Έπειτα από 17 χρόνια δύο κεντρικοί δρόμοι της Θεσσαλονίκης, η Εγνατία και η Βενιζέλου, απελευθερώνονται από το εργοτάξιο του μετρό και αποδίδονται πλήρως σε χρήση στην πόλη.
Ήδη το οδόστρωμα, στα τμήματα που καταλάμβανε το εργοτάξιο του σταθμού Βενιζέλου αποκαταστάθηκε, τοποθετήθηκε η απαιτούμενη σήμανση, ενώ αναδιαμορφώθηκαν κάποια από τα πεζοδρόμια για την ομαλή διεξαγωγή της κυκλοφορίας των πεζών. Μέχρι το απόγευμα θα ρυθμιστούν οι σηματοδότες, έτσι ώστε να διεξάγεται σωστά η κυκλοφορία, ενώ τις νυχτερινές ώρες θα ολοκληρωθεί και η διαγράμμιση και οι δύο δρόμοι θα επανέλθουν στην πρότερη μορφή του, με τρεις λωρίδες ανά κατεύθυνση.
Τις εργασίες επιθεώρησαν σήμερα ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, και ο υφυπουργός Υποδομών, Νίκος Ταχιάος, παρουσία του προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου της ΑΚΤΩΡ, Αλέξανδρου Εξάρχου.
«Είναι γεγονός ότι η υλοποίηση ενός εμβληματικού έργου για την πόλη της Θεσσαλονίκης, αυτό του μετρό, επέφερε επί μακρόν και ταλαιπωρία και καχυποψία. Καχυποψία στην κοινωνία και ταλαιπωρία στους πολίτες, γιατί πολλές φορές τα έργα συνοδεύονται από αποκλεισμούς δρόμων, οι οποίοι πρέπει να γίνουν για να υλοποιηθούν. Νομίζω ότι σήμερα με ρεαλιστική αισιοδοξία και αυτοπεποίθηση μπορούμε να πούμε ότι ολοκληρώνεται αυτή η πολύχρονη ταλαιπωρία των πολιτών και υλοποιείται και παραδίδεται στους πολίτες ένα έργο. Απελευθερώνονται δρόμοι και επιστρέφουν στους πολίτες και μάλιστα όπως πληροφορήθηκα ο συγκεκριμένος δρόμος μετά από 17 έτη, 17 έτη ταλαιπωρίας και αναμονής. Συνεπώς, μαζί με τον ιδιωτικό τομέα, ο οποίος έχει ανεβάσει σημαντικά ταχύτητες, δεσμευόμαστε ότι τον Νοέμβριο του 2024 θα λειτουργήσει το μετρό στη Θεσσαλονίκη», δήλωσε ο υπουργός.
Ο κ. Σταϊκούρας σημείωσε πως το υπουργείο παράλληλα το υπουργείο εργάζεται για την επέκτασή του προς την Καλαμαριά τους αμέσως επόμενους μήνες αλλά και για την ακόμα μεγαλύτερη επέκτασή του μέσα από έναν σχεδιασμό και μελέτες προς τη βορειοδυτική Θεσσαλονίκη. «Νομίζω ότι με σκληρή δουλειά, με σχέδιο και μεθοδικότητα καλύπτουμε κενά προς τους δημότες και τους πολίτες της Θεσσαλονίκης που είχαμε επί χρόνια και το μετρό θα λειτουργήσει τον Νοέμβριο του 2024», κατέληξε.
Η αποκατάσταση των δύο δρόμων σηματοδοτεί την αρχή του τέλους του έργου, ανέφερε ο κ. Ταχιάος. «Το έργο έχει φτάσει στην τελική του φάση, θα δείτε ότι τον Νοέμβριο θα είναι σε λειτουργία κι από εκεί και πέρα πρέπει να καταλάβουμε επίσης στη Θεσσαλονίκη ότι με αυτή τη διάνοιξη που βλέπουμε αυτή τη στιγμή να ζήσουμε μια πολύ μεγάλη αλλαγή στην Εγνατία και στην περιοχή της Βενιζέλου. Μια περιοχή που δοκιμάστηκε πολύ θα πάρει τα πάνω της. Ουσιαστικά θα αναπλαστεί από τον ιδιωτικό τομέα», δήλωσε και πρόσθεσε ότι η ίδια η λειτουργία του μετρό αποτελεί μία πολύ σημαντική πολεοδομική παρέμβαση στην πόλη. «Θα δούμε περιοχές που είχαν πέσει εμπορικά ή δοκιμάστηκαν να αναζωογονούνται και θα δούμε την κινητικότητα μέσα στην πόλη να ανεβαίνει. Πραγματικά νομίζω πως η Θεσσαλονίκη μπορεί να ετοιμάζεται για την επόμενη μέρα», κατέληξε.
«Υποσχεθήκαμε και στον υπουργό και στην κυβέρνηση ότι θα κάνουμε ό,τι είναι δυνατόν, προκειμένου το έργο να τελειώσει τον Νοέμβριο του ’24. Το μετρό θα τελειώσει τον Νοέμβριο του ’24. Παρά τις διάφορες φωνές καλοθελητών που θα ήθελαν να μας βλέπουν να αποτυγχάνουμε, κάθε μέρα αποδεικνύουμε ότι το μετρό θα τελειώσει», τόνισε από την πλευρά του ο κ. Εξάρχου.
Στο σημείο βρέθηκε και ο α’ αντιπρόεδρος του ΕΒΕΘ, Μανώλης Βλαχογιάννης, ο οποίος εξέφρασε στον υπουργό την ικανοποίησή του για την απόδοση του δρόμου και των πεζοδρομίων.
Ο ανάδοχος, ο οποίος έχει επιταχύνει τον ρυθμό των εργασιών, ειδικά μετά την εξαγορά της ΑΚΤΩΡ από την INTRAKAT, θα προχωρήσει μέσα στο επόμενο διάστημα και στην αποκατάσταση και διαπλάτυνση του πεζοδρομίου στη βόρεια πλευρά της Εγνατίας, στο τμήμα μεταξύ των οδών Ίωνος Δραγούμη και Χαλκέων. Σε ό,τι αφορά το πεζοδρόμιο πέριξ του μνημείου του Αλκαζάρ, την ανάπλαση θα αναλάβει το υπουργείο Πολιτισμού, με έργο το οποίο αναμένεται να δημοπρατηθεί μετά τη μελέτη που ολοκλήρωσε η Ελληνικό Μετρό.
Δείτε φωτογραφίες: