OPOLITIS.GROPOLITIS.GR
    ΝΕΑ

    Μήνυμα για την 25η Μαρτίου από τον Αντιδήμαρχο Αλεξάνδρειας, Στέφανο Δριστά

    Παρασκευή, 24 Μαρτίου 2023 5:56 ΜΜ

    «Παράγει και εξάγει» η Κεντρική Μακεδονία: Δεύτερη πιο εξωστρεφής περιφέρεια της Ελλάδας

    Παρασκευή, 24 Μαρτίου 2023 1:14 ΜΜ

    Καλάθι του νοικοκυριού: Κατατέθηκε η τροπολογία για επέκτασή του

    Παρασκευή, 24 Μαρτίου 2023 1:01 ΜΜ
    Facebook Twitter Instagram
    ΡΟΗ
    • Μήνυμα για την 25η Μαρτίου από τον Αντιδήμαρχο Αλεξάνδρειας, Στέφανο Δριστά
    • «Παράγει και εξάγει» η Κεντρική Μακεδονία: Δεύτερη πιο εξωστρεφής περιφέρεια της Ελλάδας
    • Καλάθι του νοικοκυριού: Κατατέθηκε η τροπολογία για επέκτασή του
    • Πρατήρια καυσίμων: Έρχονται «λουκέτα», πρόστιμα και ποινές φυλάκισης για φοροδιαφυγή – λαθρεμπόριο
    • Στεγαστικά: Πόσο επιβαρύνονται οι δόσεις μετά τις αυξήσεις των επιτοκίων
    • Η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας διοργανώνει εκδήλωση με τίτλο «Υπογεννητικότητα και γονιμότητα στο σήμερα»
    • Κοινωνικό Παντωπολείο Βέροιας: Ευχαριστήριο μήνυμα στην οικογένεια της εκλιπούσης Μάνια Ελένης
    • Λ.Τσαβδαρίδης: Σημαντικές ρυθμίσεις για τις μετακλήσεις εργατών γης από τρίτες χώρες
    Facebook Twitter Instagram
    Σάββατο, 25 Μαρτίου
    OPOLITIS.GROPOLITIS.GR
    • ΑΡΧΙΚΗ
    • ΤΟΠΙΚΑ
      • ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΑ
      • ΒΕΡΟΙΑ
      • ΝΑΟΥΣΑ
      • ΗΜΑΘΙΑ
      • ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ
    • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
    • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
    • ΑΓΟΡΑ
    • ΑΓΡΟΤΙΚΑ
    • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
    • ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
      • ΒΙΒΛΙΟ
      • ΜΟΥΣΙΚΗ
      • ΧΟΡΟΣ
      • ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ / ΘΕΑΤΡΟ
    • ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ
    • ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΑ
    • ΕΛΛΑΔΑ
    • ΑΠΟΨΕΙΣ
    • ΑΓΟΡΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
    • ΑΓΓΕΛΙΕΣ
    • ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
      • ΓΕΥΣΗ
      • ΔΙΕΘΝΗ
      • ΕΠΙΣΤΗΜΗ/ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
      • ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΕΝΩΣΗ
      • ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
      • ΤΑΞΙΔΙΑ
      • ΥΓΕΙΑ
      • ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
    OPOLITIS.GROPOLITIS.GR
    Αρχική»ΑΠΟΨΕΙΣ»Το ξέσπασμα εκπαιδευτή μηχανοδηγών: O σταθμάρχης ήταν άπειρος

    Το ξέσπασμα εκπαιδευτή μηχανοδηγών: O σταθμάρχης ήταν άπειρος

    ΑΠΟΨΕΙΣ Πέμπτη, 2 Μαρτίου 2023 11:05 ΠΜBy Ο Πολίτης
    Facebook Twitter LinkedIn Telegram Pinterest Tumblr Reddit WhatsApp Email
    Συνεχίζονται οι έρευνες στο χώρο του πολύνεκρου σιδηροδρομικού δυστυχήματος στα Τέμπη . Τετάρτη 1 Μαρτίου 2023 (ΒΑΣΙΛΗΣ ΒΕΡΒΕΡΙΔΗΣ / ΜΟΤΙΟΝ ΤΕΑΜ)
    Κοινοποίηση
    Facebook Twitter LinkedIn Pinterest Email

    Με σπασμένη από τη συγκίνηση φωνή και συγκλονισμένος από το ανθρώπινο δράμα που εκτυλίσσεται για δεύτερη μέρα μετλα την εθνική τραγωδία στα Τέμπη μίλησε  ο Νίκος Τσουρίδης, συνταξιούχος μηχανικός – εκπαιδευτής μηχανοδηγών καταγγέλοντας ότι αν υπήρχε τηλεδιοίκηση στο σημείο της σύγκρουση των τρένων  δεν θα θρηνούσαμε τώρα θύματα.

    Προσπαθώντας να συγκρατήσει τα δάκρυά του ο κ. Τσουρίδης μίλησε  για τα κακώς κείμενα που οδήγησαν στην τραγωδία με τους τουλάχιστον 42 νεκρούς , τους δεκάδες τραυματίες και τους αγνοούμενους από την σύγκρουση των δύο τρένων κοντά στη Λάρισα.

    «Πάντα όταν γίνεται ένα σιδηροδρομικό ατύχημα αυτοί που την πληρώνουν είναι οι «μπροστινοί». Χάσαμε τέσσερεις συναδέλφους μηχανοδηγούς γιατί δεν υπάρχουν μέτρα ασφαλείας. Ο σταθμάρχης  έκανε ένα λάθος. Το αναγνώρισε ο ίδιος. Φαινόταν από την αρχή ότι είναι ανθρώπινο λάθος, αλλά δεν πρέπει να υπάρχει μια δικλείδα ασφαλείας να το καλύψει;», διερωτήθηκε ο εκπαιδευτής μηχανοδηγών που είχε εμπειρία 37 ετών στους ελληνικούς σιδηροδρόμους.

    Δεν καταφέραμε να βάλουμε τηλεδιοίκηση

    Μιλώντας για την «δικλείδα ασφαλείας» που σε αυτή την περίπτωση διαδραμάτισε καθοριστικό ρόλο στην μη αποτροπή του ατυχήματος δήλωσε ότι είναι το σύστημα των φωτοσημάτων.

    «Ο κάθε σταθμάρχης και ο κάθε μηχανοδηγός έκανε ένα σφάλμα. Αυτό το σφάλμα πρέπει από πίσω του να σέρνει νεκρούς;. Από το ’95 και μετά αγωνίζεται ο ΟΣΕ και όλοι οι συνάδελφοι να μπορέσουμε να βάλουμε αυτό το σύστημα που λέγεται τηλεδιοίκηση. Ποτέ δεν τα καταφέραμε. Υπάρχει σε ένα τμήμα μικρό από το Τιθορέα μέχρι το Δομοκό» επισήμανε ο κ. Τσουρίδης.

    Κάνοντας λόγο για συντεχνίες ο συνταξιούχος μηχανικός κατήγγειλε την στάση των εργολάβων στην διασπάθιση του έργου και την κωλυσιεργεία μέσω της δικαστικής οδού που οδήγησαν στο να μην είναι εξοπλισμένα τα τρένα στην Ελλάδα με φωτοσήματα και τηλεδιοίκηση και να μην λειτουργούν το 2023 τα συστήματα μεταξύ τους.

    «Ο σιδηρόδρομος λειτουργεί σήμερα πρώτον, επειδή το θέλουν οι μηχανοδηγοί, δεύτερον, επειδή είναι καλά εκπαιδευμένοι οι σταθμάρχες -ανεξάρτητα αν έγινε ένα μοιραίο λάθος- και μετά το προσωπικό κινήσεως. Αν αυτοί πούν ότι δεν λειτουργεί ο σιδηρόδρομος, παύει να λειτουργεί», κατήγγειλε ο κ. Τσουρίδης.

    Γιατί μπήκε η αμαξοστοιχία σε αντίθετο τμήμα

    «Επειδή η γραμμή δεν είναι σε πολύ καλή κατάσταση και προβλέπεται και από τους κανονισμούς, μία αμαξοστοιχία μπορεί να μπει σε ένα αντίθετο τμήμα όταν σταθμάρχης έχει εξασφαλίσει ομαλή κυκλοφορία» σχολίασε ο συνταξιούχος μηχανικός.

    Μιλώντας για την επίμαχη αμαξοστοιχία δήλωσε ότι μπορούσε να φύγει από τη Λάρισα από τη γραμμή καθόδου και να φτάσει μέχρι τους Νέους Πόρους. Σχολιάζοντας τη συνομιλία του μηχανοδηγού της επιβατικής αμαξοστοιχίας και του σταθμάρχη στη Λάρισα που έκανε κατά δήλωσή του το μοιραίο λάθος, εκτίμησε ότι ο φιλικός τόνος στη συνομιλία μπορεί να υποκρύπτει και ένα «ένοχο μυστικό», ότι δηλαδή η κυκλοφορία στην αντίθετη γραμμή γίνεται μετά από συνεννόηση και χάρη στην εμπιστοσύνη που δείχνουν οι μηχανοδηγοί στον σταθμάρχη.

    Αναφερόμενος στον «φουκαρά σταθμάρχη» που δεν είχε μεγάλη εμπειρία και στον οποίο «θα τα ρίξουν όλα τα βάρη επάνω», όπως είπε χαρακτηριστικά ο κ. Τσουρίδης τόνισε: «Ήταν εκπαιδευμένος πράγματι, αλλά ήταν άπειρος. Δεν έπρεπε να τον είχαν βάλει σε έναν κεντρικό σταθμό όπως η Λάρισα μόνο του να κάνει κυκλοφορία».

    Όπως είπε ο σταθμάρχης που έχει παραδεχθεί το μοιραίο λάθος του, ήταν μόνο ένα μήνα στο συγκεκριμένο πόστο. «Όταν κάνουμε κυκλοφορία δεν βάζουμε έναν άπειρο άνθρωπο, γιατί όλη η κυκλοφορία και η ευστροφία που έχει κάποιος άνθρωπος όταν κάνει την κυκλοφορία βασίζονται στην πείρα. Δεν μπορείς να βάλεις έναν άνθρωπο τριάντα ημερών, που (μόλις) έχει τελειώσει την εκπαίδευσή του και έχει αναλάβει. Δεν το διακινδυνεύεις αυτό».

    Αν υπήρχε τηλεδιοίκηση δεν θα είχε γίνει τίποτα

    Ερωτώμενος για πώς θα μπορούσε να αποφευχθεί η σύγκρουση της αμαξοστοιχίας Intercity της Hellenic Train με την εμπορική στο τμήμα όπου λειτουργεί η τηλεδιοίκηση τότε το σιδηροδρομικό δυστύχημα θα είχε αποφευχθεί. «Εαν αυτό το σύστημα υπήρχε μεταξύ της Λάρισας και της Κατερίνης, Νέων Πόρων μέχρι τη Θεσσαλονίκη, από τη στιγμή που έφυγε η αμαξοστοιχία και μπήκε στη γραμμή καθόδου όπου ερχόταν το άλλο τρένο από τη Θεσσαλονίκη, οι μηχανοδηγοί στον πρώτο σηματοδότη θα έβλεπαν τα κόκκινα, οπότε ήταν αναγκασμένοι και οι δύο να σταματήσουν. Δεν θα γινόταν τίποτα».

    «Το ήξερε και έκανε έκανε λάθος. Από την πίεση, από την απειρία, από οτιδήποτε έκανε αυτό το βασικό λάθος», πρόσθεσε ο εκπαιδευτής μηχανοδηγών επισημαίνοντας τη σημασία του να υπάρχει δεύτερο έμπειρο άτομο στη βάρδια.

    ΠΗΓΗ: ΕΡΤ NEWS

     

    ΑΠΕΙΡΟΣ ΣΤΑΘΜΑΡΧΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΗΣ ΜΗΧΑΝΟΔΗΓΩΝ ΤΣΟΥΡΙΔΗΣ
    Κοινοποίηση Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Telegram Email
    Προηγούμενο άρθρο Ιατροδικαστής Ρ. Λεονταρή: Ταυτοποίηση των σορών με το πρωτόκολλο μαζικής καταστροφής
    Επόμενο άρθρο Επιμελητήριο Ημαθίας: Πρόγραμμα κατάρτισης ανέργων ατόμων με Αναπηρία

    Σχετικές αναρτήσεις

    Μήνυμα για την 25η Μαρτίου από τον Αντιδήμαρχο Αλεξάνδρειας, Στέφανο Δριστά

    Παρασκευή, 24 Μαρτίου 2023 5:56 ΜΜ

    Καλάθι του νοικοκυριού: Κατατέθηκε η τροπολογία για επέκτασή του

    Παρασκευή, 24 Μαρτίου 2023 1:01 ΜΜ

    Πρατήρια καυσίμων: Έρχονται «λουκέτα», πρόστιμα και ποινές φυλάκισης για φοροδιαφυγή – λαθρεμπόριο

    Παρασκευή, 24 Μαρτίου 2023 12:31 ΜΜ




    Ο ΠΟΛΙΤΗΣ

    politis6@otenet.gr
    Τηλέφωνο:23330 24222
    Φαξ:23330 24222

    Facebook Twitter Instagram Pinterest
    © 2023 opolitis.gr

    Πληκτρολογήστε παραπάνω και πατήστε Enter για να αναζητήσετε .πατήστε Esc να ακυρώσω