Οι αλλαγές, οι οποίες αφορούν στις προσφορές που θα γίνονται στο εξής στα προϊόντα που πωλούνται στα ράφια των σούπερ μάρκετ, διευκρινίζονται από την τροπολογία του υπουργείου Ανάπτυξης η οποία κατατέθηκε στη Βουλή το βράδυ της Τετάρτης, σε συνέχεια των ανακοινώσεων της κυβέρνησης την προηγούμενη εβδομάδα, στο πλαίσιο των νέων μέτρων κατά της ακρίβειας.
Το δεύτερο μέτρο εφαρμόζεται από την 1η Μαρτίου 2024. Αφορά στις κατηγορίες προϊόντων που ορίζονται με την απόφαση της παρ. 8 και προβλέπει πως οι επιχειρήσεις που προμηθεύουν το λιανεμπόριο μειώνουν την αρχική τιμή, ήτοι την τιμή προ εκπτώσεων, πιστώσεων ή άλλων παροχών. Η μείωση αυτή, της αρχικής τιμής, ισούται κατ’ ελάχιστον με το 30% του αθροίσματος των πιστώσεων, εκπτώσεων ή άλλων παροχών που χορηγήθηκαν στο λιανεμπόριο το έτος 2023, επί της αρχικής τιμής της 31ης Δεκεμβρίου 2023. Υπενθυμίζεται ότι ο υπουργός Ανάπτυξης, Κώστας Σκρέκας έχει ανακοινώσει ότι το συγκεκριμένο μέτρο θα εφαρμοστεί στις κατηγορίες: απορρυπαντικά, καθαριστικά σπιτιού, οδοντόκρεμες, αφρόλουτρα, σαμπουάν και βρεφικές πάνες. Πρόκειται ουσιαστικά για κατηγορίες προϊόντων που έχει παρατηρηθεί ότι εμφανίζουν τις μεγαλύτερες αποκλίσεις και όπου οι προωθητικές ενέργειες που γίνονται έως τώρα είναι συνήθως πολύ μεγάλης διάρκειας.