Το «Καλάθι του νοικοκυριού» επέστρεψε στην «κανονική» του σύνθεση, με τις 60 κατηγορίες προϊόντων, μετά τη λήξη της ισχύος του «Καλαθιού της Σαρακοστής» και στη συνέχεια του «Καλαθιού του Πάσχα» που εφαρμόστηκαν το προηγούμενο διάστημα.
Σήμερα, όπως κάθε Τετάρτη οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ που συμμετέχουν στο μέτρο -το οποίο μπαίνει στην 25η εβδομάδα εφαρμογής του- αναρτούν τις ανανωμένες λίστες τους στο e-καταναλωτής.
Όπως επεσήμανε την προηγούμενη εβδομάδα ο υπουργός Ανάπτυξης, Άδωνις Γεωργιάδης για τέταρτη συνεχή εβδομάδα καταγράφηκε μεσοσταθμική μείωση περίπου 1%. «Άρα, έχουμε περίπου 5% μείωση σε ένα μήνα μεσοσταθμικά στην αξία του καλαθιού. Όχι μόνο δηλαδή οι τιμές μένουν σταθερές, αλλά πάνε και προς τα κάτω» πρόσθεσε.
Οι τιμές των τροφίμων πάντως σε κάθε περίπτωση και πέραν του «καλαθιού του νοικοκυριού» συνεχίζουν να πιέζουν τους καταναλωτές καθώς παραμένουν υψηλές, με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ να δείχνουν αύξηση στη συγκεκριμένη κατηγορία κατά 14,3% σε ετήσια βάση. Γαλακτοκομικά και αυγά: (23,1%),Κρέατα (19,8%), Έλαια και Λίπη: (17,5%), Ψωμί και Δημητριακά (15,6%) οδηγούν την κούρσα των ανατιμήσεων σύμφωνα με τα ίδια στοιχεία.
Σε ό,τι αφορά πάντως στο πώς βλέπουν οι καταναλωτές την αποτελεσματικότητα του «καλαθιού», σύμφωνα με έρευνα που πραγματοποιήσαν η εταιρεία Rass σε συνεργασία με τη Netrino και παρουσιάστηκε στο πρόσφατο Food Retail Summit 2023, το 20,8% απάντησε ότι έχει αποδώσει ή ότι μάλλον έχει αποδώσει. Το 4,9% απάντησε ότι «μάλλον δεν έχει αποδώσει» ενώ σε ποσοστό που φτάνει το 64,8% απαντούν ότι «δεν έχει αποδώσει». Τέλος σε ποσοστό 8,3% οι συμμετέχοντες στην έρευνα απάντησαν πως δεν γνωρίζουν το μέτρο.
ΠΗΓΗ: CNN GREECE