίκων, αλλά και του ΣΥΡΙΖΑ, με υπαλλήλους του ΟΣΕ στην περιοχή,οι τελευταίοι είχαν ενημερώσει ότι αναμένεται περίφραξη με συρματόπλεγμα, η οποία, όμως, ποτέ δεν έλαβε χώρα. Ο εν ενεργεία, μάλιστα, αρμόδιος Υπουργός, κ. Σταϊκούρας, κατά την διαδικασία της συζήτησης της πρότασης δυσπιστίας, στις 06-03-2025, αρκέστηκε να δηλώσει για το εν λόγω ζήτημα ότι «υπάρχει στην Ημαθία φυλασσόμενη διάβαση, στα 200 μέτρα, από το σημείο που έλαβε χώρα το ατύχημα», η πραγματικότητα, όμως, τον διαψεύδει, καθώς η φυλασσόμενη διάβαση είναι για τα αυτοκίνητα, δεν υπάρχει πεζοδρόμιο στο σημείο, ενώ κι αυτή η διάβαση, πολλές φορές, δε λειτουργεί καν.
Επειδή το εν λόγω περιστατικό έρχεται να προστεθεί στον μακρύ κατάλογο σιδηροδρομικών ατυχημάτων που αναδεικνύουν την έλλειψη ασφάλειας και τα κενά στις υποδομές που διέπουν ολόκληρο το φάσμα των σιδηροδρομικών μεταφορών,
Επειδή η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, μόλις, στις 16 Δεκεμβρίου 2024 και με τηνINFR(2023)2036C(2024)8743final προειδοποιητική επιστολή ανακοίνωσε ότι κίνησε τη διαδικασία επί παραβάσει προς την Ελλάδα «επειδή δεν ευθυγραμμίζεται με τις απαιτήσεις της νομοθεσίας της ΕΕ για την ασφάλεια των σιδηροδρόμων (Οδηγία για την ασφάλεια των σιδηροδρόμων, οδηγία 2016/798)»,
Επειδή, το δυστύχημα των Τεμπών δεν αφήνει περιθώρια για περαιτέρω καθυστερήσεις που δημιουργούνκινδύνους για την ασφάλεια των πολιτών σε σχέση με τον ελληνικό σιδηρόδρομο.
Ερωτάταιο κ. Υπουργός:
Τι μέτρα σκοπεύει να πάρει για την άμεση αντιμετώπιση του εν λόγω ζητήματος, ώστε να μην υπάρχουν «σημεία παγίδες»στο οδικό και σιδηροδρομικού δίκτυο της Αλεξάνδρειας Ημαθίας, θέτοντας σε κίνδυνο τη ζωή των συμπολιτών μας;
Οι Ερωτώντες Βουλευτές
Νοτοπούλου Αικατερίνη
Βέττα Καλλιόπη
Γιαννούλης Χρήστος
Δούρου Ειρήνη
Ζαμπάρας Μίλτος
Κοντοτόλη Μαρίνα
Μαμουλάκης Χαράλαμπος
Μεϊκόπουλος Αλέξανδρος
Μπάρκας Κωνσταντίνος
Παναγιωτόπουλος Ανδρέας
Παπαηλιού Γεώργιος
Τσαπανίδου Πόπη
Ψυχογιός Γεώργιος