Close Menu
OPOLITIS.GROPOLITIS.GR
    ΝΕΑ

    Πανελλήνια πρωτιά για τον Ημαθίωνα, χρυσοί Αποστολίδης και Καλανίδης!

    Δευτέρα, 19 Μαΐου 2025 10:26 ΠΜ

    Ομιλία της Ψυχολόγου Δέσποινας Μπαλάτσα για το άγχος των πανελλαδικών εξετάσεων

    Δευτέρα, 19 Μαΐου 2025 9:37 ΠΜ

    Το Πρόγραμμα του 3ήμερου Πανηγυριού στο Λουτρό 19 – 21 Μαΐου προς τιμήν των Αγίων Κωνσταντίνου & Ελένης.

    Δευτέρα, 19 Μαΐου 2025 8:35 ΠΜ
    Facebook X (Twitter) Instagram
    ΡΟΗ
    • Πανελλήνια πρωτιά για τον Ημαθίωνα, χρυσοί Αποστολίδης και Καλανίδης!
    • Ομιλία της Ψυχολόγου Δέσποινας Μπαλάτσα για το άγχος των πανελλαδικών εξετάσεων
    • Το Πρόγραμμα του 3ήμερου Πανηγυριού στο Λουτρό 19 – 21 Μαΐου προς τιμήν των Αγίων Κωνσταντίνου & Ελένης.
    • Ο Υφυπουργός Ανάπτυξης Λάζαρος Τσαβδαρίδης στα εγκαίνια της νέας μονάδας της Agrino
    • 7ο Δημοτικό Σχολείο Αλεξάνδρειας: Βραβείο στον 15ο Διεθνή Μαθητικό Διαγωνισμό Ταινιών Μικρού Μήκους «Cinema διάβασες;»
    • Εθελοντική αιμοδοσία στο Περιφερειακό Ιατρείο Μελίκης το πρωί της Κυριακής 18 Μαΐου
    • Νίκος Κουτσογιάννης: «Μετατρέπουμε τον Δήμο μας σε εκπαιδευτικό και ερευνητικό πόλο»
    • Εκπαίδευση στην παροχή Πρώτων Βοηθειών από τον Ι.Ν. Κοιμήσεως της Θεοτόκου Αλεξάνδρειας
    • ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΠΟΡΡΗΤΟΥ
    • ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ
    • ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Τρίτη, 20 Μαΐου
    OPOLITIS.GROPOLITIS.GR
    • ΑΡΧΙΚΗ
    • ΤΟΠΙΚΑ
      • ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΑ
      • ΒΕΡΟΙΑ
      • ΝΑΟΥΣΑ
      • ΗΜΑΘΙΑ
      • ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ
    • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
    • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
    • ΑΓΟΡΑ
    • ΑΓΡΟΤΙΚΑ
    • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
    • ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
      • ΒΙΒΛΙΟ
      • ΜΟΥΣΙΚΗ
      • ΧΟΡΟΣ
      • ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ / ΘΕΑΤΡΟ
    • ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ
    • ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΑ
    • ΕΛΛΑΔΑ
    • ΑΠΟΨΕΙΣ
    • ΑΓΟΡΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
    • ΑΓΓΕΛΙΕΣ
    • ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
      • ΓΕΥΣΗ
      • ΔΙΕΘΝΗ
      • ΕΠΙΣΤΗΜΗ/ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
      • ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΕΝΩΣΗ
      • ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
      • ΤΑΞΙΔΙΑ
      • ΥΓΕΙΑ
      • ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
    OPOLITIS.GROPOLITIS.GR
    Home»ΤΟΠΙΚΑ»ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ»Μετρό Θεσσαλονίκης: Έτοιμο κατασκευαστικά, ανέτοιμο λειτουργικά

    Μετρό Θεσσαλονίκης: Έτοιμο κατασκευαστικά, ανέτοιμο λειτουργικά

    ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ Δευτέρα, 17 Ιουλίου 2023 10:51 ΠΜΑπό Ο Πολίτης
    Facebook Twitter LinkedIn Telegram Pinterest Tumblr Reddit WhatsApp Email
    ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ
    Facebook Twitter LinkedIn Pinterest Email

    Το 2024 θα μπορούσε να χαρακτηριστεί και «έτος μηδέν» για τη Θεσσαλονίκη εάν επιβεβαιωθούν οι εκτιμήσεις ότι, κάποια στιγμή μέσα στη χρονιά, θα δοθεί επιτέλους σε λειτουργία το Μετρό Θεσσαλονίκης. Πρόκειται για το πλέον πολύπαθο δημόσιο έργο στη σύγχρονη ιστορία της χώρας καθώς η κατασκευή του θα έχει διαρκέσει 18 ολόκληρα χρόνια, τριπλάσια από το αρχικά προϋπολογισθέν χρονοδιάγραμμα. Σύμφωνα με τον υφυπουργό Υποδομών και έως πρότινος πρόεδρο της Αττικό Μετρό ΑΕ, Νίκο Ταχιάο, κατασκευαστικά το Μετρό, στη βασική γραμμή, θα είναι έτοιμο πριν από το τέλος του χρόνου. 

    Εκκρεμότητες υπάρχουν μόνον σε δύο σταθμούς όπου εντοπίστηκαν οι σπουδαίες αρχαιότητες, στο σταθμό Αγίας Σοφίας και σε αυτόν της Βενιζέλου. Ο πρώτος αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί πλήρως πριν από τα εγκαίνια της ΔΕΘ. Ο δε σταθμός Βενιζέλου εκτιμάται πως θα είναι έτοιμος περίπου δύο μήνες μετά, δηλαδή έως το τέλος Νοεμβρίου.

    Σύμφωνα με πληροφορίες τις τελευταίες ημέρες άρχισαν να τοποθετούνται οι κυλιόμενες σκάλες στα κύρια επίπεδα του σταθμού, κάτω δηλαδή από αυτό στο οποίο επανατοποθετούνται αυτήν την περίοδο οι αρχαιότητες που είχαν αποσπαστεί προσωρινά για να ολοκληρωθεί η κατασκευή του. Εντός χρονοδιαγράμματος είναι οι κατασκευαστικές εργασίες στο τμήμα της επέκτασης προς Καλαμαριά το οποίο, έτσι κι αλλιώς, πρόκειται να δοθεί σε λειτουργία τουλάχιστον έξι μήνες μετά τη βασική γραμμή.

    Φορέας λειτουργίας

    Ωστόσο, για να μπουν οι πρώτοι επιβάτες στο πολυπόθητο Μετρό, θα πρέπει προηγουμένως να γίνουν πολλά ακόμη. Το πρώτο αφορά τον φορέα ο οποίος θα αναλάβει τη λειτουργία του μετρό για τα πρώτα έντεκα χρόνια. Στο θέμα αυτό σημειώθηκε πρόοδος τον τελευταίο καιρό καθώς, έπειτα από αρκετές καθυστερήσεις και παλινωδίες, επιλέχθηκε τελικά ανάδοχος η ιταλογαλλική κοινοπραξία ATM – EGIS (με δάνεια εμπειρία από τη Metro Service A/S).

    Η κοινοπραξία πρόκειται να προχωρήσει στη σύσταση εταιρείας ειδικού σκοπού με την επωνυμία THEMA και η σχετική σύμβαση με την Ελληνικό Μετρό ΑΕ (πρώην Αττικό Μετρό) σχεδιάζεται να υπογραφεί ως τα εγκαίνια της ΔΕΘ, καθώς δεν έχει κατατεθεί καμία ένσταση από άλλη εταιρεία σε βάρος της απόφασης για την επιλογή του προσωρινού αναδόχου. Προηγουμένως βεβαίως, η σύμβαση θα πρέπει να εγκριθεί από το Ελεγκτικό Συνέδριο στο οποίο έχει ήδη αποσταλεί, αλλά να περάσει και από τον έλεγχο της αρμόδιας κοινοβουλευτικής επιτροπής.

    Από ’κει κι έπειτα ο ανάδοχος θα πρέπει καταρχάς να αρχίσει να προσλαμβάνει το αναγκαίο προσωπικό και φυσικά, να ξεκινήσει τα δοκιμαστικά δρομολόγια, μία διαδικασία η οποία προβλέπεται να διαρκέσει από έξι έως έντεκα μήνες. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι πολύ δύσκολα θα δοθεί το Μετρό σε λειτουργία μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2024. Πάντως, στέλεχος της Ελληνικό Μετρό ΑΕ ανέφερε στη «ΜτΚ» ότι «τα δοκιμαστικά δρομολόγια μπορούν να ολοκληρωθούν μέσα σε έξι μήνες καθώς η ποιότητα της σιδηροδρομικής επιδομής, μαζί και όλος ο υπόλοιπος εξοπλισμός, είναι σε πολύ υψηλό επίπεδο ποιότητας».

    Εισιτήριο

    Η δεύτερη σημαντική εκκρεμότητα αφορά το ηλεκτρονικό εισιτήριο το οποίο θα χρησιμοποιούν οι επιβάτες του Μετρό. Σύμφωνα με πληροφορίες το σχεδιασμό του εισιτηρίου για τη βασική γραμμή τον τρέχει ήδη αμερικανική εταιρεία η οποία προβλέπεται ότι θα το έχει ολοκληρώσει εντός χρονοδιαγράμματος. Το πρόβλημα όμως, εν προκειμένω, είναι ότι έχει μείνει πολύ πίσω η υπόθεση του σχεδιασμού ενός ενιαίου ηλεκτρονικού εισιτηρίου το οποίο θα μπορεί να χρησιμοποιεί ο επιβάτης, τόσο για το Μετρό, όσο και για τις οδικές αστικές συγκοινωνίες που εκτελούν ο ΟΑΣΘ αλλά και τα ΚΤΕΛ.

    Το έργο αυτό έχει ανατεθεί στην κοινοπραξία «ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή ΑΒΕΤΕ – Indigital ΑΕ – Amco Ολοκληρωμένα Συστήματα Υψηλής Τεχνολογίας ΑΒΕΕ», μέσω του περίφημου διαγωνισμού για τον ψηφιακό μετασχηματισμό του ΟΑΣΘ. Ωστόσο, η υλοποίηση αυτού του έργου έχει κολλήσει εδώ και σχεδόν δύο χρόνια καθώς η σύμβαση υπογράφηκε τον Φεβρουάριο του 2021 με χρόνο παράδοσης τον Μάρτιο του 2022. Σήμερα, έπειτα από επτά παρατάσεις, το έργο ουσιαστικά βρίσκεται στο μηδέν. Για το μείζον αυτό ζήτημα έχουν γίνει πολλές συσκέψεις, χωρίς όμως να υπάρξει ουσιαστική πρόοδος και σύμφωνα με πληροφορίες, το ζήτημα αυτό επρόκειτο να απασχολήσει και τη χθεσινή σύσκεψη στη Θεσσαλονίκη.

    Όπως, πάντως, εξηγεί στη «ΜτΚ» στέλεχος της Ελληνικό Μετρό ΑΕ «στο Μετρό ο επιβάτης θα μπαίνει μόνον με ηλεκτρονικό εισιτήριο, χάρτινα δεν θα μπορούν να χρησιμοποιηθούν». Αναφέρει συγκεκριμένα ότι «ήδη, στους περισσότερους σταθμούς εγκαθίστανται τα ηλεκτρονικά ακυρωτικά μηχανήματα στα οποία θα μπορεί να σκανάρει κάποιος το εισιτήριό του σε ηλεκτρονική μορφή με barcode στο κινητό του τηλέφωνο».

    Αυτό σημαίνει πως εάν δεν θα έχει ολοκληρωθεί ο σχεδιασμός του ενιαίου ηλεκτρονικού εισιτηρίου, τότε όσοι θα κάνουν συνδυαστικές μετακινήσεις, με Μετρό και αστικά λεωφορεία, θα πρέπει να εκδίδουν ξεχωριστά εισιτήρια. Πάντως, σε προ ημερών ανάρτησή του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ο υφυπουργός κ. Ταχιάος εμφανίστηκε καθησυχαστικός ως προς το θέμα του εισιτηρίου. Συγκεκριμένα, είχε αναφέρει πως «την τιμή του εισιτηρίου που θα πληρώνουν οι επιβάτες, την ορίζει και θα την ορίζει το κράτος και επαναλαμβάνω πως σε όλα τα σενάρια που έχω δει, οι Θεσσαλονικείς μπορούν να είναι βέβαιοι πως θα μετακινούνται με ένα πολύ φτηνό εισιτήριο, της τάξης αυτού που σήμερα χρεώνει ο ΟΑΣΘ και μάλιστα με μετεπιβιβάσεις μεταξύ των δύο μέσων, του μετρό και των λεωφορείων. Τις υπόλοιπες λεπτομέρειες, για παράδειγμα ότι θα μπορούμε να περνάμε τις πύλες του μετρό με μία εφαρμογή στο κινητό, με τον ίδιο τρόπο που πληρώνουμε πλέον με το Wallet, χωρίς την έκδοση φυσικού εισιτηρίου, δηλαδή χάρτινου, θα τις μάθετε στην πορεία, καθώς ο ανάδοχος της κατασκευής, ο operator (η THEMA δηλαδή), ο ΟΣΕΘ, ο ΟΑΣΘ και η Ελληνικό Μετρό ΑΕ θα ολοκληρώνουμε, καθένας με τον δικό του ρόλο και όλοι μαζί από κοινού, τη διαδικασία αναδιάρθρωσης των δημοσίων συγκοινωνιών της Θεσσαλονίκης, που ήδη έχει ξεκινήσει».

    Τερματικός σταθμός στη Ν. Ελβετία

    Μία ακόμη σημαντική εκκρεμότητα αφορά τον πολυτροπικό σταθμό μετεπιβίβασης στην περιοχή της Νέας Ελβετίας. Το έργο αυτό παρουσιάζει σημαντικές καθυστερήσεις καθώς ακόμη δεν έχουν ολοκληρωθεί ούτε καν οι μελέτες. Σύμφωνα με τον σχεδιασμό προβλέπεται εκεί η κατασκευή ενός μεγάλου συγκοινωνιακού κόμβου ο οποίος θα περιλαμβάνει τον τερματικό σταθμό «Νέα Ελβετία», της βασικής γραμμής του μετρό, έναν σταθμό μετεπιβίβασης για αστικά λεωφορεία, ενώ θα υπάρχει και σταθμός φόρτισης για τα ηλεκτρικά λεωφορεία. Θα υπάρχουν επίσης χώροι για τα ταξί, ενώ σχεδιάζεται και η κατασκευή χώρου στάθμευσης οχημάτων (park and ride). Θα είναι χωρητικότητας 500 θέσεων ενώ θα είναι προσβάσιμο από την οδό Ψελλού, αλλά και από την οδό καθ. Ευρυγένη. Αυτό θα διευκολύνει όσους θα έρχονται από περιαστικές περιοχές της ανατολικής Θεσσαλονίκης, προκειμένου να αφήνουν εκεί τα αυτοκίνητά τους για να πάρουν το Μετρό.

    Όλα αυτά προϋποθέτουν όμως την επίλυση κάποιων σοβαρών εκκρεμοτήτων. Η πρώτη αφορά τη διάνοιξη της οδού Μιχ. Ψελλού, στο τμήμα από τον ανισόπεδο κόμβο Θεσσαλονίκης-Μουδανιών έως την οδό Παπαναστασίου. Η δεύτερη αφορά την ολοκλήρωση των απαλλοτριώσεων οι οποίες είναι απαραίτητες καθώς ο χώρος των περίπου 12 στρεμμάτων όπου θα κατασκευαστεί ο πολυτροπικός τερματικός σταθμός, έχει διαφορετικούς ιδιοκτήτες αν και τμήμα της έκτασης έχει ήδη απαλλοτριωθεί. Επιπλέον προβλέπονται να γίνουν εργασίες διαμόρφωσης του περιβάλλοντος χώρου.

    Για όλα αυτά, όμως, το μόνο που έχει γίνει είναι η υπογραφή μιας προγραμματικής σύμβασης μεταξύ ΟΣΕΘ, δήμου Θεσσαλονίκης και Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, ενώ «τρέχει» ο διαγωνισμός για την ανάθεση της εκπόνησης των απαραίτητων μελετών. Αυτό σημαίνει ότι είναι μάλλον απίθανο ο νευραλγικός πολυτροπικός σταθμός μετεπιβίβασης να είναι έτοιμος με την έναρξη λειτουργίας του Μετρό.

     

    ΠΗΓΗ: ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ

    ΑΝΕΤΟΙΜΟ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΑ ΕΤΟΙΜΟ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΙΚΑ ΜΕΤΡΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
    ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Telegram Email
    Previous ArticleΕΦΚΑ-ΔΥΠΑ: Ο χάρτης των πληρωμών για την εβδομάδα 17-23 Ιουλίου
    Next Article Νέο ισχυρό κύμα καύσωνα «λιώνει» τη χώρα – Στους 44°C η θερμοκρασία από την Πέμπτη

    Σχετικές αναρτήσεις

    Το 1ο Δημοτικό Σχολείο Αλεξάνδρειας ευχαριστεί την Τράπεζα Eurobank, Κατάστημα Αλεξάνδρειας

    Δευτέρα, 12 Μαΐου 2025 7:17 ΜΜ

    Συλλυπητήρια του συλλόγου «Ο Αμάραντος» στην οικογένεια του εκλιπόντος Λαγογιάννη Παναγιώτη

    Δευτέρα, 12 Μαΐου 2025 8:17 ΠΜ

    Η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας υποστηρίζει τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις με δυο νέες δράσεις ενίσχυσης ύψους 200 εκ. ευρώ από το ΕΣΠΑ

    Πέμπτη, 8 Μαΐου 2025 10:49 ΠΜ



    ΣΟΥΡΛΟΠΟΥΛΟΣ Α ΚΑΙ ΣΙΑ ΟΕ

    ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ Ο ΠΟΛΙΤΗΣ – ΤΥΠΟΓΡΑΦΕΙΟ

    Α.Φ.Μ. 800378397 Δ.Ο.Υ. ΒΕΡΟΙΑΣ

    ΒΕΤΣΟΠΟΥΛΟΥ 72 ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΑ ΗΜΑΘΙΑΣ

    Τ.Κ. 59300

    ΤΗΛ-ΦΑΞ: 23330 24222

    e-mail: politis6@otenet.gr

    ΑΡΙΘΜΟΣ ΓΕΜΗ: 119165226000

     Νόμιμος Εκπρόσωπος – Διευθυντής  : Νικόλαος  Σουρλόπουλος

    Διαχειριστής ιστοσελίδας: Νικόλαος Σουρλόπουλο

     Διευθυντής Σύνταξης :   Αλέξανδρος Σουρλόπουλος

     Διαχειριστής και Δικαιούχος του ονόματος τομέα : ΣΟΥΡΛΟΠΟΥΛΟΣ Α ΚΑΙ ΣΙΑ ΟΕ

     

    Ο ΠΟΛΙΤΗΣ

    politis6@otenet.gr
    Τηλέφωνο:23330 24222
    Φαξ:23330 24222

    Δήλωση συμμόρφωσης με τη σύσταση (ΕΕ) 2018/334

    H ΣΟΥΡΛΟΠΟΥΛΟΣ Α ΚΑΙ ΣΙΑ Ο.Ε δηλώνει ότι η ίδια και ο παρών ιστότοπος συμμορφώνονται με τη Σύσταση (ΕΕ) 2018/334 της Επιτροπής της 1ης Μαρτίου 2018 σχετικά με τα μέτρα για την αποτελεσματική αντιμετώπιση του παράνομου περιεχομένου στο διαδίκτυο (L 63) και ότι στο πλαίσιο αυτό διατηρεί το δικαίωμα να μην δημοσιεύει ή/και να αφαιρεί κάθε περιεχόμενο το οποίο κρίνει ότι είναι παράνομο, χωρίς προηγούμενη ενημέρωση ή άδεια του χρήστη, καθώς και να λαμβάνει κάθε αναγκαίο προληπτικό μέτρο για την αποτροπή της διάδοσης παράνομου περιεχομένου.

    Η ιστοσελίδα opolitis.gr είναι πιστοποιημένη στο ηλεκτρονικό Μητρώο Ηλεκτρονικού Τύπου της ΓΓ Επικοινωνίας και Ενημέρωσης Μ.Η.Τ. 232380

    Facebook X (Twitter) Instagram Pinterest
    • ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΠΟΡΡΗΤΟΥ
    • ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ
    • ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ
    © 2025 opolitis.gr

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.