Close Menu
OPOLITIS.GROPOLITIS.GR
    ΝΕΑ

    Κάτω από τη βάση το 96% των Δήμων – Στις τελευταίες θέσεις η Αλεξάνδρεια

    Τετάρτη, 11 Ιουνίου 2025 10:16 ΠΜ

    Τί προβλέπει ο νέος ΚΟΚ – Μέχρι και ισόβια σε πολύνεκρα τροχαία, ποιες οι ποινές για κινητό, αλκοόλ, ζώνη και κράνος

    Τρίτη, 10 Ιουνίου 2025 8:05 ΜΜ

    Ολιγόωρη διακοπή νερού σε όλη την Αλεξάνδρεια αύριο Τετάρτη 11 Ιουνίου

    Τρίτη, 10 Ιουνίου 2025 7:58 ΜΜ
    Facebook X (Twitter) Instagram
    ΡΟΗ
    • Κάτω από τη βάση το 96% των Δήμων – Στις τελευταίες θέσεις η Αλεξάνδρεια
    • Τί προβλέπει ο νέος ΚΟΚ – Μέχρι και ισόβια σε πολύνεκρα τροχαία, ποιες οι ποινές για κινητό, αλκοόλ, ζώνη και κράνος
    • Ολιγόωρη διακοπή νερού σε όλη την Αλεξάνδρεια αύριο Τετάρτη 11 Ιουνίου
    • Επιτυχόντες 9ου Ημαθιώτικου Μαθητικού Διαγωνισμού Β’ Φάσης Δημοτικών – «Στέλιος Μιόγλου»
    • Η παράσταση “Οι 12 Ένορκοι” στη Βέροια το Σάββατο 27 Σεπτεμβρίου
    • Αθ. Τσιάπλας: Από τη στασιμότητα στην ελπίδα
    • Συνέντευξη του Γιάννη Μοσχόπουλου στον “Π” για το νέο του βιβλίο “Τα Μυστικά του Βάλτου αλλιώς…”
    • Βασίλης Κωνσταντινόπουλος: «Η Ιερά Μονή Αγίας Αικατερίνης Όρους Σινά και οι μεγάλες αστοχίες της κυβέρνησης Μητσοτάκη»
    • ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΠΟΡΡΗΤΟΥ
    • ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ
    • ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Τετάρτη, 11 Ιουνίου
    OPOLITIS.GROPOLITIS.GR
    • ΑΡΧΙΚΗ
    • ΤΟΠΙΚΑ
      • ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΑ
      • ΒΕΡΟΙΑ
      • ΝΑΟΥΣΑ
      • ΗΜΑΘΙΑ
      • ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ
    • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
    • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
    • ΑΓΟΡΑ
    • ΑΓΡΟΤΙΚΑ
    • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
    • ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
      • ΒΙΒΛΙΟ
      • ΜΟΥΣΙΚΗ
      • ΧΟΡΟΣ
      • ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ / ΘΕΑΤΡΟ
    • ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ
    • ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΑ
    • ΕΛΛΑΔΑ
    • ΑΠΟΨΕΙΣ
    • ΑΓΟΡΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
    • ΑΓΓΕΛΙΕΣ
    • ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
      • ΓΕΥΣΗ
      • ΔΙΕΘΝΗ
      • ΕΠΙΣΤΗΜΗ/ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
      • ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΕΝΩΣΗ
      • ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
      • ΤΑΞΙΔΙΑ
      • ΥΓΕΙΑ
      • ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
    OPOLITIS.GROPOLITIS.GR
    Home»ΕΛΛΑΔΑ»Τραγωδία στα Τέμπη: Τι είναι τα κλειδιά και ποιο το επάγγελμα του κλειδούχου

    Τραγωδία στα Τέμπη: Τι είναι τα κλειδιά και ποιο το επάγγελμα του κλειδούχου

    ΕΛΛΑΔΑ Παρασκευή, 3 Μαρτίου 2023 6:03 ΜΜΑπό Ο Πολίτης
    Facebook Twitter LinkedIn Telegram Pinterest Tumblr Reddit WhatsApp Email
    ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ
    Facebook Twitter LinkedIn Pinterest Email

    Η ανείπωτη τραγωδία στα Τέμπη, εκτός από τη θλίψη και την οργή που έχει προκαλέσει στους συγγενείς των θυμάτων αλλά και σε ολόκληρη την κοινωνία, έχει φέρει στην επιφάνεια τα πολλά προβλήματα και τον απαρχαιωμένο τρόπο που λειτουργεί σε μεγάλο μέρος του το σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας.

    Μάλιστα ο διάλογος που ήρθε στο φως της δημοσιότητας ανάμεσα σε σταθμάρχη και κλειδούχο, «γέννησε» εύλογες απορίες για τις αρμοδιότητες του κλειδούχου.

    Ο διάλογος είχε ως εξής:

    Κλειδούχος: Βασίλη να γυρίσω; (σ.σ το «κλειδί»)

    Σταθμάρχης: Όχι, όχι, άστο όπως είναι γιατί ακολουθεί το 1564.

    Κλειδούχος: Έγινε, καλώς, το αφήνω όπως είναι η διαγώνιος.

    Ο Γιώργος Νικολάου, τεχνικός σήμανσης στο μετρό εξηγεί πως στη γλώσσα των σιδηροδρομικών, τα κλειδιά – ή ψαλίδια όπως τα αποκαλούν διαφορετικά οι εργαζόμενοι-είναι ο μηχανισμός που ενεργοποιείται όταν χρειάζεται να αλλάξει τροχιά ένα τρένο, για να μεταφερθεί από τη μια γραμμή σε μια διπλανή, παράλληλη κ.τ.λ. Το σημείο της διακλάδωσης, το «μπουκέτο» των γραμμών, ονομάζεται crossover (ή βελόνες).

    Όπως σημειώνει ο κ. Νικολάου: «Τόσο στον ΟΣΕ, όσο και στο μετρό και στον ΗΣΑΠ τα κλειδιά βρίσκονται σε πολλά και διάφορα σημεία και είναι απαραίτητα γα πολλούς λόγους. Αν για παράδειγμα κολλήσει ένας συρμός σε μια διαδρομή το κλειδί είναι αυτό που θα επιτρέψει να γίνει χρήση της διπλανής ή να κάνει έναν ελιγμό το τρένο. Ή αν για παράδειγμα ένας σταθμός του μετρό αποφασιστεί να μείνει κλειστός για κάποιο λόγο, θα αλλάξει κλειδί για να συνεχίσει την πορεία της η αμαξοστοιχία προς τους άλλους σταθμούς».

    Στο μετρό και στον ΗΣΑΠ, οι αλλαγές των κλειδιών γίνονται ηλεκτρονικά, όπως λέει ο κ. Νικολάου. Δεδομένου ότι υπάρχει και το σύστημα της τηλεδιοίκησης και της ηλεκτρονικής σήμανσης «για να συμβεί κάτι αντίστοιχο με αυτό που συνέβη στα Τέμπη πρέπει να έρθει κάποιος και να το κάνει επίτηδες», τονίζει ο μηχανικός και συμπληρώνει: «ακόμα κι αν βρεθούν στην ίδια διαδρομή όμως δύο τρένα, τα υπόλοιπα μέρη του συστήματος της τηλεδιοίκησης πάλι θα μηδενίσουν σχεδόν την πιθανότητα να συγκρουστούν».

    Τι συμβαίνει με τα κλειδιά στον ΟΣΕ

    Ο Θανάσης Λεβέντης, πρόεδρος των εργαζόμενων στον ΟΣΕ εξηγεί  πως στη Λάρισα, τα κλειδιά αλλάζουν με τρόπο αυτόματο, με χειρισμό που κάνει ο κλειδούχος στον πίνακα ελέγχου» (αντιθέτως στο μετρό υπάρχει το ηλεκτρονικό σύστημα EPS).

    Ο κλειδούχος παίρνει εντολή από τον σταθμάρχη για την αλλαγή των κλειδιών.

    Άλλωστε, όπως εξηγεί ο κ. Λεβέντης, ο σημερινός κλειδούχος, ως πόστο εργασίας στον σιδηρόδρομο, έχει ως βασική αποστολή του να βοηθάει τον σταθμάρχη, παίρνοντας εντολές από τον τελευταίο. Αν συμβεί κάποια βλάβη στο αυτόματο σύστημα ή αν χρειαστεί, ο κλειδούχος θα αλλάξει χειροκίνητα τα κλειδιά – με εντολή πάντα του σταθμάρχη.

    Σύμφωνα με τον κ. Λεβέντη ενώ το μεγαλύτερο κομμάτι της διαδρομής Αθήνα-Θεσσαλονίκη λειτουργεί με αυτόματο τρόπο στην αλλαγή των κλειδιών, αυτό δεν συμβαίνει σε όλο το μήκος του ελληνικού σιδηροδρόμου. «Σε σημεία στη Βόρεια Ελλάδα δεν υπάρχει καν αυτόματο σύστημα και τα κλειδιά αλλάζουν με τον τρόπο που γινόταν πριν από δεκαετίες, τότε που οι κλειδούχοι έκαναν τη δουλειά χειροκίνητα πάνω από τις γραμμές. Αυτό συνεχίζει ακόμα να συμβαίνει σε διάφορα σημεία».

     

    Επάγγελμα κλειδούχος: Τι είναι τα κλειδιά και πώς λειτουργούν στο δίκτυο του ΟΣΕ-2
    Ενδεικτικό είναι αυτό που συνέβη τον Αύγουστο του 2020 με αμαξοστοιχία που εκτελούσε τη διαδρομή Αθήνα-Θεσσαλονίκη. Λίγο πιο έξω από τον σιδηροδρομικό σταθμό της Θεσσαλονίκης, οι επιβάτες περίμεναν ακινητοποιημένοι επί 25 λεπτά να έρθει ένας κλειδούχος του ΟΣΕ, για να αλλάξει τα κλειδιά, μιας και το αυτόματο σύστημα στο συγκεκριμένο κομμάτι, 700 μόλις μέτρα από τον σταθμό της Θεσσαλονίκης, δεν λειτουργεί.

    «Μια πολύ σημαντική ειδικότητα»

    Ο κλειδούχος βρισκόταν σε άδεια. Όπως όμως σημειώνει ο κ. Λεβέντης: «Οι κλειδούχοι παραμένουν μια πολύ σημαντική ειδικότητα για τη λειτουργία των τρένων σήμερα, είναι όμως πολύ λιγότεροι από αυτούς που χρειαζόμαστε. Το οργανόγραμμα του ΟΣΕ περιλαμβάνει 2.100 εργαζομένους και έχουμε καταλήξει να είμαστε 720».

    Να σημειωθεί πως σύμφωνα με τις καταγγελίες των εργαζομένων του ΟΣΕ σε κομμάτια του δικτύου όπως το Πλατύ-Φλώρινα, τα τρένα πηγαίνουν… μόνα τους, αφού Αμύνταιο, Βέροια κι Έδεσσα, δεν έχουν σταθμάρχες, παρά έναν και μόνο κλειδούχο στην Έδεσσα.

    Τα τελευταία χρόνια οι συνεχείς συνταξιοδοτήσεις σταθμαρχών και κλειδούχων σε συνδυασμό με τη μη έγκριση προσλήψεων επιδείνωσαν περαιτέρω την κατάσταση στον ελληνικό σιδηρόδρομο.

    Πριν από έναν χρόνο, η Πανελλήνια Ένωση Σταθμαρχών είχε επισημάνει με επιστολή της ότι «ο συρμός που εκτελούσε το δρομολόγιο Πλατύ-Φλώρινα-Πλατύ διένυε 340 περίπου χιλιόμετρα κάνοντας 4 ώρες και 20 λεπτά χωρίς την εποπτεία της κυκλοφορίας του από σταθμάρχη.

    ΠΗΓΗ: ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ

    ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΕΣ ΚΛΕΙΔΟΥΧΟΥ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑ ΚΛΕΙΔΟΥΧΟΣ ΚΛΕΙΔΙΑ
    ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Telegram Email
    Previous ArticleΓεραπετρίτης: Συγκροτήθηκε η τριμελής επιτροπή για την σιδηροδρομική τραγωδία στα Τέμπη
    Next Article Πιερία: Συνελήφθη ένα άτομο για παράβαση της νομοθεσίας περί αλλοδαπών

    Σχετικές αναρτήσεις

    Κάτω από τη βάση το 96% των Δήμων – Στις τελευταίες θέσεις η Αλεξάνδρεια

    Τετάρτη, 11 Ιουνίου 2025 10:16 ΠΜ

    Τί προβλέπει ο νέος ΚΟΚ – Μέχρι και ισόβια σε πολύνεκρα τροχαία, ποιες οι ποινές για κινητό, αλκοόλ, ζώνη και κράνος

    Τρίτη, 10 Ιουνίου 2025 8:05 ΜΜ

    Ευχαριστήριο του Μορφωτικού Συλλόγου Λουτρού για το 3ημερο Πανηγύρι

    Πέμπτη, 22 Μαΐου 2025 10:10 ΠΜ



    ΣΟΥΡΛΟΠΟΥΛΟΣ Α ΚΑΙ ΣΙΑ ΟΕ

    ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ Ο ΠΟΛΙΤΗΣ – ΤΥΠΟΓΡΑΦΕΙΟ

    Α.Φ.Μ. 800378397 Δ.Ο.Υ. ΒΕΡΟΙΑΣ

    ΒΕΤΣΟΠΟΥΛΟΥ 72 ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΑ ΗΜΑΘΙΑΣ

    Τ.Κ. 59300

    ΤΗΛ-ΦΑΞ: 23330 24222

    e-mail: politis6@otenet.gr

    ΑΡΙΘΜΟΣ ΓΕΜΗ: 119165226000

     Νόμιμος Εκπρόσωπος – Διευθυντής  : Νικόλαος  Σουρλόπουλος

    Διαχειριστής ιστοσελίδας: Νικόλαος Σουρλόπουλο

     Διευθυντής Σύνταξης :   Αλέξανδρος Σουρλόπουλος

     Διαχειριστής και Δικαιούχος του ονόματος τομέα : ΣΟΥΡΛΟΠΟΥΛΟΣ Α ΚΑΙ ΣΙΑ ΟΕ

     

    Ο ΠΟΛΙΤΗΣ

    politis6@otenet.gr
    Τηλέφωνο:23330 24222
    Φαξ:23330 24222

    Δήλωση συμμόρφωσης με τη σύσταση (ΕΕ) 2018/334

    H ΣΟΥΡΛΟΠΟΥΛΟΣ Α ΚΑΙ ΣΙΑ Ο.Ε δηλώνει ότι η ίδια και ο παρών ιστότοπος συμμορφώνονται με τη Σύσταση (ΕΕ) 2018/334 της Επιτροπής της 1ης Μαρτίου 2018 σχετικά με τα μέτρα για την αποτελεσματική αντιμετώπιση του παράνομου περιεχομένου στο διαδίκτυο (L 63) και ότι στο πλαίσιο αυτό διατηρεί το δικαίωμα να μην δημοσιεύει ή/και να αφαιρεί κάθε περιεχόμενο το οποίο κρίνει ότι είναι παράνομο, χωρίς προηγούμενη ενημέρωση ή άδεια του χρήστη, καθώς και να λαμβάνει κάθε αναγκαίο προληπτικό μέτρο για την αποτροπή της διάδοσης παράνομου περιεχομένου.

    Η ιστοσελίδα opolitis.gr είναι πιστοποιημένη στο ηλεκτρονικό Μητρώο Ηλεκτρονικού Τύπου της ΓΓ Επικοινωνίας και Ενημέρωσης Μ.Η.Τ. 232380

    Facebook X (Twitter) Instagram Pinterest
    • ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΠΟΡΡΗΤΟΥ
    • ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ
    • ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ
    © 2025 opolitis.gr

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.