Close Menu
OPOLITIS.GROPOLITIS.GR
    ΝΕΑ

    Διακοπή νερού στον Πλάτανο την Κυριακή 15 Ιουνίου

    Σάββατο, 14 Ιουνίου 2025 2:22 ΜΜ

    Με έξι αθλητές στο Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Παρα Στίβου 2025 το “Εν Σώματι Υγιεί”

    Σάββατο, 14 Ιουνίου 2025 11:10 ΠΜ

    20% λιγότερο νερό για άρδευση στην Κεντρική Μακεδονία λόγω μείωσης των αποθεμάτων στον Αλιάκμονα

    Σάββατο, 14 Ιουνίου 2025 11:05 ΠΜ
    Facebook X (Twitter) Instagram
    ΡΟΗ
    • Διακοπή νερού στον Πλάτανο την Κυριακή 15 Ιουνίου
    • Με έξι αθλητές στο Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Παρα Στίβου 2025 το “Εν Σώματι Υγιεί”
    • 20% λιγότερο νερό για άρδευση στην Κεντρική Μακεδονία λόγω μείωσης των αποθεμάτων στον Αλιάκμονα
    • Το Αθλητικό Σωματείο ΑμεΑ Ν. Ημαθίας «ΑΙΓΕΣ ΒΕΡΓΙΝΑ» στο Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Παρά Στίβου
    • Ανακοίνωση ΔΟΒ για την έναρξη διαδικασίας υποβολής αιτήσεων Μέτρο 23 για τους βαμβακοπαραγωγούς
    • Αντάμωμα στο Λουτρό με την Ξένια Βέρα στις 4 Ιουλίου
    • Δήλωση του Δημάρχου Παναγιώτη Γκυρίνη με θέμα την επίδοση του Δήμου Αλεξάνδρειας στην Ηλεκτρονική Αξιολόγηση των υπηρεσιών της Αυτοδιοίκησης που διενεργήθηκε από το Υπουργείο Εσωτερικών
    • Κάτω από τη βάση το 96% των Δήμων – Στις τελευταίες θέσεις η Αλεξάνδρεια
    • ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΠΟΡΡΗΤΟΥ
    • ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ
    • ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Δευτέρα, 16 Ιουνίου
    OPOLITIS.GROPOLITIS.GR
    • ΑΡΧΙΚΗ
    • ΤΟΠΙΚΑ
      • ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΑ
      • ΒΕΡΟΙΑ
      • ΝΑΟΥΣΑ
      • ΗΜΑΘΙΑ
      • ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ
    • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
    • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
    • ΑΓΟΡΑ
    • ΑΓΡΟΤΙΚΑ
    • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
    • ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
      • ΒΙΒΛΙΟ
      • ΜΟΥΣΙΚΗ
      • ΧΟΡΟΣ
      • ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ / ΘΕΑΤΡΟ
    • ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ
    • ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΑ
    • ΕΛΛΑΔΑ
    • ΑΠΟΨΕΙΣ
    • ΑΓΟΡΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
    • ΑΓΓΕΛΙΕΣ
    • ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
      • ΓΕΥΣΗ
      • ΔΙΕΘΝΗ
      • ΕΠΙΣΤΗΜΗ/ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
      • ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΕΝΩΣΗ
      • ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
      • ΤΑΞΙΔΙΑ
      • ΥΓΕΙΑ
      • ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
    OPOLITIS.GROPOLITIS.GR
    Home»ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ»«Οδηγός επιβίωσης» για τις προσφορές στα σούπερ μάρκετ – Τι αλλάζει

    «Οδηγός επιβίωσης» για τις προσφορές στα σούπερ μάρκετ – Τι αλλάζει

    ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ Δευτέρα, 10 Μαρτίου 2025 12:07 ΜΜΑπό Ο Πολίτης
    Facebook Twitter LinkedIn Telegram Pinterest Tumblr Reddit WhatsApp Email
    ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ
    Facebook Twitter LinkedIn Pinterest Email

    Σημαντικές αλλαγές στον τρόπο με τον οποίο γίνονται πλέον οι προσφορές και γενικότερα οι προωθητικές ενέργειες στα ράφια των σούπερ μάρκετ, φέρνει ο νέος κώδικας Δεοντολογίας που τέθηκε σε ισχύ στις 6 Μαρτίου.

    Στην ελληνική αγορά, η πρακτική των προσφορών είναι, «παραδοσιακά», έντονα συνδεδεμένη με την αγοραστική συμπεριφορά των καταναλωτών στα σούπερ μάρκετ, πολύ περισσότερο σε περιόδους όπου δέχεται πίεση το διαθέσιμο εισόδημά τους, όπως συμβαίνει τα τελευταία χρόνια. Αυτό αποτυπώνεται και στα στοιχεία της εταιρείας μετρήσεων Circana, καθώς το 25,8% των πωλήσεων σε αξία των επιχειρήσεων του οργανωμένου λιανεμπορίου το 2024, προερχόταν από προϊόντα σε προσφορά ή υπό κάποιας μορφής προωθητική ενέργεια.

    Ο στόχος του υπουργείου Ανάπτυξης με το νέο Κώδικα Δεοντολογίας είναι, όπως επισήμανε και ο ίδιος ο κ. Τάκης Θεοδωρικάκος, είναι να μπει ένα «τέλος στο φαινόμενο των παραπλανητικών και ψεύτικων εκπτώσεων που δυστυχώς χρησιμοποιούνται στο πλαίσιο αθέμιτων εμπορικών πρακτικών στην αγορά».

    Πώς καθορίζεται η αρχική τιμή

    Κεντρική ιδέα του νέου πλαισίου που εφαρμόζεται πλέον και στα σούπερ μάρκετ όπως και γενικότερα στο λιανεμπόριο είναι πως για να είναι μία προσφορά ή έκπτωση αληθινή και αξιόπιστη, θα πρέπει η τιμή πώλησης του προϊόντος να είναι χαμηλότερη από τη φθηνότερη πραγματική τιμή των τελευταίων 30 ημερών.

    Έτσι, ως «αρχική τιμή» από την οποία γίνεται έκπτωση σε ένα προϊόν, δεν μπορεί πλέον να θεωρείται μία πολύ παλιά «φουσκωμένη τιμή», μία «τιμή τιμοκαταλόγου» ή μία «προτεινόμενη λιανική τιμή». Η «αρχική τιμή» στην οποία αναφέρονται οι επιχειρήσεις θα πρέπει να είναι πρόσφατη, η συνήθης τιμή στην οποία πωλείται το προϊόν και σε κάθε περίπτωση, η χαμηλότερη στην οποία προσφερόταν, τις τελευταίες 30 ημέρες.

    Από τον κανόνα των «30 ημέρων» στα σούπερ μάρκετ εξαιρούνται τα ευαλλοίωτα προϊόντα, όπως πχ. τρόφιμα, ιδίως όσα έχουν διάρκεια ζωής λιγότερο από 30 ημέρες. Ωστόσο, παραβιάσεις που αφορούν τις εκπτώσεις και τις προσφορές στα προϊόντα αυτά τιμωρούνται με τις γενικές διατάξεις περί αθέμιτων εμπορικών πρακτικών.

    Τι ισχύει για τα «1+1», «2+1 δώρο»

    Σε ό,τι αφορά τις προσφορές που συχνά βλέπουν οι καταναλωτές στο ράφι ως «1+1» ή «2+1 δώρο», εκείνο που επιχειρεί να διασφαλίσει το αρμόδιο υπουργείο μέσω του νέου Κώδικα Δεοντολογίας είναι πως θα υπάρχει πραγματικό όφελος για τον καταναλωτή. Κάτι που δεν ισχύει σε περιπτώσεις στις οποίες, για παράδειγμα το 1+1 δώρο προσφέρεται όλο τον χρόνο αλλά στην πράξη δεν υπάρχει δώρο, αφού πάντοτε πωλείται με αυτό τον τρόπο. Ή σε άλλες περιπτώσεις όπου υπάρχει η δυνατότητα του «1+1 δώρο» ή «2+1 δώρο» αλλά αν ο καταναλωτής πάρει τη συσκευασία μόνη της, μπορεί να είναι τελικά φθηνότερη.

    Με τους νέους κανόνες η συσκευασία του προϊόντος θα πρέπει να υπάρχει και μεμονωμένη στο ράφι του σούπερ μάρκετ, εφόσον η προσφορά 1+1 ή 2+1 παραμένει για περισσότερες από 30 μέρες. Κι αυτό γίνεται προκειμένου να υπάρχει μέτρο σύγκρισης και να μπορεί ο καταναλωτής να καταλάβει ότι πρόκειται για πραγματική προσφορά.

    Τα παραδείγματα πλασματικών εκπτώσεων

    Στα ενδεικτικά παραδείγματα που ακολουθούν βλέπουμε πρακτικές τις οποίες ο νέος Κώδικας Δεοντολογίας επιχειρεί να καταργήσει.

    Στο ράφι του σούπερ μάρκετ πωλείται σαμπουάν 1+1 «δώρο», σε «δεμένη» συσκευασία, σε όλη τη διάρκεια της χρονιάς. Σε αυτή την περίπτωση δεν υπάρχει πραγματική έκπτωση αφού ο έμπορος δεν πωλεί ποτέ μία μονάδα σαμπουάν μόνη της. Όπότε η λέξη «δώρο» δεν έχει κάποιο νόημα. Αυτό που, στην πράξη κάνει ο έμπορος είναι να υποχρεώνει τον καταναλωτή να αγοράζει τουλάχιστον δύο μονάδες του προϊόντος κάθε φορά που ψωνίζει, σε μια συνηθισμένη τιμή διαφημίζοντας τη δεύτερη μονάδα ως «δήθεν» δώρο. Έτσι η λέξη «δώρο» είναι πλασματική αφού ο καταναλωτής ποτέ δεν μπορούσε να αγοράσει μία μονάδα σαμπουάν μόνη της έτσι ώστε να προκύπτει και η έννοια του «δώρου».

    Αλεύρι πωλείται σε συσκευασία 2+1 «δώρο». Θεωρώντας ότι η «αρχική τιμή» ή «τιμή τιμοκαταλόγου» ενός κιλού αλεύρι είναι 2 ευρώ, πωλεί τη συσκευασία 2+1 «δώρο» 4 ευρώ. Παράλληλα, πωλεί μία απλή συσκευασία 1 κιλού, της ίδιας μάρκας αλεύρι, με έκπτωση 50% από 2 ευρώ σε 1 ευρώ. Ο καταναλωτής αντιλαμβάνεται ότι αν αγοράσει 3 κιλά αλεύρι με τη μορφή της συσκευασίας 2+1 «δώρο» θα πληρώσει 4 ευρώ, ενώ αν αγοράσει τρεις ξεχωριστές συσκευασίες του 1 κιλού αλεύρι θα πληρώσει 3 ευρώ. Και σε αυτήν την περίπτωση, η λέξη «δώρο» είναι πλασματική, αφού αν ο καταναλωτής επιλέξει το «δώρο» θα πληρώσει περισσότερα χρήματα για την ίδια ποσότητα αλεύρι.

    Αφρόλουτρα πωλούνται με έκπτωση, από 8 ευρώ αρχική τιμή, σε 4 ευρώ τελική τιμή. Στο καρτελάκι αναφέρεται ότι «κερδίζετε 4 ευρώ». Στη συνέχεια ο έμπορος αποφασίζει να ανατιμήσει το προϊόν από 4 ευρώ τελική τιμή, σε 5 ευρώ τελική τιμή. Προκειμένου να κάνει την ανατίμηση λιγότερο αντιληπτή από τον καταναλωτή, αποφασίζει να «φουσκώσει» την αρχική τιμή από 8 ευρώ σε 10 ευρώ. Το νέο καρτελάκι αναφέρει «από 10 ευρώ τώρα 5 ευρώ» ενώ επίσης σημειώνεται ότι «κερδίζετε 5 ευρώ». Η «έκπτωση» και εδώ είναι πλασματική αφού, μεταξύ άλλων, ο έμπορος ανατίμησε το προϊόν κατά 1 ευρώ αλλά ενημερώνει τον καταναλωτή ότι, μετά την ανατίμηση, ο καταναλωτής κερδίζει 1 ευρώ περισσότερο.

    ΤΙ ΑΛΛΑΖΕΙ ΓΙΑ ΤΙΣ ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ ΣΤΑ ΣΟΥΠΕΡ ΜΑΡΚΕΤ
    ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Telegram Email
    Previous ArticleΠροσκυνηματική επίσκεψη στη Παναγία Σουμελά και Δοβρά την Κυριακή 6 Απριλίου
    Next Article Δωρεάν καρδιολογικές εξετάσεις για 5,5 εκατομμύρια δικαιούχους

    Σχετικές αναρτήσεις

    Επίδομα Παιδιού: Κλείνει προσωρινά η πλατφόρμα στις 30 Απριλίου

    Παρασκευή, 25 Απριλίου 2025 3:04 ΜΜ

    Κικίλιας: Ανάσχεση τιμών, ακόμα και μειώσεις, στα ακτοπλοϊκά από την 1η Μαΐου

    Πέμπτη, 24 Απριλίου 2025 10:59 ΠΜ

    Συντάξεις Μαΐου: Στο τέλος της εβδομάδας οι πρώτες καταβολές – Αναλυτικά οι ημερομηνίες

    Τετάρτη, 23 Απριλίου 2025 8:40 ΠΜ



    ΣΟΥΡΛΟΠΟΥΛΟΣ Α ΚΑΙ ΣΙΑ ΟΕ

    ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ Ο ΠΟΛΙΤΗΣ – ΤΥΠΟΓΡΑΦΕΙΟ

    Α.Φ.Μ. 800378397 Δ.Ο.Υ. ΒΕΡΟΙΑΣ

    ΒΕΤΣΟΠΟΥΛΟΥ 72 ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΑ ΗΜΑΘΙΑΣ

    Τ.Κ. 59300

    ΤΗΛ-ΦΑΞ: 23330 24222

    e-mail: politis6@otenet.gr

    ΑΡΙΘΜΟΣ ΓΕΜΗ: 119165226000

     Νόμιμος Εκπρόσωπος – Διευθυντής  : Νικόλαος  Σουρλόπουλος

    Διαχειριστής ιστοσελίδας: Νικόλαος Σουρλόπουλο

     Διευθυντής Σύνταξης :   Αλέξανδρος Σουρλόπουλος

     Διαχειριστής και Δικαιούχος του ονόματος τομέα : ΣΟΥΡΛΟΠΟΥΛΟΣ Α ΚΑΙ ΣΙΑ ΟΕ

     

    Ο ΠΟΛΙΤΗΣ

    politis6@otenet.gr
    Τηλέφωνο:23330 24222
    Φαξ:23330 24222

    Δήλωση συμμόρφωσης με τη σύσταση (ΕΕ) 2018/334

    H ΣΟΥΡΛΟΠΟΥΛΟΣ Α ΚΑΙ ΣΙΑ Ο.Ε δηλώνει ότι η ίδια και ο παρών ιστότοπος συμμορφώνονται με τη Σύσταση (ΕΕ) 2018/334 της Επιτροπής της 1ης Μαρτίου 2018 σχετικά με τα μέτρα για την αποτελεσματική αντιμετώπιση του παράνομου περιεχομένου στο διαδίκτυο (L 63) και ότι στο πλαίσιο αυτό διατηρεί το δικαίωμα να μην δημοσιεύει ή/και να αφαιρεί κάθε περιεχόμενο το οποίο κρίνει ότι είναι παράνομο, χωρίς προηγούμενη ενημέρωση ή άδεια του χρήστη, καθώς και να λαμβάνει κάθε αναγκαίο προληπτικό μέτρο για την αποτροπή της διάδοσης παράνομου περιεχομένου.

    Η ιστοσελίδα opolitis.gr είναι πιστοποιημένη στο ηλεκτρονικό Μητρώο Ηλεκτρονικού Τύπου της ΓΓ Επικοινωνίας και Ενημέρωσης Μ.Η.Τ. 232380

    Facebook X (Twitter) Instagram Pinterest
    • ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΠΟΡΡΗΤΟΥ
    • ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ
    • ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ
    © 2025 opolitis.gr

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.