Ο Πρόεδρος της ΔΕΥΑΑΛ Σωτήρης Τόκας με ανακοίνωσή του απαντά σε “ανυπόστατα”, όπως τα χαρακτηρίζει, δημοσιεύματα σχετικά με τη λειτουργία της ΔΕΥΑΑΛ. Παρακάτω αυτούσια τη ανακοίνωση.

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ
Απαντώντας σε ανυπόστατες “καταγγελίες” που διακινούνται στο διαδίκτυο σχετικά με τη λειτουργία της Δ.Ε.Υ.Α. Αλεξάνδρειας, προς αποκατάσταση της αλήθειας και με σκοπό την εκ νέου ενημέρωση των καταναλωτών και των κατοίκων του Δήμου Αλεξάνδρειας, επισημαίνουμε τα εξής: –
Η Επιχείρηση λειτουργεί επί τη βάσει προϋπολογισμών, ισολογισμών, τεχνικών προγραμμάτων και πλάνων τα οποία είναι δημοσιοποιημένα. Τόσο το Δημοτικό Συμβούλιο όσο και οι καταναλωτές και οι κάτοικοι γνωρίζουν εκ των προτέρων για τα παραπάνω. Ένα τελευταίο παράδειγμα είναι η υλοποίηση του προγράμματος αντικατάστασης των υφιστάμενων υδρόμετρων με νέας τεχνολογίας.
Η ενημέρωση των καταναλωτών από την ΔΕΥΑ Αλεξάνδρειας για διακοπές υδροδότησης είναι άμεσες και αναλυτικές.
Δελτία τύπου σχετικά με τις προγραμματισμένες διακοπές καθώς και ενημερωτικά σημειώματα για τις έκτακτες διακοπές που προκύπτουν στο πλαίσιο της καθημερινής λειτουργίας της Επιχείρησης αναρτώνται τόσο στον ιστότοπο της ΔΕΥΑ όσο και στον ιστότοπο του Δήμου Αλεξάνδρειας ενώ αποστέλλονται και σε όλα τα τοπικά ΜΜΕ.
Διακοπές υδροδότησης κυρίως σε οικισμούς του Δήμου μας οφείλονται σε μεγάλο βαθμό είτε σε προβλήματα που σχετίζονται με τη λειτουργία του παρόχου ηλεκτρικής ενέργειας είτε σε κλοπές υλικού ιδιοκτησίας της ΔΕΥΑ (αντλίες, ηλεκτρικοί πίνακες, καλωδιώσεις κλπ), και δυο αυτές περιπτώσεις απαιτείται αναπλήρωση του υλικού, που γίνεται με ιδιαίτερα υψηλό κόστος για την ίδια την ΔΕΥΑ Αλ.
Γενικά, ο χρόνος αποκατάστασης της ομαλής λειτουργίας των δικτύων εξαρτάται από διάφορους παράγοντες, που δεν σχετίζονται πάντοτε αποκλειστικά με την ίδια τη ΔΕΥΑ Αλ.
Όμως σε κάθε περίπτωση καταβάλλεται κάθε δυνατή προσπάθεια ώστε ο χρόνος αποκατάστασης να είναι ο ελάχιστος δυνατός.
Οι διακοπές που προγραμματίζονται στο πλαίσιο συντηρήσεων που διεξάγονται κανονικά προαναγγέλλονται συνεχώς (π.χ. για καθαρισμούς υδατόπυργων ή δικτύων), ενώ επιλέγεται αυτές οι διακοπές να γίνονται σε ώρες κατά τις οποίες η κατανάλωση είναι εξαιρετικά μικρή αποσκοπώντας στην ελάχιστη όχληση των καταναλωτών.
Τα δίκτυα ύδρευσης και τα δίκτυα αποχέτευσης που διαχειρίζεται καθημερινά η Επιχείρηση είναι εκτενή, οι επεμβάσεις των συνεργείων της ΔΕΥΑ Αλεξάνδρειας σε περιπτώσεις βλαβών είναι άμεσες και στοχευμένες.
Επεμβάσεις σε σημεία των δικτύων που θα επιλέγονταν στην τύχη εις το όνομα “προληπτικών ενεργειών” είναι απαγορευτικές λόγω της φύσης των δικτύων, κι αυτό το αντιλαμβάνονται όλοι οι λογικά σκεπτόμενοι άνθρωποι, ακόμη και αυτοί που δεν έχουν τεχνικές γνώσεις. Φυσικά, στα σημεία του δικτύου που είναι εμφανή (υπέργεια) πραγματοποιούνται συνεχώς προγραμματισμένες παρεμβάσεις αποκαταστάσεων,
αντικαταστάσεων υλικών κλπ.
Ο Πρόεδρος, το Διοικητικό Συμβούλιο και οι εργαζόμενοι στην ΔΕΥΑ Αλεξάνδρειας διαβεβαιώνουμε τους καταναλωτές ότι λειτουργούμε, στα πλαίσια των αρμοδιοτήτων μας και της εργασίας μας, με τον καλύτερο δυνατό τρόπο, ώστε να εξασφαλίζεται η συνεχής και ποιοτικά άριστη παροχή υπηρεσιών ύδρευσης και αποχέτευσης.
Με συνεχείς παρεμβάσεις, όπου αυτές απαιτούνται λόγω προβλημάτων που εμφανίζονται κατά τη διάρκεια της καθημερινής λειτουργίας των δικτύων (24 ώρες το 24ωρο, 365 ημέρες τον χρόνο), προσπαθούμε να αποδώσουμε στους καταναλωτές, κατοίκους και επισκέπτες, τις καλύτερες δυνατές υπηρεσίες.
Επίσης, με αίσθημα ευθύνης απέναντι στο σύνολο της κοινωνίας, γνωρίζοντας πολύ καλά ότι το νερό δεν είναι απλά ένα δικαίωμα αλλά είναι πηγή ζωής και δημόσιο αγαθό, υπενθυμίζουμε ότι κάθε φορά που μας δίδεται η ευκαιρία δηλώνουμε την αντίθεσή μας στην προσπάθεια σύμπτυξης/συγχώνευσης των ΔΕΥΑ που το τελευταίο διάστημα επιχειρείται και στους πιθανούς σχεδιασμούς για ιδιωτικοποιήσεις – σε δεύτερο χρόνο – των ΔΕΥΑ που θα πρέπει να παραμείνουν υπό δημόσιο έλεγχο.
Για το τέλος, επισημαίνουμε κάτι σε όλους αυτούς που διακινούν “καταγγελίες” (άραγε με ποιον σκοπό ;;): εάν έχουν οποιαδήποτε αμφιβολία ή ερώτημα για τη λειτουργία της ΔΕΥΑ Αλεξάνδρειας τους καλούμε να παρακολουθούν στο εξής πιο στενά τις ανακοινώσεις της ΔΕΥΑ, τις συνεδριάσεις του Δημοτικού Συμβουλίου και την επικαιρότητα μέσα από τα τοπικά ΜΜΕ.
Αν δεν καταφέρουν να αντιληφθούν την πραγματικότητα ακόμη και τότε, τους (προσ)καλούμε να προσφύγουν στη Δικαιοσύνη κι όχι να μένουν σε διαδικτυακές “καταγγελίες”.
Εάν συνεχίσουν με τις άναρθρες κραυγές και τη δημοσιοποίηση “καταγγελιών” χωρίς στοιχεία και τεκμηρίωση, επιφυλασσόμεθα για κάθε νόμιμο δικαίωμά μας, τόσο ως άτομα όσο και ως Επιχείρηση, με τη λειτουργία της οποίας ουδείς δικαιούται να παίζει παιχνίδια.
Υπενθυμίζοντάς τους, εγώ προσωπικά ως Πρόεδρος της ΔΕΥΑ, ότι πρόκειται περί Επιχείρησης για τη λειτουργία της οποίας απαιτείται (μεταξύ άλλων) και ο σωστός χειρισμός κουμπιών και διακοπτών – εμείς στην ΔΕΥΑ αυτά τα κουμπιά και τους διακόπτες τα χειριζόμαστε σωστά, χωρίς να αφήνουμε έκθετους τους καταναλωτές που μας εμπιστεύονται καθημερινά.
Τέλος θα ήθελα να ενημερώσω πως έχει υπογραφεί σύμβαση για την στεγανοποίηση και τον καθαρισμό υδατόπυργων και υδατοδεξαμενών για όλες τις Δημοτικές Κοινότητες του Δήμου Αλεξάνδρειας .
Οι αναθέσεις που γίνονται κάθε φορά σε οικονομικούς φορείς αναρτώνται στην ηλεκτρονική πλατφόρμα «Διαύγεια» όπως επίσης στο Κεντρικό Ηλεκτρονικό Μητρώο Δημοσίων Συμβάσεων (ΚΗΜΔΗΣ).
Οι αναλύσεις του πόσιμου νερού όπως και οι τακτικές και έκτακτες διακοπές υδροδότησης δημοσιεύονται στο ηλεκτρονικό site της επιχείρησης «www.deyaal.gr» για την άμεση ενημέρωση των καταναλωτών όλης της Δημοτικής Ενότητας Αλεξάνδρειας.
Για οποιαδήποτε πληροφορία και ενημέρωση είμαι πάντοτε στη διάθεση του κάθε πολίτη –καταναλωτή.
Ο Πρόεδρος της ΔΕΥΑ Αλεξάνδρειας
Σωτήρης Τόκας