Η ακρίβεια «μίκρυνε» το ηλεκτρονικό καλάθι των σούπερ μάρκετ το 2023, καθώς οι καταναλωτές αγόρασαν λιγότερα τεμάχια πολλά από οποία μάλιστα ήταν φθηνότερα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας.
Ο τζίρος του ηλεκτρονικού εμπορίου στο κλάδο των σούπερ μάρκετ, σύμφωνα με τα στοιχεία της Convert Group, ανήλθε στα 306 εκατ. ευρώ, καταγράφοντας κυρίως πληθωριστική αύξηση της τάξης του 15% σε σχέση με το 2022.
Ας σημειωθεί ότι ο τζίρος αυτός δεν περιλαμβάνει Q-Commerce παίκτες με δικές τους αποθήκες όπως eFood Market & Wolt Market που κερδίζουν συνεχώς μερίδιο στην ελληνική αγορά. Αξιοσημείωτη είναι επίσης η αύξηση και του αριθμού των παραγγελιών κατά 7%, αλλά και την μέσης αξίας των προϊόντων κατά 8%.
Ειδικότερα όσον αφορά τις ανατιμήσεις, η εταιρεία συνέκρινε πάνω από 38.000 κωδικούς προϊόντων που πωλούνταν το 2022 και 2023 και εντόπισε ότι για 6 στα 10 προϊόντα οι υπήρξαν αυξήσεις από 5% έως πάνω από 20%.
Αξίζει να αναφερθεί ότι στο 14% των προϊόντων που οι τιμές τους ανέβηκαν το 2023, η αύξηση ξεπέρασε το 20%.
Από πλευράς κατηγοριών οι υψηλότερες ανατιμήσεις του 2023 σημειώθηκαν στα απορρυπαντικά ρούχων με 19%, στη ζάχαρη με 18%, στα αναψυκτικά με 17%. Όμως υπήρχαν και κατηγορίες προϊόντων που σημειώθηκαν υποτιμήσεις το 2023 όπως αυτή της βουτύρου και μαργαρίνης με 8% φροντίδας βρεφικού δέρματος με 7%.
Μία ενδιαφέρουσα αλλαγή στη συμπεριφορά των καταναλωτών συνέβη στο 2ο εξάμηνο του 2023 και μετά την απόφαση μεγάλου παίκτη της αγοράς να αυξήσει το ελάχιστο όριο αξίας παραγγελίας για δωρεάν παράδοση της από 30 σε 100 ευρώ.
Οι καταναλωτές άρχισαν σταδιακά να αυξάνουν το μέσο όρο παραγγελίας τους ώστε να αποφύγουν την επιπλέον χρέωση μεταφορικών, και κατά συνέπεια αυξήθηκε η μέση αξία του ηλεκτρονικού καλαθιού όλης της αγοράς από 77 ευρώ τον Ιούνιο σε 89 ευρώ τον Δεκέμβριο του ίδιου έτους.
Παρατηρήθηκε επίσης αύξηση κατά 1 μονάδα στο ποσοστό της δαπάνης που πηγαίνει σε προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας που ανήλθε στο 15% του συνόλου των online αγορών που πραγματοποιήθηκαν το 2023.
Τέλος, η Δευτέρα παραμένει η πιο δημοφιλής ημέρα για τα οnline ψώνια του νοικοκυριού, αφού το 16,5% των συνολικών παραγγελιών γίνονται την συγκεκριμένη ημέρα ενώ πάνω από το ⅓ των συνολικών online παραγγελιών γίνονται μεταξύ 9 το βράδυ και 9 το πρωί, δηλαδή τις ώρες που τα φυσικά καταστήματα των super market είναι κλειστά.