Μία ακόμη επένδυση, που ξεπερνάει τα 2,5 εκατ. ευρώ, για τη στήριξη των αστικών συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης, κάνει η «ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης Α.Ε.».

Όπως πληροφορείται το makthes.gr, η πολυμετοχική εταιρεία που τα τελευταία χρόνια εκτελεί 39 περιαστικές και τοπικές γραμμές του ΟΑΣΘ, αγοράζει 20 λεωφορεία Euro 5 για την εκτέλεση των δύο νέων διαμπερών λεωφορειακών γραμμών που σχεδιάζει ο Οργανισμός Συγκοινωνιακού Έργου Θεσσαλονίκης και οι οποίες ουσιαστικά αποτελούν παραλλαγές και επεκτάσεις υφιστάμενων γραμμών.

Οι γραμμές αυτές θα ενώνουν την Δυτική με την Ανατολική Θεσσαλονίκη και τα δρομολόγια θα αρχίσουν να εκτελούνται κοντά στις 15-20 Νοεμβρίου και αφού αγοραστούν τα 20 λεωφορεία από την ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης Α.Ε.

Η μία γραμμή θα έχει αφετηρία τα ΚΤΕΛ Μακεδονίας και προορισμό το depot στο ΙΚΕΑ. Το λεωφορείο θα ακολουθεί μία διαδρομή 15 στάσεων, από τις οδούς Γιαννιτσών, Κωλέττη, 26ης Οκτωβρίου, Ίωνος Δραγούμη, Παύλου Μελά, για να καταλήξει στο ΙΚΕΑ, ενώ στην επιστροφή θα κατεβαίνει την Εθνικής Αντιστάσεως και Βασιλίσσης Όλγας, για να φθάσει τελικά στο σταθμό των ΚΤΕΛ Μακεδονία.

Η άλλη διαμπερής γραμμή , που θα έχει 12 στάσεις, θα ξεκινάει από τον Εύοσμο και θα καταλήγει στη Βούλγαρη. Πιο συγκεκριμένα θα πηγαίνει από Κάτω Ηλιούπολη σε Νέα Πολιτεία, μετά θα διέρχεται από την Καραολή & Δημητρίου, τη Λαγκαδά, την Αγίου Δημητρίου, την Εθνικής Αμύνης και την Εγνατία, για να συνεχίσει στην Κων/νου Καραμανλή μέχρι τη Βούλγαρη. Στην επιστροφή το δρομολόγιο αυτό θα περνάει από τις οδούς Ολυμπιάδος και Κασσάνδρου.

Λεωφορεία για τις 3 express γραμμές

Πέραν όμως της παραπάνω αγοράς, λεωφορείων ηλικίας 10 ετών- όχι καινούργιων αλλά πολύ νεότερων αυτών που κυκλοφορεί ο ΟΑΣΘ και είναι ιδιοκτησίας του, όπως και όλων των υπολοίπων που κινούνται στις γραμμές αστικών συγκοινωνιών της Θεσσαλονίκης- τα ΚΤΕΛ θα μισθώσουν και 16 λεωφορεία από την Med Truck & Bus προκειμένου να καλυφθούν τα τρία express δρομολόγια που σχεδίασε ο ΟΣΕΘ, ώστε να απαλυνθούν οι επιπτώσεις από την κατασκευή του fly over στην Ανατολική Περιφερειακή.

Αυτά τα 16 λεωφορεία, βρίσκονται ήδη στο αμαξοστάσιο του ΟΑΣΘ, όπου και μένουν σε ακινησία, επειδή ο Οργανισμός δεν έχει αρκετούς οδηγούς για να τα βγάζει σε κυκλοφορία.

Έτσι, απλώς, θα περάσουν στα χέρια άλλου μισθωτή, δηλαδή των ΚΤΕΛ, για ένα χρόνο και ως το τέλος του 2024. Η μίσθωση γίνεται με τους ίδιους όρους, που σημαίνει ότι για κάθε λεωφορείο, ανά μήνα, τα ΚΤΕΛ θα καταβάλλουν 2.807 ευρώ, πλέον ΦΠΑ.

Οι τρεις express γραμμές έχουν ήδη ανακοινωθεί από τον ΟΣΕΘ και πρόκειται η λειτουργία τους να ξεκινήσει από τις 27 Οκτωβρίου, αν όχι νωρίτερα.

Πρέπει να τονιστεί, ότι η «ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης ΑΕ», όπως άλλωστε φαίνεται και από την επένδυση που κάνει για την αγορά λεωφορείων, σκοπεύει να συμμετάσχει στο διαγωνισμό που θα προκηρύξει ως τα μέσα Νοεμβρίου ο ΟΣΕΘ, για την 10ετή ανάθεση 40 περιαστικών λεωφορειακών γραμμών. Ο διαγωνισμός έχει προαναγγελθεί και η διαδικασία, θα διενεργηθεί σε δύο φάσεις και με ανταγωνιστικό διάλογο μεταξύ των υποψηφίων.

Σύμφωνα με πληροφορίες του makthes.gr, η αναγγελία διενέργειας του διαγωνισμού, έχει ήδη τραβήξει το ενδιαφέρον και ξένων εταιρειών του κλάδου των αστικών και υπεραστικών μεταφορών.

Άννη Καρολίδου
ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ.
Exit mobile version