Ήδη κατατέθηκε στη Βουλή η τροπολογία του υπουργείου Ανάπτυξης με τίτλο «Παρατηρητήριο τιμών παιδικών παιχνιδιών: «Το καλάθι του Αϊ-Βασίλη«» η οποία προβλέπει τον τρόπο λειτουργίας αλλά και το περιεχόμενο του φετινού καλαθιού.
Παράλληλα προβλέπει τη σύσταση και για το έτος 2023 παρατηρητηρίου τιμών με την επωνυμία «Το καλάθι του Αϊ-Βασίλη» για παιδικά παιχνίδια, βάσει καταλόγου που αποστέλλουν στο υπουργείο Ανάπτυξης οι υπόχρεες επιχειρήσεις.
Το φετινό καλάθι θα τεθεί σε ισχύ από τις 15 Δεκεμβρίου 2023 έως και τις 10 Ιανουαρίου 2024 και σε αυτό τα προϊόντα τους θα είναι υποχρεωμένες να «τοποθετήσουν» οι επιχειρήσεις με τζίρο άνω του ενός εκατομμυρίου ευρώ.
Κατηγορίες παιχνιδιών
Οι κατηγορίες παιχνιδιών που θα περιλαμβάνει «Το καλάθι του Αϊ-Βασίλη» θα είναι: επιτραπέζια παιχνίδια, κούκλες, κουκλόσπιτα, βρεφικά παιχνίδια, φιγούρες δράσης, παιχνίδια κατασκευών, οχήματα, τηλεκατευθυνόμενα, ηλεκτρονικά παιχνίδια, αθλητικά παιχνίδια, λούτρινα αλλά και μουσικά παιχνίδια.
Τα προϊόντα θα φέρουν σχετικό σήμα για να είναι διακριτά εντός του καταστήματος, ενώ κάθε αλυσίδα θα είναι υποχρεωμένη να έχει τουλάχιστον ένα είδος από κάθε κατηγορία και τα καλάθια των επιχειρήσεων θα αναρτώνται στην ηλεκτρονική πλατφόρμα του e-katanalotis.
Πάντως, εκτός των επιχειρήσεων που υποχρεωτικά θα συμμετάσχουν στο μέτρο, θα μπορούν και άλλες επιχειρήσεις με μικρότερο τζίρο οι οποίες θα δηλώσουν στο υπουργείο το δικό τους καλάθι το οποίο θα διατηρήσουν για όλο το προβλεπόμενο διάστημα έχοντας και το ανάλογο απόθεμα των προσφερόμενων προϊόντων.
«Ελληνικό Κτηματολόγιο»
Η τροπολογία η οποία εντάσσεται στο νομοσχέδιο με τίτλο «Επιτάχυνση των διαδικασιών ολοκλήρωσης του Ελληνικού Κτηματολογίου: Διεκπεραίωση εκκρεμοτήτων στις μεταγραφές ακινήτων και ενίσχυση της επιχειρησιακής λειτουργίας του νομικού προσώπου δημοσίου δικαίου με την επωνυμία «Ελληνικό Κτηματολόγιο» – Απλοποίηση και επιτάχυνση των διαδικασιών μεταβίβασης ακινήτων – Ρυθμίσεις αρμοδιότητας υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης» έχει ως στόχο να επιτευχθεί, και για το έτος 2023, ελάφρυνση των πληθωριστικών πιέσεων που υφίστανται οι καταναλωτές μέσω της αύξησης του ανταγωνισμού μεταξύ των εμπορικών επιχειρήσεων που διαθέτουν παιδικά παιχνίδια στους καταναλωτές, κάτι που πραγματοποιήθηκε με επιτυχία πέρυσι που ήταν και η πρώτη χρονιά εφαρμογής του μέτρου.
Πηγή: Premium έκδοση «ΤΑ ΝΕΑ»