Close Menu
OPOLITIS.GROPOLITIS.GR
    ΝΕΑ

    Μητσοτάκης: Παρουσιάστηκε η εφαρμογή MyStreet για τη διαφάνεια στους δημόσιους χώρους

    Τετάρτη, 27 Αυγούστου 2025 3:30 ΜΜ

    Συνάντηση του Υφυπουργού Ανάπτυξης Λ. Τσαβδαρίδη με τον Υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης Κ. Τσιάρα, για κρίσιμα ζητήματα των αγροτών

    Τετάρτη, 27 Αυγούστου 2025 3:22 ΜΜ

    Δ. Σαμαράς: Ο άνθρωπος πίσω από την επιτυχία της μεγάλης εκδήλωσης

    Τετάρτη, 27 Αυγούστου 2025 2:00 ΜΜ
    Facebook X (Twitter) Instagram
    ΡΟΗ
    • Μητσοτάκης: Παρουσιάστηκε η εφαρμογή MyStreet για τη διαφάνεια στους δημόσιους χώρους
    • Συνάντηση του Υφυπουργού Ανάπτυξης Λ. Τσαβδαρίδη με τον Υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης Κ. Τσιάρα, για κρίσιμα ζητήματα των αγροτών
    • Δ. Σαμαράς: Ο άνθρωπος πίσω από την επιτυχία της μεγάλης εκδήλωσης
    • Την Πέμπτη ορκίζεται Βουλευτής η Στέλλα Αραμπατζή
    • Θ. Σιδηρόπουλος: Αισθητή η έλλειψη της Φιλαρμονικής
    • Ανησυχία για ελληνικά αυγά: Εντοπίστηκαν τοξικές ουσίες και φυτοφάρμακα, σύμφωνα με μελέτη του Πανεπιστημίου Αιγαίου και του ΕΚΠΑ
    • Καθαρισμοί στα σχολεία του Δήμου Αλεξάνδρειας ενόψει νέας σχολικής χρονιάς
    • Συγχαρητήρια στο Θωμά Γεράσογλου
    • ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΠΟΡΡΗΤΟΥ
    • ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ
    • ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Τετάρτη, 27 Αυγούστου
    OPOLITIS.GROPOLITIS.GR
    • ΑΡΧΙΚΗ
    • ΤΟΠΙΚΑ
      • ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΑ
      • ΒΕΡΟΙΑ
      • ΝΑΟΥΣΑ
      • ΗΜΑΘΙΑ
      • ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ
    • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
    • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
    • ΑΓΟΡΑ
    • ΑΓΡΟΤΙΚΑ
    • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
    • ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
      • ΒΙΒΛΙΟ
      • ΜΟΥΣΙΚΗ
      • ΧΟΡΟΣ
      • ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ / ΘΕΑΤΡΟ
    • ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ
    • ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΑ
    • ΕΛΛΑΔΑ
    • ΑΠΟΨΕΙΣ
    • ΑΓΟΡΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
    • ΑΓΓΕΛΙΕΣ
    • ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
      • ΓΕΥΣΗ
      • ΔΙΕΘΝΗ
      • ΕΠΙΣΤΗΜΗ/ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
      • ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΕΝΩΣΗ
      • ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
      • ΤΑΞΙΔΙΑ
      • ΥΓΕΙΑ
      • ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
    OPOLITIS.GROPOLITIS.GR
    Home»ΕΛΛΑΔΑ»Τι σημαίνει για τους Ελληνες ο πράσινος φόρος σε κατοικίες και αυτοκίνητα

    Τι σημαίνει για τους Ελληνες ο πράσινος φόρος σε κατοικίες και αυτοκίνητα

    ΕΛΛΑΔΑ Δευτέρα, 24 Απριλίου 2023 10:23 ΠΜΑπό Ο Πολίτης
    Facebook Twitter LinkedIn Telegram Pinterest Tumblr Reddit WhatsApp Email
    ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ
    Facebook Twitter LinkedIn Pinterest Email

    Στην Ελλάδα, εκτός από τον πληθυσμό, «γερνάνε» και τα περιουσιακά στοιχεία των κατοίκων της χώρας. Ενώ το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο ψήφισε την εβδομάδα που πέρασε την επιβολή του φόρου διοξειδίου του άνθρακα τόσο στις κατοικίες όσο και στις μετακινήσεις, οι στατιστικές δείχνουν σοβαρή επιδείνωση της κατάστασης όσον αφορά την παλαιότητα ακινήτων και οχημάτων.

    Η απογραφή κατοικιών του 2021 που αναμένεται να δημοσιεύσει η ΕΛΣΤΑΤ θα δείξει ότι λιγότερο από το 7% των ακινήτων θα έχει άδεια οικοδομής με ημερομηνία προγενέστερη του 2005 (δηλαδή 18 ετών), ενώ τα νεότερα στοιχεία για την ηλικία των οχημάτων –τα οποία αφορούν το 2021– ανεβάζουν τη μέση ηλικία ακόμη και στα 17 έτη που είναι και η χειρότερη επίδοση στην Ευρώπη.

    Αυτά τα δεδομένα καθιστούν ακόμη πιο δύσκολη την προσαρμογή της χώρας στη νέα πραγματικότητα που θέλει να επιβάλει η Ευρωπαϊκή Ενωση. Προκειμένου να περιοριστούν οι εκπομπές αερίων ρύπων, το πλαίσιο που ψήφισε το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο την περασμένη εβδομάδα προβλέπει την επιβολή φόρου άνθρακα στις μεταφορές και στις κατοικίες από το 2027.

    Η προσαρμογή απαιτεί κεφάλαια δεκάδων χιλιάδων ευρώ ανά νοικοκυριό είτε για ανακαίνιση ακινήτων είτε για αντικατάσταση οχήματος είτε και για αλλαγή στο σύστημα θέρμανσης, κάτι που είναι εξαιρετικά αμφίβολο πώς θα επιτευχθεί σε τόσο σύντομο χρονικό διάστημα και σε τόσο μεγάλο αριθμό ενδιαφερομένων.

    Είναι, επομένως, ένα από τα βασικά θέματα που θα απασχολήσουν την επόμενη κυβέρνηση της χώρας καθώς εκτός από το πώς θα επιβληθεί το νέο πλαίσιο αντικινήτρων για τη χρήση ρυπογόνων οχημάτων και συστημάτων θέρμανσης (και από πότε, καθώς είναι προφανές ότι οι χώρες-μέλη θα επιδιώξουν να ανοίξουν «παράθυρα») θα πρέπει να αναζητηθούν και τρόποι διευκόλυνσης των πολιτών ώστε να προσαρμοστούν το ταχύτερο δυνατό στη νέα πραγματικότητα που διαμορφώνεται.

    Ο φόρος στις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα αφορούσε μέχρι τώρα μεγάλες επιχειρήσεις ή και την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργεια από ρυπογόνες πηγές ενέργειας όπως ο λιγνίτης.

    Το κείμενο που πέρασε από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο προβλέπει ότι θα πρέπει να υπάρξει σχεδόν καθολική εφαρμογή καθώς στο στόχαστρο μπαίνουν πλέον σχεδόν το σύνολο των βιομηχανικών κλάδων, η ναυτιλία, οι αερομεταφορές και φυσικά οι ιδιώτες με τους δύο τρόπους που προαναφέρθηκαν: μεταφορές (δηλαδή αυτοκίνητα) και ακίνητα, δηλαδή συστήματα θέρμανσης.

    Με βάση το σκεπτικό του κειμένου, θα πρέπει να δημιουργηθεί ένας καινούργιος «κουμπαράς» για να διευκολυνθούν τα φτωχότερα νοικοκυριά να κάνουν την πράσινη μετάβαση (σ.σ. ουσιαστικά προαναγγέλλεται ένας μηχανισμός επιδοτήσεων με πόρους που μπορούν να ξεπεράσουν και τα 70 δισ. ευρώ σε πανευρωπαϊκό επίπεδο), ο οποίος όμως κουμπαράς θα πρέπει να γεμίζει από τα επιπλέον χρήματα που θα πληρώνουν όσοι ρυπαίνουν.

    Αυτοκίνητα
    Η Ελλάδα μπαίνει σε αυτή τη συζήτηση από εξαιρετικά μειονεκτική θέση. Ο στόλος των Ι.Χ., για παράδειγμα, απαρτιζόταν από 5,4 εκατομμύρια οχήματα στο τέλος του 2021 και από αυτά, τα 4,5 εκατομμύρια ήταν ηλικίας άνω των 10 ετών. Αρα, είναι παλαιότερης αντιρρυπαντικής τεχνολογίας και μεγάλης κατανάλωσης καυσίμου.
    Την ίδια στιγμή, η Ελλάδα ήδη εφαρμόζει από τις βαρύτερες φορολογίες στην Ευρώπη στο καύσιμο (σ.σ. λόγω του συνδυασμού ειδικού φόρου κατανάλωσης και ΦΠΑ που είναι από τους υψηλότερους στην Ευρώπη) σε μια περίοδο μάλιστα έντονης αβεβαιότητας όσον αφορά και τις διεθνείς τιμές των καυσίμων (σ.σ. είναι ενδεικτικό ότι το ίδιο το ψήφισμα του Ευρωκοινοβουλίου ορίζει ότι σε περίπτωση παράτασης της ενεργειακής κρίσης, η απόφαση για την επιβολή του πράσινου φόρου θα μετατεθεί για το 2028).

    Το ενδεχόμενο να υπάρξουν αλλαγές στον υπολογισμό των τελών κυκλοφορίας ώστε να αρχίσουν να δημιουργούνται αντικίνητρα για τη χρήση παλαιών οχημάτων είναι από τώρα ανοικτό και είναι δεδομένο ότι το θέμα θα συζητηθεί από την επόμενη κυβέρνηση.

    Ακίνητα
    Στον τομέα της κατοικίας, η προσπάθεια διευκόλυνσης των νοικοκυριών έχει ξεκινήσει τα τελευταία 3-4 χρόνια με την εφαρμογή των προγραμμάτων «Εξοικονομώ», ενώ συνέχεια θα δοθεί και με τις επιδοτήσεις για την εγκατάσταση φωτοβολταϊκών.

    Το πρόβλημα είναι ότι ο ρυθμός ανακαίνισης ή εκσυγχρονισμού των ακινήτων ώστε να στραφούν σε φιλικότερες για το περιβάλλον πηγές ενέργειας είναι πολύ αργός και ο αριθμός των ωφελούμενων νοικοκυριών πολύ περιορισμένος.

    Επίσης, η Ελλάδα λόγω χαμηλού μέσου εισοδήματος, περιορισμένης πρόσβασης των νοικοκυριών στον τραπεζικό δανεισμό κ.λπ., θα έχει μεγάλες δυσκολίες και στη χρηματοδότηση των απαιτούμενων επενδύσεων ακόμη και αν υπάρξει τα επόμενα χρόνια ένα «γενναίο» πλαίσιο επιδοτήσεων με εθνικούς και κοινοτικούς πόρους.

    Πρόσθετο πρόβλημα για τη χώρα αποτελεί και η περιορισμένη πρόσβαση των νοικοκυριών στις φιλικότερες για το περιβάλλον μορφές θέρμανσης. Το φυσικό αέριο δεν είναι διαθέσιμο στο σύνολο της ελληνικής επικράτειας, στην επαρχία η καύση είναι η μοναδική λύση, ενώ το γεγονός ότι τα περισσότερα νοικοκυριά κατοικούν σε πολυκατοικίες, δημιουργεί πολλά προβλήματα στη λήψη αποφάσεων.

    ΠΗΓΗ: ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ

    ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ ΚΑΤΟΙΚΙΕΣ ΠΡΑΣΙΝΟΣ ΦΟΡΟΣ
    ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Telegram Email
    Previous ArticleΒαμβάκι: Οι προκλήσεις της καλλιέργειας στη χώρα – Τα πλεονεκτήματα
    Next Article ΔΥΠΑ: Από σήμερα οι αιτήσεις για το νέο πρόγραμμα εργασιακής εμπειρίας για 3.900 ανέργους

    Σχετικές αναρτήσεις

    Μητσοτάκης: Παρουσιάστηκε η εφαρμογή MyStreet για τη διαφάνεια στους δημόσιους χώρους

    Τετάρτη, 27 Αυγούστου 2025 3:30 ΜΜ

    Ανησυχία για ελληνικά αυγά: Εντοπίστηκαν τοξικές ουσίες και φυτοφάρμακα, σύμφωνα με μελέτη του Πανεπιστημίου Αιγαίου και του ΕΚΠΑ

    Τετάρτη, 27 Αυγούστου 2025 12:33 ΜΜ

    Συγχαρητήρια στο Θωμά Γεράσογλου

    Τετάρτη, 27 Αυγούστου 2025 10:54 ΠΜ



    ΣΟΥΡΛΟΠΟΥΛΟΣ Α ΚΑΙ ΣΙΑ ΟΕ

    ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ Ο ΠΟΛΙΤΗΣ – ΤΥΠΟΓΡΑΦΕΙΟ

    Α.Φ.Μ. 800378397 Δ.Ο.Υ. ΒΕΡΟΙΑΣ

    ΒΕΤΣΟΠΟΥΛΟΥ 72 ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΑ ΗΜΑΘΙΑΣ

    Τ.Κ. 59300

    ΤΗΛ-ΦΑΞ: 23330 24222

    e-mail: politis6@otenet.gr

    ΑΡΙΘΜΟΣ ΓΕΜΗ: 119165226000

     Νόμιμος Εκπρόσωπος – Διευθυντής  : Νικόλαος  Σουρλόπουλος

    Διαχειριστής ιστοσελίδας: Νικόλαος Σουρλόπουλο

     Διευθυντής Σύνταξης :   Αλέξανδρος Σουρλόπουλος

     Διαχειριστής και Δικαιούχος του ονόματος τομέα : ΣΟΥΡΛΟΠΟΥΛΟΣ Α ΚΑΙ ΣΙΑ ΟΕ

     

    Ο ΠΟΛΙΤΗΣ

    politis6@otenet.gr
    Τηλέφωνο:23330 24222
    Φαξ:23330 24222

    Δήλωση συμμόρφωσης με τη σύσταση (ΕΕ) 2018/334

    H ΣΟΥΡΛΟΠΟΥΛΟΣ Α ΚΑΙ ΣΙΑ Ο.Ε δηλώνει ότι η ίδια και ο παρών ιστότοπος συμμορφώνονται με τη Σύσταση (ΕΕ) 2018/334 της Επιτροπής της 1ης Μαρτίου 2018 σχετικά με τα μέτρα για την αποτελεσματική αντιμετώπιση του παράνομου περιεχομένου στο διαδίκτυο (L 63) και ότι στο πλαίσιο αυτό διατηρεί το δικαίωμα να μην δημοσιεύει ή/και να αφαιρεί κάθε περιεχόμενο το οποίο κρίνει ότι είναι παράνομο, χωρίς προηγούμενη ενημέρωση ή άδεια του χρήστη, καθώς και να λαμβάνει κάθε αναγκαίο προληπτικό μέτρο για την αποτροπή της διάδοσης παράνομου περιεχομένου.

    Η ιστοσελίδα opolitis.gr είναι πιστοποιημένη στο ηλεκτρονικό Μητρώο Ηλεκτρονικού Τύπου της ΓΓ Επικοινωνίας και Ενημέρωσης Μ.Η.Τ. 232380

    Facebook X (Twitter) Instagram Pinterest
    • ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΠΟΡΡΗΤΟΥ
    • ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ
    • ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ
    © 2025 opolitis.gr

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.