Τρία χρόνια μετά την τελετή βράβευσης των ταινιών του 1ου Μαθητικού Διαγωνισμού Οπτικοακουστικής Δημιουργίας «Τα σχολεία εκπέμπουν στην ΕΡΤ», πραγματοποιήθηκε στο Ραδιομέγαρο της Αγίας Παρασκευής η τελετή βράβευσης του 4ου Διεθνούς Μαθητικού Διαγωνισμού «Τα Σχολεία εκπέμπουν στην ΕΡΤ» καθώς επίσης και του 2ου και του 3ου Διαγωνισμού, που δεν έγιναν τις προηγούμενες δύο χρονιές, λόγω των μέτρων κατά της πανδημίας του κορονοϊού.

Το Στούντιο Β γέμισε με εκπροσώπους των δημιουργικών ομάδων που βραβεύθηκαν -κυρίως εκπαιδευτικούς, αλλά και μαθητές από κάθε βαθμίδα εκπαίδευσης- μεταξύ άλλων από Εύοσμο, Αργολίδα, Λαύριο, Ηράκλειο, Βελβεντό Κοζάνης, Σιάτιστα, Χαλκίδα, Καλαμάτα, Αλεξανδρούπολη, Λάρισα, ακόμα και Αργυροκάστρο!

Την Αλεξάνδρεια εκπροσωπούσε το 3ο Νηπιαγωγείο , το οποίο απέσπασε και το πρώτο βραβείο για τη δημιουργία του Ψηφιακού κόμικ: «Η προετοιμασία της Ελληνικής Επανάστασης».

ΔΕΙΤΕ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΤΟ ΒΙΝΤΕΟ ΠΟΥ ΕΦΤΙΑΞΑΝ ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΟΥ 3ου ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟΥ ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΑΣ

3o Νηπιαγωγείο Αλεξάνδρειας

Στην εκδήλωση καλωσόρισε τους παρευρισκόμενους, αλλά και όσους την παρακολουθούσαν μέσω του live-streaming στο ertnews.gr, ο Βασίλης Αλεξόπουλος, Διευθυντής του Αρχείου της ΕΡΤ: «Σήμερα βραβεύεται η δημιουργικότητα, η φαντασία και η ευρηματικότητα των νεαρών κινηματογραφιστών, που με τη βοήθεια των εκπαιδευτικών τους κατάφεραν σε αυτήν την δύσκολη συγκυρία και δημιούργησαν αυτά τα εξαιρετικά οπτικοακουστικά έργα – υπόδειγμα δημιουργικής αξιοποίησης της οπτικοακουστικής κληρονομιάς της χώρας μας, που αποτελεί το Αρχείο της ΕΡΤ».

Ακολούθησε μαγνητοσκοπημένος χαιρετισμός της Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων Νίκης Κεραμέως, στον οποίον συνεχάρη όσους και όσες συμμετείχαν στον διαγωνισμό, τονίζοντας τη σημασία να αποκομίζουν τα παιδιά μας παράλληλα με τις γνώσεις και δεξιότητες, κάτι που συμβαίνει τόσο σε αυτήν την περίπτωση, όσο και στα εργαστήρια δεξιοτήτων που έχουν εισαχθεί πλέον στο πρόγραμμα των σχολείων.

Διαβάστηκε επίσης μήνυμα της Υφυπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων, Ζέττας Μακρή, στο οποίο έδωσε θερμά συγχαρητήρια σε όλους τους μαθητές και τις μαθήτριες που συμμετείχαν και στους εκπαιδευτικούς που τους υποστήριξαν σε αυτήν την προσπάθεια.

Η Αναπληρώτρια Προϊσταμένη Διεύθυνσης Υποστήριξης Προγραμμάτων και Εκπαίδευσης για την Αειφορία του Υπουργείου, Μόνικα Καραμαλάκου-Λάππα, υπογράμμισε τη σημασία της διείσδυσης των νέων τεχνολογιών στο σημερινό σχολείο, το οποίο καινοτομεί αξιοποιώντας τους θησαυρούς του αρχείου της ΕΡΤ. «Τα παιδιά που συμμετείχαν προσπάθησαν να αναδείξουν και να κοινοποιήσουν στο κοινωνικό σύνολο σημαντικά τεκμήρια ως μια επιπλέον προσέγγιση. Ερμηνεύουν και συνθέτουν την ιστορική αφήγηση και γίνονται δημιουργοί, μπαίνοντας στο κέντρο της μαθησιακής διαδικασίας, χτίζοντας το ουσιαστικό προφίλ του ενημερωμένου, κριτικού και ενεργού πολίτη», είπε.

Τον τρόπο λειτουργίας του διαγωνισμού, που έχει γίνει πλέον θεσμός, παρουσίασε η Προϊσταμένη Εκπαιδευτικής Ραδιοτηλεόρασης και Ψηφιακών Μέσων του ΥΠΑΙΘ, Σοφία Παπαδημητρίου. Παράλληλα, μίλησε για την εκπαιδευτική τηλεόραση, ενώ αναφέρθηκε και στην πλατφόρμα μαθητικής δημιουργίας i-create, που προσφέρει τη δυνατότητα στους μαθητές να δημιουργήσουν μέσα από διαγωνισμούς και άλλες δράσεις. Μια από αυτές τις δράσεις είναι και ο συγκεκριμένος διαγωνισμός, με στόχο τη διάσωση, διατήρηση και διάχυση στην κοινωνία των πολύτιμων αρχείων της ΕΡΤ.

Εκ μέρους της κριτικής επιτροπής του διαγωνισμού «Τα σχολεία εκπέμπουν στην ΕΡΤ», μίλησε ο σκηνοθέτης της ΕΡΤ, Τάκης Σακελλαρίου, που τόνισε πως στόχος της επιτροπής είναι να βοηθήσει να ανθίσουν αυτά τα λουλούδια, οι μαθητές. «Η πλούσια συμμετοχή με εξαιρετικά αποτελέσματα είναι που δικαιώνει αυτήν την προσπάθεια να «παιδευτούν» οι αυριανοί πολίτες στην οπτικοακουστική γλώσσα και να γνωρίσουν την γραμματική και το συντακτικό της. Σκοπός είναι να γίνεται αυτή η τριβή διαμέσου της αξιοποίησης του αρχείου, δηλαδή της ιστορικής μνήμης και της πολιτισμικής μας κληρονομιάς. Έτσι αναγνωρίζεται από τους μαθητές και η σημασία αυτής της μνήμης! Σημαντικό στοιχείο αποτελεί η συμμετοχή της περιφέρειας και όχι μόνο της πρωτεύουσας, αλλά και η συμμετοχή της ειδικής αγωγής, με σημαντικά αποτελέσματα», είπε.

Ακολούθησε η τελετή βράβευσης, μετά από την προβολή των αποσπασμάτων των μαθητικών δημιουργιών, που γέμισαν συγκίνηση την αίθουσα. Χαμένες πατρίδες, ξεριζωμός, προσφυγιά και πόλεμος ήταν οι έννοιες που κυρίως επεξεργάστηκαν οι μαθητές, ειδικά στον 4ο διαγωνισμό, εμφανώς επηρεασμένοι τόσο από την επέτειο της μικρασιατικής καταστροφής όσο και από την επικαιρότητα.

«Ήταν ένα όμορφο αντάμωμα, με συγκίνηση», σχολίασαν οι εκπαιδευτικοί, που ένιωσαν να μετέχουν σε μία κοινότητα ανθρώπων, και ας μην γνωρίζονται μεταξύ τους. Μια κοινότητα που δέχεται την πρόκληση συμμετοχής σε έναν διαγωνισμό, ο οποίος συνεπάγεται την αφιέρωση προσωπικού χρόνου και ενέργειας και μάλιστα σε ένα εγχείρημα, το οποίο είναι μάλλον ευκολότερο για τους μαθητές, που είναι ψηφιακοί ιθαγενείς, όπως εύστοχα σχολίασε κάποιος. «Τα σχολεία έχουν ανάγκη από εκπαιδευτικούς με όρεξη, τα παιδιά πάντα έχουν!», δήλωσε ένας άλλος εκ των βραβευθέντων.

Ιδιαίτερη συγκίνηση προκάλεσε και η δήλωση του δασκάλου που ήρθε από το Αργυρόκαστρο: «Κάθε φορά που έχουμε τη δυνατότητα να συμμετέχουμε σε έναν διαγωνισμό από την Ελλάδα, εμείς που είμαστε από την ομογένεια, σφυρηλατούμε δεσμούς!»

Αλλά και οι μαθητές που μίλησαν, είτε δια ζώσης, είτε μέσω βίντεο, εξέφρασαν την ευγνωμοσύνη τους για την ευκαιρία που τους δόθηκε για «δημιουργικούς διαλόγους με σημαντικές στιγμές της ιστορίας μας».

«Σήμερα ταξιδέψαμε και το χρωστάμε στο όχημα που μας διέθεσαν οι μαθητές και οι μαθήτριες με καθοδήγηση από τους εμπνευσμένους δασκάλους τους», δήλωσε κλείνοντας την εκδήλωση η κ. Μόνικα Καραμαλάκου-Λάππα. «Επεξεργάστηκαν και διερεύνησαν το πλούσιο αρχείο της ΕΡΤ και μας παρέδωσαν πολύτιμα πετράδια! Ένα τέτοιο σχολείο θελουμε, σταυροδρόμι πολιτισμού, δημιουργικότητας και όλων των πανανθρώπινων αξιών που διέπουν την αειφόρο ανάπτυξη. Έτσι, δεν θα υπάρχουν αποκλεισμοί και η μικρή εικόνα θα δένει με τη μεγάλη».

Αλλά ας αφήσουμε τις δημιουργίες των παιδιών να μιλήσουν από μόνες τους…

Αποσπάσματα από τις ταινίες που διακρίθηκαν

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ.
Exit mobile version