Ερώτηση για τη στέγαση του Ειδικού Δημοτικού Σχολείου και Ειδικού Νηπιαγωγείου Αλεξάνδρειας σε ένα σύγχρονο κτίριο κατέθεσαν οι βουλευτές του ΚΚΕ Γιάννης Δελής και Λεωνίδας Στολτίδης προς τους Υπουργούς Εσωτερικών, Παιδείας, Υποδομών & Μεταφορών.
Αναλυτικά, αναφέρονται τα εξής:
Η τραγική κατάσταση στέγασης του Ειδικού Δημοτικού Σχολείου και Ειδικού Νηπιαγωγείου Αλεξάνδρειας στην Π.Ε. Ημαθίας, χρονίζει και οξύνεται, αποτελώντας πλευρά της δραματικής κατάστασης, που επικρατεί συνολικά στην Ειδική Αγωγή της χώρας.
Τα προβλήματα, που αντιμετωπίζει το Ειδικό Δημοτικό Σχολείο και το Ειδικό Νηπιαγωγείο, είναι γνωστά και το ΚΚΕ τα έχει αναδείξει και στη Βουλή (Ερωτήσεις 1432/15-12-2022 και 2843/23-03-2023).
Το Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Αλεξάνδρειας ιδρύθηκε το 1989 και στεγάστηκε αρχικά και προσωρινά στον αύλειο χώρο του 1ου Δημοτικού Σχολείου Αλεξάνδρειας, για να καλύψει τις έκτακτες ανάγκες φοίτησης ενός μικρού αριθμού παιδιών με ειδικές ανάγκες, έως ότου αποκτήσει δικό του σχολικό κτίριο. Το μικρό κτίριο που «φιλοξένησε» τους μαθητές αποτελούταν από δύο αίθουσες και ένα μικρό γραφείο που χρησιμοποιούταν κι αυτό για αίθουσα.
Βέβαια, από τότε ο αριθμός των μαθητών, όπως και του προσωπικού, αυξήθηκε με συνέπεια το κτίριο να μην μπορεί να καλύψει τις ανάγκες. Αντί να δοθεί ουσιαστική λύση με τη δημιουργία νέου, σύγχρονου και κατασκευασμένου για τις συγκεκριμένες ανάγκες κτιρίου, επιλέχθηκε να προστεθούν στο υπάρχον κτίριο επιπλέον αίθουσες. Συγκεκριμένα ένα γυμναστήριο και 3 αίθουσες διδασκαλίας καθώς και το παλιό κυλικείο που χρησιμοποιείται για αίθουσα διδασκαλίας, ενώ τα τελευταία 7 χρόνια νοικιάστηκε, ως πρόσθετος χώρος, ένα ισόγειο κτίριο (από ιδιώτη) στην απέναντι οικοδομή. Οι μαθητές είναι αναγκασμένοι να περνούν το δρόμο για να μπορούν να προαυλίζονται ή να κάνουν χρήση της τουαλέτας καθώς το νηπιαγωγείο, δεν διαθέτει, με αποτέλεσμα να ελλοχεύουν κίνδυνοι ατυχήματος, παρόλο που συνοδεύονται από το προσωπικό του σχολείου. Συγκεκριμένα υπάρχει μία, σε σύνολο δύο τουαλετών, για να εξυπηρετήσει τα παιδιά σε κάθε ένα κτίριο. Οι ίδιες τουαλέτες χρησιμοποιούνται και για παιδιά που δεν αυτοεξυπηρετούνται. Να σημειωθεί ότι οι τουαλέτες αυτές δεν είναι ειδικά κατασκευασμένες για παιδιά με ειδικές ανάγκες και άλλες αναπηρίες.
Επιπλέον και συνοπτικά (καθώς έχουμε αναφερθεί ξανά) αναφέρουμε ότι το κτίριο έχει ρωγμές ενώ πέφτουν σοβάδες και ο λέβητας του καλοριφέρ με τη δεξαμενή του πετρελαίου βρίσκεται ακριβώς δίπλα σε αίθουσα διδασκαλίας. Οι υπάρχουσες αίθουσες είναι μικρές σε χώρο σε σχέση με τον αριθμό των παιδιών και την ανάγκη τους για κίνηση. Ο αερισμός του ενοικιαζόμενου κτιρίου γίνεται μόνο από την πόρτα της εισόδου, γιατί τα παράθυρα δεν είναι ανοιγόμενα. Υπάρχουν ειδικότητες εκπαιδευτικών στο σχολείο που κάνουν το μάθημά τους στο διάδρομο, λόγω έλλειψης αιθουσών. Εδώ η δυσκολία της συγκέντρωσης των μαθητών είναι μεγάλη, γιατί ο χώρος είναι πολυσύχναστος. Επιπλέον τα διαλείμματα κατά τους χειμερινούς μήνες και τις βροχερές ημέρες του χρόνου γίνονται σε τρεις διαφορετικούς χώρους: στο διάδρομο, που χρησιμοποιείται όπως προαναφέρθηκε και σαν αίθουσα, στην αίθουσα πολλαπλών χρήσεων που βρίσκεται στο ενοικιαζόμενο κτίριο και στο μικρό στεγαζόμενο πίσω εξωτερικό χώρο.
Γίνεται κατανοητό από τη συνολική κατάσταση του «σχολείου» ότι όχι μόνο δεν ανταποκρίνεται στις δυνατότητες που υπάρχουν εν έτει 2024, αλλά και ότι είναι επικίνδυνο για τους μαθητές και το προσωπικό που εργάζεται σε αυτό. Οι γονείς έχουν αγανακτήσει με όλα αυτά τα μπαλώματα της εκάστοτε Δημοτικής Αρχής και των αρμόδιων Υπουργείων, της ίδιας της κυβέρνησης, που αντιμετωπίζουν τα παιδιά τους σαν να είναι παιδιά δεύτερης κατηγορίας και οργάνωσαν διαμαρτυρία διεκδικώντας να δοθεί άμεσα λύση στο πρόβλημα τους.
Σύμφωνα με τα παραπάνω ΕΡΩΤΩΝΤΑΙ οι κ. Υπουργοί, σε ποιες άμεσες ενέργειες θα προβεί η κυβέρνηση, για:
– Να βρεθούν οι κατάλληλες κτιριακές υποδομές, ώστε άμεσα να στεγαστούν και να λειτουργήσουν με ασφάλεια το Ειδικό Δημοτικό Σχολείο και το Ειδικό Νηπιαγωγείο Αλεξάνδρειας.
– Να δοθεί η απαραίτητη κρατική χρηματοδότηση για την κατασκευή νέου, σύγχρονου κτιρίου, χωρίς ΣΔΙΤ, ώστε να ικανοποιούνται πλήρως οι ανάγκες του Ειδικού Δημοτικού Σχολείου και Ειδικού Νηπιαγωγείου Αλεξάνδρειας.