Το Ωδείο της Ιεράς Μητροπόλεως Βεροίας και Ναούσης στο πλαίσιο των 10 χρόνων λειτουργίας του καθώς και των 30 χρόνων των Επετειακών “ΠΑΥΛΕΙΩΝ” διοργανώνει Σεμινάριο Πιάνου για την ΚΥΡΙΑΚΗ 3 ΜΑΡΤΙΟΥ 2024 και ώρα 11 π.μ.
Το Σεμινάριο – Masterclass θα πραγματοποιηθεί με τον πιανίστα και συνθέτη κ. Ελευθέριο Μισιργή (BA, MMu, ειδικευθείς στην Ιταλία στα πιάνα εποχής, επισκέπτης καθηγητής στο Πανεπιστήμιο Μακεδονίας – Μουσικής Επιστήμης και Τέχνης).
ΕΝΑ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΠΙΑΝΟΥ ΣΤΟ ΡΕΠΕΡΤΟΡΙΟ ΑΠΟ ΤΗΝ ΜΠΑΡΟΚ ΕΩΣ ΤΗΝ ΥΣΤΕΡΗ ΡΟΜΑΝΤΙΚΗ ΕΠΟΧΗ
Ημερομηνία Σεμιναρίου: Κυριακή 3 Μαρτίου 2024
Έναρξη: 11:00 π.μ.
Διάρκεια σεμιναρίου και διάρκεια μαθήματος ανά σπουδαστή: θα διαμορφωθεί ανάλογα με τον αριθμό συμμετεχόντων
Κόστος συμμετοχής : 30€
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟΥ
Στην αρχή θα γίνει υποδοχή/ καλωσόρισμα στο χώρο και γνωριμία με τον καθηγητή κ. Μισιργή Ελευθέριο.
Στη συνέχεια θα ξεκινήσει το σεμινάριο όπου κάθε συμμετέχων θα παρουσιάσει το έργο που έχει προετοιμάσει.
Ανάλογα με τον αριθμό των συμμετεχόντων θα καθοριστεί και ένα διάλειμμα για καφέ ενδιάμεσα του σεμιναρίου.
Προς το τέλος του σεμιναρίου θα πραγματοποιηθεί συναυλία από όλους τους συμμετέχοντες με τα έργα που δούλεψαν κατά τη διάρκεια και στη συνέχεια ο καθηγητής θα παρουσιάσει ένα σύντομο πρόγραμμα προς τιμήν των μαθητών/ καθηγητών και ακροατών.
ΓΕΝΙΚΑ
Το σεμινάριο πιάνου απευθύνεται σε:
- Σπουδαστές και σπουδάστριες πιάνου.
- Φοιτητές/Φοιτήτριες Μουσικών Πανεπιστημιακών Τμημάτων.
- Απόφοιτους και καθηγητές πιάνου
*Τα έργα που θα παιχτούν δεν είναι υποχρεωτικά να εκτελεστούν από μνήμης ή να είναι τελειοποιημένα.
Στα πλαίσια του σεμιναρίου θα δοθεί ιδιαίτερη βαρύτητα σε αντικείμενα όπως:
- Προσαρμοσμένη τεχνική με βάση τον συνθέτη καθώς και το όργανο εποχής που συνετέθη το έργο
- Ορθή ανάγνωση της παρτιτούρας και των συμβόλων της ανάλογα με τον συνθέτη και την εποχή
- Αρμονική, μορφολογική ανάλυση του έργου
- Στυλιστικός και ελεύθερος αυτοσχεδιασμός
- Ζητήματα σωστής χρήσης πεντάλ
- Τεχνικές εργονομίας εκτέλεσης του οργάνου
Το σεμινάριο θα πραγματοποιηθεί στο χώρο του Ωδείου της Ιεράς Μητροπόλεως Βεροίας και Ναούσης, (Μητροπολιτικό Κέντρο «Παντάνασσα») στην οδό Πλατεία Παναγίας (έναντι του Ιερού Ναού της Παναγίας).
Βεβαιώσεις συμμετοχής/παρακολούθησης θα δοθούν στους συμμετέχοντες με το πέρας του σεμιναρίου.
Οι συμμετέχοντες μπορούν να παρακολουθήσουν όλες τις εργασίες του σεμιναρίου.
Τέλος, θα ήταν επιθυμητό με την έναρξη των εγγραφών κάθε συμμετέχων να αναφέρει την τάξη πιάνου στην οποία βρίσκεται όπως και το έργο το οποίο θα παρουσιάσει.
Δηλώσεις Συμμετοχής στο Ωδείο της Ιεράς Μητροπόλεως (πλ. Παναγίας Νάουσα)
και στο mail: odeio.mitropolis@gmail.com μέχρι την Τετάρτη 21 Φεβρουαρίου 2024.
Λόγω του περιορισμένου αριθμού θέσεων θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας.
Οι Αιτήσεις συμμετοχής θα συμπληρώνονται ηλεκτρονικά στον παρακάτω σύνδεσμο: https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLScFfkH2Ps7V0xsDX1ml4hfpsjvqj9e0JZl8gIgbA3lOd9hOyQ/viewform?fbclid=IwAR2srgAM1rZ7o9kB7vJ6jZmliWoeBERfnB7mFLt7GR3lB-8nH3UGeoKLq1s
Για περισσότερες πληροφορίες οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να απευθύνονται στο τηλέφωνο 2332022572 τις απογευματινές ώρες από 5:30 μ.μ. – 7:30 μ.μ..
Βιογραφικό του Καθηγητή Ελευθέριου Μισιργή
«Ο Ελευθέριος Μισιργής έχει χαρακτηριστεί ως ένα σπάνιο και πολύπλευρο μουσικό ταλέντο. Η δημιουργική του φαντασία και οι εκλεπτυσμένες ερμηνείες του, αγγίζουν με αμεσότητα την καρδιά του ακροατή.» (Κ.Π. Σγούρδας κριτικός μουσικής και θεάτρου). «Ο Λευτέρης Μισιργής, είναι καλλιτέχνης αδιαμφισβήτητων προσόντων, με φαντασία και δημιουργικότητα, στοιχεία που χαρακτηρίζουν τόσο τις εκτελέσεις όσο και τις συνθέσεις του. Ο Λευτέρης αποτελεί έμπνευση για τη νέα γενιά πολυτάλαντων μουσικών στον τόπο μας» (Γ. Ε. Λαζαρίδης, Πιανίστας – Συνθέτης) Είναι απόφοιτος του του Πανεπιστημίου Μακεδονίας στο τμήμα Μουσικής Επιστήμης και Τέχνης του με ειδίκευση – οργανική εκτέλεση πιάνου, υπό την επίβλεψη του καθηγητή Igor Petrin με γενικό βαθμό 9.46 και του Conservatorio di Musica di «F.Morlacchi» της Περούτζια Ιταλίας (M.Mus, διετές, επιπέδου ΙΙ) της σχολής του ιστορικού πιάνου με ειδίκευση στον F. Chopin, υπό την επίβλεψη του καθηγητή Costantino Mastroprimiano με την υψηλότερη βαθμολογία 110/110 e lode (με έπαινο) Η καλλιτεχνική του δραστηριότητα περιλαμβάνει ατομικά ρεσιτάλ πιάνου, συναυλίες μουσικής δωματίου, συνοδεία οργάνων και τραγουδιστών, αυτοσχεδιασμός, ενορχήστρωση, διδασκαλία πιάνου και ανώτερων θεωρητικών καθώς και σύνθεση μουσικών έργων (ταινίες μικρού μήκους, θέατρο κ.ά.). Την άνοιξη του 2016 πραγματοποίησε ένα ρεσιτάλ- Αφιέρωμα στον Franz Liszt, με αφορμή την συμπλήρωση 130 χρόνων από τον θάνατο του μουσουργού. Στο πλαίσιο αυτού του ειδικού αφιερώματος αυτοσχεδίασε πάνω σε ένα άγνωστο θέμα του συνθέτη, προερχόμενο από ιδιόγραφο χειρόγραφο, το οποίο ανακαλύφθηκε μια χρονιά νωρίτερα. Ως συνθέτης και πιανίστας, απέσπασε το Βραβείο Gina Bachauer – Νικολάου Δούμπα – “Κατηγορία Νέου Καλλιτέχνη” και το Βραβείο Σολίστ “Μαρία Χαιρογιώργου – Σιγάρα» εκτός συναγωνισμού, που του απονεμήθηκε από το “Διεθνές Μουσικό Σωματείο Gina Bachauer”. Τον Απρίλιο του 2016 κέρδισε το 2ο Βραβείο στον 3ο Διεθνή Διαγωνισμό Πιάνου C.V. Alkan – P.J.G. Zimmerman (δε δόθηκε 1ο Βραβείο) και τον Μάρτιο του 2018 κέρδισε το 3ο Βραβείο στον 4ο Διεθνή Διαγωνισμό Πιάνου C.V. Alkan – P.J.G. Zimmerman. Το 2021 στο πλαίσιο του εορτασμού για τα 250 χρόνια από τη γέννηση του Ludwig van Beethoven ερμήνευσε την θρυλική Σονάτα αρ. 29 σε σι ύφεση μείζονα, έργο 106 «Hammerklavier» στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης. Γεννημένος στην Θεσσαλονίκη, μαθήτευσε Πιάνο και Ακορντεόν δίπλα στους Στράτο Κενανίδη, Γιώργο Καμπά , Χρήστο Νούλη και Ουρανία Χρυσαφίδου και το 2009 έλαβε Δίπλωμα Πιάνου με βαθμό «Άριστα» παμψηφεί στην τάξη της Ουρανίας Χρυσαφίδου. Είναι κάτοχος Πτυχίων ανώτερων θεωρητικών από την τάξη του Χρήστου Δεληδήμου. Έχει αποσπάσει υποτροφίες από τα παρακάτω Σωματεία: Διεθνές Μουσικό Σωματείο ”Gina Bachauer”, από τον Σύνδεσμο Γυναικών Θεσσαλονίκης-Μακεδονίας «Εν Αθήναις»’, καθώς και από την Ιταλική κυβέρνηση κατά την διάρκεια του μεταπτυχιακού προγράμματος. Διατελεί λέκτορας – Συνοδός Πιάνου από το 2022 στο τμήμα Μουσικής Επιστήμης και Τέχνης του Πανεπιστημίου Μακεδονίας. Δίδαξε πιάνο και διετέλεσε συνοδός πιάνου στο Δημοτικό Ωδείο Δράμας, Δημοτικό Ωδείο Καβάλας και σε ωδεία της Θεσσαλονίκης και της Αθήνας. Είναι συνοδός πιάνου – κλασικού μπαλέτου στην ερασιτεχνική – επαγγελματική σχολή χορού του Δήμου Θεσσαλονίκης.