Close Menu
OPOLITIS.GROPOLITIS.GR
    ΝΕΑ

    Απ. Βεσυρόπουλος: Παραχωρούνται δημόσια ακίνητα στον Δήμο Βέροιας για τη δημιουργία αθλητικών εγκαταστάσεων

    Παρασκευή, 23 Μαΐου 2025 10:25 ΠΜ

    Υπογραφή Μνημονίου Συνεργασίας μεταξύ του Δήμου Νάουσας και του Ευρωπαϊκού Ινστιτούτου Επικοινωνίας

    Πέμπτη, 22 Μαΐου 2025 10:37 ΠΜ

    Ευχαριστήριο του Μορφωτικού Συλλόγου Λουτρού για το 3ημερο Πανηγύρι

    Πέμπτη, 22 Μαΐου 2025 10:10 ΠΜ
    Facebook X (Twitter) Instagram
    ΡΟΗ
    • Απ. Βεσυρόπουλος: Παραχωρούνται δημόσια ακίνητα στον Δήμο Βέροιας για τη δημιουργία αθλητικών εγκαταστάσεων
    • Υπογραφή Μνημονίου Συνεργασίας μεταξύ του Δήμου Νάουσας και του Ευρωπαϊκού Ινστιτούτου Επικοινωνίας
    • Ευχαριστήριο του Μορφωτικού Συλλόγου Λουτρού για το 3ημερο Πανηγύρι
    • Υπογραφή Μνημονίου Συνεργασίας μεταξύ Δήμου Νάουσας και ΕΚΕΤΑ για την ίδρυση νέου παραρτήματος
    • Το 1ο Δημοτικό Σχολείο διοργανώνει μια μοναδική καλλιτεχνική βραδιά, την Παρασκευή 23 Μαϊου
    • Εξαιρετική η εκδήλωση μνήμης για τη Γενοκτονία των Ποντίων από το 2ο Γυμνάσιο Αλεξάνδρειας
    • “Μάγεψε” το Αλεξανδρινό κοινό η Καθηγήτρια Ιστορίας Μαρία Ευθυμίου
    • Πανελλήνια πρωτιά για τον Ημαθίωνα, χρυσοί Αποστολίδης και Καλανίδης!
    • ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΠΟΡΡΗΤΟΥ
    • ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ
    • ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Παρασκευή, 23 Μαΐου
    OPOLITIS.GROPOLITIS.GR
    • ΑΡΧΙΚΗ
    • ΤΟΠΙΚΑ
      • ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΑ
      • ΒΕΡΟΙΑ
      • ΝΑΟΥΣΑ
      • ΗΜΑΘΙΑ
      • ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ
    • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
    • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
    • ΑΓΟΡΑ
    • ΑΓΡΟΤΙΚΑ
    • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
    • ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
      • ΒΙΒΛΙΟ
      • ΜΟΥΣΙΚΗ
      • ΧΟΡΟΣ
      • ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ / ΘΕΑΤΡΟ
    • ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ
    • ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΑ
    • ΕΛΛΑΔΑ
    • ΑΠΟΨΕΙΣ
    • ΑΓΟΡΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
    • ΑΓΓΕΛΙΕΣ
    • ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
      • ΓΕΥΣΗ
      • ΔΙΕΘΝΗ
      • ΕΠΙΣΤΗΜΗ/ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
      • ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΕΝΩΣΗ
      • ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
      • ΤΑΞΙΔΙΑ
      • ΥΓΕΙΑ
      • ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
    OPOLITIS.GROPOLITIS.GR
    Home»ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ»ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ»Αγωνιστική συσπείρωση εκπαιδευτικών: Για το νομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας για την «αντιμετώπιση» της σχολικής βίας!

    Αγωνιστική συσπείρωση εκπαιδευτικών: Για το νομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας για την «αντιμετώπιση» της σχολικής βίας!

    ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ Τετάρτη, 1 Μαρτίου 2023 9:57 ΠΜΑπό Ο Πολίτης
    Facebook Twitter LinkedIn Telegram Pinterest Tumblr Reddit WhatsApp Email
    ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ
    Facebook Twitter LinkedIn Pinterest Email

    Συναδέλφισσες και συνάδελφοι,

    Το νομοσχέδιο που κατέθεσε το Υπουργείο Παιδείας τιτλοφορείται, υποκριτικά, “ζούμε αρμονικά Μαζί – Σπάμε τη Σιωπή”. Αλήθεια σιωπούμε;

    Οι σύλλογοι των εκπαιδευτικών, μαζί με τους γονείς και τους μαθητές μας, έχουμε, προ πολλού, σπάσει τη σιωπή μας – ΑΛΛΑ ΔΕΝ ΕΧΟΥΜΕ ΕΙΣΑΚΟΥΣΤΕΙ, γι’ αυτό και παλεύουμε όλοι μας, εκπαιδευτικοί, γονείς και μαθητές, να ζήσουμε αρμονικά, μέσα και έξω από τα σχολεία μας!

    Πράγματι, τα φαινόμενα αυτά, χωρίς να υπερβάλουμε ως προς τις διαστάσεις τους, έχουν αυξηθεί τα τελευταία χρόνια, γεγονός που μας ανησυχεί έντονα, σημάδι πως “κάτι τρέχει” έξω από το σχολείο, στην κοινωνία, και εκφράζεται μέσα σε αυτό, καθώς είναι μικρογραφία της.

    Δεν είναι, όμως, νέο φαινόμενο, παρά την όξυνσή του, γι’ αυτό και απέναντι σε όλες τις κυβερνήσεις απαιτούσαμε και απαιτούμε να καλυφθούν οι σύγχρονες μορφωτικές ανάγκες των μαθητών μας, ως κάτι βασικό και αναγκαίο για να αναβλύζει το όμορφο, το συγκλονιστικό που υπάρχει μέσα τους, σε κάθε μαθητή μας, κι αυτό αποτελεί πραγματική πρόληψη και αντιμετώπιση τέτοιων φαινομένων δυστυχώς, ανεκπλήρωτη, από όλες τις κυβερνήσεις.

    Μερικά από τα αιτήματα που, αν υλοποιούσε κάποια από αυτές, θα “ανθρώπευαν” κατάτι παραπάνω το σχολείο, για να νιώθουν ευτυχισμένοι οι μαθητές μας, εμείς οι εκπαιδευτικοί, είναι:

    • η μείωση των μαθητών ανά τάξη για να μπορούμε να συναναστρεφόμαστε με ουσιαστικό τρόπο, να αναπτύσσουμε ποιοτικές σχέσεις και να μας εμπιστεύονται οι μαθητές μας.
    • η απόρριψη του ανταγωνιστικού, εξετασιοκεντρικού, εξοντωτικού σχολείου που εξουθενώνει και “κουρδίζει” τους μαθητές μας, με προγράμματα που έπρεπε να έχουν την τέχνη, τον αθλητισμό στο επίκεντρο, για να νιώθουν καλά, να πλάθονται ολόπλευρα.
    • η ύπαρξη μόνιμων επιστημονικών ειδικοτήτων, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών, ώστε να εκπονούν ατομικά, ομαδικά, συλλογικά προγράμματα πρόληψης και αντιμετώπισης στην πηγή, εντοπίζοντάς τα στην αρχή τους, για να είναι πιο αποτελεσματικά.
    • σύγχρονα κτίρια, όχι ρημαγμένα, ετοιμόρροπα, που δεν έχουν χώρους να φιλοξενήσουν κάτι παραπάνω από την μαθησιακή διαδικασία και είναι ξένα στο ωραίο.

    Τα αιτήματα αυτά, όχι μόνο δεν ικανοποιήθηκαν αλλά διαδοχικά, με σειρά νόμων όλων των κυβερνήσεων, έκαναν ακόμα πιο αβίωτη την εκπαιδευτική πραγματικότητα. Άρα το φιτίλι αυτών των φαινομένων, ανάβει και πυροδοτείται, όταν χτίζουν ένα σχολείο που φαντάζει και είναι εχθρικό, ψυχοφθόρο, ανταγωνιστικό στους μαθητές, τους εκπαιδευτικούς και πολύ ακριβό για τους γονείς.

    Τα παραπάνω φυσικά, είναι κάποιες από τις αιτίες που γεννούν, οξύνουν, διατηρούν ένα, έτσι κι αλλιώς, σύνθετο κοινωνικό φαινόμενο. Μπορούν όλοι όσοι με τις πολιτικές τους το προκαλούν, να το προλάβουν και να το αντιμετωπίσουν; Αναμφίβολα όχι!

    Φέρνουν, λοιπόν, ένα νομοσχέδιο για να το διαχειριστούν. Κινείται σε σωστή κατεύθυνση;

    Από την αρχή του νομοσχεδίου, δίνοντας τον ορισμό της, αναφέρεται ότι βία θεωρείται κάθε μορφή βίας και παραβατικής συμπεριφοράς που πλήττει και διαταράσσει την εκπαιδευτική διαδικασία. Σίγουρα δεν αποτελεί επιστημονικό ορισμό, αν το μεταφράζαμε πολιτικά μπορούμε να πούμε ότι οι πρώτοι που διαταράσσουν την εκπαιδευτική διαδικασία και ασκούν μαζικά τη «βία» είναι οι πολιτικές τους, οι εκάστοτε κυβερνήσεις, με τα υπουργεία παιδείας που:

    • κάθε χρόνο αφήνουν χιλιάδες ακάλυπτα κενά,
    • που τα σχολεία κλείνουν με την πρώτη καταιγίδα ή τον χιονιά,
    • που το 30% και πλέον των εκπαιδευτικών αναπληρώνουν τον εαυτό τους, με αποτέλεσμα τον Σεπτέμβρη τα σχολεία να μην είναι συμπληρωμένα στην ώρα τους,
    • στο πρόσφατο παράδειγμα της διαχείρισης της πανδημίας, αφού δεν πήραν μέτρα γιατί κοστίζανε, για να μη διαταραχθεί η εκπαιδευτική διαδικασία, μας «κρέμασαν» μήνες μπροστά από μία οθόνη,
    • στα υπερπληθή τμήματα των 25 μαθητών είναι πραγματικά άθλος να προσφέρουμε το αναγκαίο στους μαθητές μας,
    • στερούν από τους μαθητές μας την ειδική εκπαιδευτική στήριξη, γιατί δε γίνονται οι αναγκαίες προσλήψεις.

    Παρακάτω, θεσπίζεται, η ειδική πλατφόρμα ανώνυμων και επώνυμων καταγγελιών γιατί, όπως ισχυρίζονται, έχει χαθεί η παιδαγωγική εμπιστοσύνη και πρέπει να αποκατασταθεί.

    Καταρχάς οι χιλιάδες εκπαιδευτικοί που αγωνιούμε για τους μαθητές μας, παλεύουμε, ώρα την ώρα, μέσα σε αυτές τις συνθήκες να αφουγκραστούμε τις ανησυχίες των μαθητών μας, γιατί πολλές φορές είναι κοινές με τις δικές μας.

    Η καλλιέργεια κλίματος γενικής καταγγελίας ψηφιακής ή μη, δεν αποκαθιστά την παιδαγωγική σχέση απεναντίας, «δηλητηριάζει» τις σχέσεις, δημιουργεί κλίμα γενικευμένης καχυποψίας και την εντύπωση ότι η καταγγελία μπορεί να λύσει κάτι που, έτσι κι αλλιώς, μπορεί να αντιμετωπιστεί με παιδαγωγικό τρόπο, σε συνέργεια όλων εκπαιδευτικών, μαθητών και γονιών:

    Γι’ αυτό και απαιτούμε:

    • Μαζικούς μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών, ώστε να χτίζεται σταθερή παιδαγωγική σχέση μαθητή- εκπαιδευτικού.
    • Σύγχρονα ασφαλή σχολικά κτίρια.
    • Ενίσχυση των “συλλογικών δραστηριοτήτων” σε κάθε σχολείο με ομάδες θεατρικές, αθλητικές, μουσικές, περιβαλλοντικές, που θα ενισχύουν τις σχέσεις μέσα στη σχολική κοινότητα.
    • Αναβάθμιση στο σχολικό πρόγραμμα όλων των καλλιτεχνικών μαθημάτων και της φυσικής αγωγής σε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης.
    • Πρόληψη αποκλειστικά από κοινωνικούς επιστήμονες των Κέντρων Πρόληψης και των Δήμων. Καμία εμπλοκή ΜΚΟ και ιδιωτών σε προγράμματα πρόληψης στα σχολεία.
    • Μαζικούς μόνιμους διορισμούς κοινωνικών επιστημόνων για να στηρίζουν τη σχολική ζωή.
    • Κανένας μαθητής αποκλεισμένος από “παράλληλη στήριξη” και σχολικό νοσηλευτή.
    • Σχολεία προσβάσιμα για κάθε μαθητή – εκπαιδευτικό- γονιό που είναι ΑμΕΑ.
    • Δημιουργία Σχολών Γονέων σε κάθε περιοχή.

    Παλεύουμε για το σχολείο των δικών μας αναγκών, της δημιουργίας, της γνώσης
    και της αλληλεγγύης!

     

    ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΒΙΑΣ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΥΠΟΥΡΓΙΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ
    ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Telegram Email
    Previous ArticleΘ. Πλεύρης: Σε εξέλιξη η διαδικασία αναγνώρισης των σορών
    Next Article Τον Απρίλιο η δοκιμαστική λειτουργία του Μετρό Θεσσαλονίκης

    Σχετικές αναρτήσεις

    Εξαιρετική η εκδήλωση μνήμης για τη Γενοκτονία των Ποντίων από το 2ο Γυμνάσιο Αλεξάνδρειας

    Τρίτη, 20 Μαΐου 2025 8:02 ΜΜ

    “Μάγεψε” το Αλεξανδρινό κοινό η Καθηγήτρια Ιστορίας Μαρία Ευθυμίου

    Τρίτη, 20 Μαΐου 2025 11:36 ΠΜ

    Ομιλία της Ψυχολόγου Δέσποινας Μπαλάτσα για το άγχος των πανελλαδικών εξετάσεων

    Δευτέρα, 19 Μαΐου 2025 9:37 ΠΜ



    ΣΟΥΡΛΟΠΟΥΛΟΣ Α ΚΑΙ ΣΙΑ ΟΕ

    ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ Ο ΠΟΛΙΤΗΣ – ΤΥΠΟΓΡΑΦΕΙΟ

    Α.Φ.Μ. 800378397 Δ.Ο.Υ. ΒΕΡΟΙΑΣ

    ΒΕΤΣΟΠΟΥΛΟΥ 72 ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΑ ΗΜΑΘΙΑΣ

    Τ.Κ. 59300

    ΤΗΛ-ΦΑΞ: 23330 24222

    e-mail: politis6@otenet.gr

    ΑΡΙΘΜΟΣ ΓΕΜΗ: 119165226000

     Νόμιμος Εκπρόσωπος – Διευθυντής  : Νικόλαος  Σουρλόπουλος

    Διαχειριστής ιστοσελίδας: Νικόλαος Σουρλόπουλο

     Διευθυντής Σύνταξης :   Αλέξανδρος Σουρλόπουλος

     Διαχειριστής και Δικαιούχος του ονόματος τομέα : ΣΟΥΡΛΟΠΟΥΛΟΣ Α ΚΑΙ ΣΙΑ ΟΕ

     

    Ο ΠΟΛΙΤΗΣ

    politis6@otenet.gr
    Τηλέφωνο:23330 24222
    Φαξ:23330 24222

    Δήλωση συμμόρφωσης με τη σύσταση (ΕΕ) 2018/334

    H ΣΟΥΡΛΟΠΟΥΛΟΣ Α ΚΑΙ ΣΙΑ Ο.Ε δηλώνει ότι η ίδια και ο παρών ιστότοπος συμμορφώνονται με τη Σύσταση (ΕΕ) 2018/334 της Επιτροπής της 1ης Μαρτίου 2018 σχετικά με τα μέτρα για την αποτελεσματική αντιμετώπιση του παράνομου περιεχομένου στο διαδίκτυο (L 63) και ότι στο πλαίσιο αυτό διατηρεί το δικαίωμα να μην δημοσιεύει ή/και να αφαιρεί κάθε περιεχόμενο το οποίο κρίνει ότι είναι παράνομο, χωρίς προηγούμενη ενημέρωση ή άδεια του χρήστη, καθώς και να λαμβάνει κάθε αναγκαίο προληπτικό μέτρο για την αποτροπή της διάδοσης παράνομου περιεχομένου.

    Η ιστοσελίδα opolitis.gr είναι πιστοποιημένη στο ηλεκτρονικό Μητρώο Ηλεκτρονικού Τύπου της ΓΓ Επικοινωνίας και Ενημέρωσης Μ.Η.Τ. 232380

    Facebook X (Twitter) Instagram Pinterest
    • ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΠΟΡΡΗΤΟΥ
    • ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ
    • ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ
    © 2025 opolitis.gr

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.