OPOLITIS.GROPOLITIS.GR
    ΝΕΑ

    Πραγματοποιήθηκε η περιβαλλοντική εκδήλωση του Αρκτούρου στο Πνευματικό Κέντρο Αλεξάνδρειας

    Τετάρτη, 29 Μαρτίου 2023 7:31 ΜΜ

    Νάουσα: Παρουσίαση «Χρονικά Ιστορίας και Πολιτισμού» της Ε.Μ.Ι.Π.Η. για τα 200 χρόνια από το Ολοκαύτωμα της πόλης στις 2 Απριλίου

    Τετάρτη, 29 Μαρτίου 2023 5:16 ΜΜ

    Φρόσω Καρασαρλίδου: Το αίτημα για ασφάλεια και προστασία της ζωής προϋποθέτει ισχυρό και προσβάσιμο από όλους ΕΣΥ

    Τετάρτη, 29 Μαρτίου 2023 5:07 ΜΜ
    Facebook Twitter Instagram
    ΡΟΗ
    • Πραγματοποιήθηκε η περιβαλλοντική εκδήλωση του Αρκτούρου στο Πνευματικό Κέντρο Αλεξάνδρειας
    • Νάουσα: Παρουσίαση «Χρονικά Ιστορίας και Πολιτισμού» της Ε.Μ.Ι.Π.Η. για τα 200 χρόνια από το Ολοκαύτωμα της πόλης στις 2 Απριλίου
    • Φρόσω Καρασαρλίδου: Το αίτημα για ασφάλεια και προστασία της ζωής προϋποθέτει ισχυρό και προσβάσιμο από όλους ΕΣΥ
    • Μη διαθεσιμότητα ηλεκτρονικών υπηρεσιών της ΓΓΠΣΔΔ αύριο Πέμπτη 30 Μαρτίου (από 18:00 έως 23:00)
    • ΔΥΠΑ: Συμπλήρωση Ερωτηματολογίου ωφελούμενων ανέργων για τα προγράμματα κατάρτισης σε ψηφιακές και πράσινες δεξιότητες
    • Τάσος Μπαρτζώκας: Θέλουμε ανανέωση της εντολής για να αλλάξουμε το κράτος!
    • Φορολοταρία: Έγινε η κλήρωση, δείτε αν κερδίσατε 50.000 ευρώ
    • Δήμος Βέροιας: Ευχαριστήριο του Συλλόγου Κοινωνικής Παρέμβασης «Έρασμος»
    Facebook Twitter Instagram
    Πέμπτη, 30 Μαρτίου
    OPOLITIS.GROPOLITIS.GR
    • ΑΡΧΙΚΗ
    • ΤΟΠΙΚΑ
      • ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΑ
      • ΒΕΡΟΙΑ
      • ΝΑΟΥΣΑ
      • ΗΜΑΘΙΑ
      • ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ
    • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
    • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
    • ΑΓΟΡΑ
    • ΑΓΡΟΤΙΚΑ
    • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
    • ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
      • ΒΙΒΛΙΟ
      • ΜΟΥΣΙΚΗ
      • ΧΟΡΟΣ
      • ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ / ΘΕΑΤΡΟ
    • ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ
    • ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΑ
    • ΕΛΛΑΔΑ
    • ΑΠΟΨΕΙΣ
    • ΑΓΟΡΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
    • ΑΓΓΕΛΙΕΣ
    • ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
      • ΓΕΥΣΗ
      • ΔΙΕΘΝΗ
      • ΕΠΙΣΤΗΜΗ/ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
      • ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΕΝΩΣΗ
      • ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
      • ΤΑΞΙΔΙΑ
      • ΥΓΕΙΑ
      • ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
    OPOLITIS.GROPOLITIS.GR
    Αρχική»ΕΛΛΑΔΑ»Τραγωδία στα Τέμπη: Τι είναι τα κλειδιά και ποιο το επάγγελμα του κλειδούχου

    Τραγωδία στα Τέμπη: Τι είναι τα κλειδιά και ποιο το επάγγελμα του κλειδούχου

    ΕΛΛΑΔΑ Παρασκευή, 3 Μαρτίου 2023 6:03 ΜΜBy Ο Πολίτης
    Facebook Twitter LinkedIn Telegram Pinterest Tumblr Reddit WhatsApp Email
    Κοινοποίηση
    Facebook Twitter LinkedIn Pinterest Email

    Η ανείπωτη τραγωδία στα Τέμπη, εκτός από τη θλίψη και την οργή που έχει προκαλέσει στους συγγενείς των θυμάτων αλλά και σε ολόκληρη την κοινωνία, έχει φέρει στην επιφάνεια τα πολλά προβλήματα και τον απαρχαιωμένο τρόπο που λειτουργεί σε μεγάλο μέρος του το σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας.

    Μάλιστα ο διάλογος που ήρθε στο φως της δημοσιότητας ανάμεσα σε σταθμάρχη και κλειδούχο, «γέννησε» εύλογες απορίες για τις αρμοδιότητες του κλειδούχου.

    Ο διάλογος είχε ως εξής:

    Κλειδούχος: Βασίλη να γυρίσω; (σ.σ το «κλειδί»)

    Σταθμάρχης: Όχι, όχι, άστο όπως είναι γιατί ακολουθεί το 1564.

    Κλειδούχος: Έγινε, καλώς, το αφήνω όπως είναι η διαγώνιος.

    Ο Γιώργος Νικολάου, τεχνικός σήμανσης στο μετρό εξηγεί πως στη γλώσσα των σιδηροδρομικών, τα κλειδιά – ή ψαλίδια όπως τα αποκαλούν διαφορετικά οι εργαζόμενοι-είναι ο μηχανισμός που ενεργοποιείται όταν χρειάζεται να αλλάξει τροχιά ένα τρένο, για να μεταφερθεί από τη μια γραμμή σε μια διπλανή, παράλληλη κ.τ.λ. Το σημείο της διακλάδωσης, το «μπουκέτο» των γραμμών, ονομάζεται crossover (ή βελόνες).

    Όπως σημειώνει ο κ. Νικολάου: «Τόσο στον ΟΣΕ, όσο και στο μετρό και στον ΗΣΑΠ τα κλειδιά βρίσκονται σε πολλά και διάφορα σημεία και είναι απαραίτητα γα πολλούς λόγους. Αν για παράδειγμα κολλήσει ένας συρμός σε μια διαδρομή το κλειδί είναι αυτό που θα επιτρέψει να γίνει χρήση της διπλανής ή να κάνει έναν ελιγμό το τρένο. Ή αν για παράδειγμα ένας σταθμός του μετρό αποφασιστεί να μείνει κλειστός για κάποιο λόγο, θα αλλάξει κλειδί για να συνεχίσει την πορεία της η αμαξοστοιχία προς τους άλλους σταθμούς».

    Στο μετρό και στον ΗΣΑΠ, οι αλλαγές των κλειδιών γίνονται ηλεκτρονικά, όπως λέει ο κ. Νικολάου. Δεδομένου ότι υπάρχει και το σύστημα της τηλεδιοίκησης και της ηλεκτρονικής σήμανσης «για να συμβεί κάτι αντίστοιχο με αυτό που συνέβη στα Τέμπη πρέπει να έρθει κάποιος και να το κάνει επίτηδες», τονίζει ο μηχανικός και συμπληρώνει: «ακόμα κι αν βρεθούν στην ίδια διαδρομή όμως δύο τρένα, τα υπόλοιπα μέρη του συστήματος της τηλεδιοίκησης πάλι θα μηδενίσουν σχεδόν την πιθανότητα να συγκρουστούν».

    Τι συμβαίνει με τα κλειδιά στον ΟΣΕ

    Ο Θανάσης Λεβέντης, πρόεδρος των εργαζόμενων στον ΟΣΕ εξηγεί  πως στη Λάρισα, τα κλειδιά αλλάζουν με τρόπο αυτόματο, με χειρισμό που κάνει ο κλειδούχος στον πίνακα ελέγχου» (αντιθέτως στο μετρό υπάρχει το ηλεκτρονικό σύστημα EPS).

    Ο κλειδούχος παίρνει εντολή από τον σταθμάρχη για την αλλαγή των κλειδιών.

    Άλλωστε, όπως εξηγεί ο κ. Λεβέντης, ο σημερινός κλειδούχος, ως πόστο εργασίας στον σιδηρόδρομο, έχει ως βασική αποστολή του να βοηθάει τον σταθμάρχη, παίρνοντας εντολές από τον τελευταίο. Αν συμβεί κάποια βλάβη στο αυτόματο σύστημα ή αν χρειαστεί, ο κλειδούχος θα αλλάξει χειροκίνητα τα κλειδιά – με εντολή πάντα του σταθμάρχη.

    Σύμφωνα με τον κ. Λεβέντη ενώ το μεγαλύτερο κομμάτι της διαδρομής Αθήνα-Θεσσαλονίκη λειτουργεί με αυτόματο τρόπο στην αλλαγή των κλειδιών, αυτό δεν συμβαίνει σε όλο το μήκος του ελληνικού σιδηροδρόμου. «Σε σημεία στη Βόρεια Ελλάδα δεν υπάρχει καν αυτόματο σύστημα και τα κλειδιά αλλάζουν με τον τρόπο που γινόταν πριν από δεκαετίες, τότε που οι κλειδούχοι έκαναν τη δουλειά χειροκίνητα πάνω από τις γραμμές. Αυτό συνεχίζει ακόμα να συμβαίνει σε διάφορα σημεία».

     

    Επάγγελμα κλειδούχος: Τι είναι τα κλειδιά και πώς λειτουργούν στο δίκτυο του ΟΣΕ-2
    Ενδεικτικό είναι αυτό που συνέβη τον Αύγουστο του 2020 με αμαξοστοιχία που εκτελούσε τη διαδρομή Αθήνα-Θεσσαλονίκη. Λίγο πιο έξω από τον σιδηροδρομικό σταθμό της Θεσσαλονίκης, οι επιβάτες περίμεναν ακινητοποιημένοι επί 25 λεπτά να έρθει ένας κλειδούχος του ΟΣΕ, για να αλλάξει τα κλειδιά, μιας και το αυτόματο σύστημα στο συγκεκριμένο κομμάτι, 700 μόλις μέτρα από τον σταθμό της Θεσσαλονίκης, δεν λειτουργεί.

    «Μια πολύ σημαντική ειδικότητα»

    Ο κλειδούχος βρισκόταν σε άδεια. Όπως όμως σημειώνει ο κ. Λεβέντης: «Οι κλειδούχοι παραμένουν μια πολύ σημαντική ειδικότητα για τη λειτουργία των τρένων σήμερα, είναι όμως πολύ λιγότεροι από αυτούς που χρειαζόμαστε. Το οργανόγραμμα του ΟΣΕ περιλαμβάνει 2.100 εργαζομένους και έχουμε καταλήξει να είμαστε 720».

    Να σημειωθεί πως σύμφωνα με τις καταγγελίες των εργαζομένων του ΟΣΕ σε κομμάτια του δικτύου όπως το Πλατύ-Φλώρινα, τα τρένα πηγαίνουν… μόνα τους, αφού Αμύνταιο, Βέροια κι Έδεσσα, δεν έχουν σταθμάρχες, παρά έναν και μόνο κλειδούχο στην Έδεσσα.

    Τα τελευταία χρόνια οι συνεχείς συνταξιοδοτήσεις σταθμαρχών και κλειδούχων σε συνδυασμό με τη μη έγκριση προσλήψεων επιδείνωσαν περαιτέρω την κατάσταση στον ελληνικό σιδηρόδρομο.

    Πριν από έναν χρόνο, η Πανελλήνια Ένωση Σταθμαρχών είχε επισημάνει με επιστολή της ότι «ο συρμός που εκτελούσε το δρομολόγιο Πλατύ-Φλώρινα-Πλατύ διένυε 340 περίπου χιλιόμετρα κάνοντας 4 ώρες και 20 λεπτά χωρίς την εποπτεία της κυκλοφορίας του από σταθμάρχη.

    ΠΗΓΗ: ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ

    ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΕΣ ΚΛΕΙΔΟΥΧΟΥ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑ ΚΛΕΙΔΟΥΧΟΣ ΚΛΕΙΔΙΑ
    Κοινοποίηση Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Telegram Email
    Προηγούμενο άρθρο Γεραπετρίτης: Συγκροτήθηκε η τριμελής επιτροπή για την σιδηροδρομική τραγωδία στα Τέμπη
    Επόμενο άρθρο Πιερία: Συνελήφθη ένα άτομο για παράβαση της νομοθεσίας περί αλλοδαπών

    Σχετικές αναρτήσεις

    Μη διαθεσιμότητα ηλεκτρονικών υπηρεσιών της ΓΓΠΣΔΔ αύριο Πέμπτη 30 Μαρτίου (από 18:00 έως 23:00)

    Τετάρτη, 29 Μαρτίου 2023 5:02 ΜΜ

    ΔΥΠΑ: Συμπλήρωση Ερωτηματολογίου ωφελούμενων ανέργων για τα προγράμματα κατάρτισης σε ψηφιακές και πράσινες δεξιότητες

    Τετάρτη, 29 Μαρτίου 2023 4:48 ΜΜ

    Φορολοταρία: Έγινε η κλήρωση, δείτε αν κερδίσατε 50.000 ευρώ

    Τετάρτη, 29 Μαρτίου 2023 12:05 ΜΜ




    Ο ΠΟΛΙΤΗΣ

    politis6@otenet.gr
    Τηλέφωνο:23330 24222
    Φαξ:23330 24222

    Facebook Twitter Instagram Pinterest
    © 2023 opolitis.gr

    Πληκτρολογήστε παραπάνω και πατήστε Enter για να αναζητήσετε .πατήστε Esc να ακυρώσω