Ο βουλευτής της Ελληνικής Λύσης, Βασίλειος Κοττίδης, με νέα κοινοβουλευτική παρέμβαση, επισημαίνει την ανάγκη σύνδεσης της Ημαθίας με τη Θεσσαλονίκη μέσω σιδηροδρομικής ταχείας και ασφαλούς κίνησης, προτείνοντας την υλοποίηση ενός προαστιακού συστήματος. Στην επιστολή του προς τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, ο κ. Κοττίδης αναφέρεται στις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι κάτοικοι της Βέροιας και της ευρύτερης περιοχής στην καθημερινή μετακίνηση προς τη Θεσσαλονίκη, επισημαίνοντας πως η άμεση και γρήγορη σύνδεση με τη συμπρωτεύουσα θα βελτίωνε την οικονομική δραστηριότητα στην περιοχή και θα ενίσχυε την τοπική αγορά, προσφέροντας νέα επαγγελματικά και αναπτυξιακά κίνητρα.

Παρακάτω αυτούσια η Επερώτηση του Βουλευτή Βασίλειου Κοττίδη
«Ανάγκη σύνδεσης της Ημαθίας με τη Θεσσαλονίκη με μηχανισμό σιδηροδρομικής ταχείας και ασφαλούς κίνησης (προαστιακός)»
Κύριε Υπουργέ,
Οι δύσκολες οικονομικές συνθήκες που επικρατούν στη χώρα μας εδώ και μια δεκαετία και άνω έχουν πλήξει ιδιαίτερα την ελληνική επαρχία. Πόλεις, όπως η Βέροια Ημαθίας, περιοχή που παλαιότερα βρισκόταν στις πιο παραγωγικές περιοχές της χώρας, βλέπουν την οικονομική τους ζωή συνεχώς να συρρικνώνεται. Η κοντινή απόσταση με την πόλη της Θεσσαλονίκης δίνει τη δυνατότητα πρόσβασης σε μια μεγάλη αγορά εργασίας, καθώς πλέον η πόλη έχει μετατραπεί σε προάστιο της συμπρωτεύουσας. Όμως δεν απολαμβάνει τα προνόμια ενός προαστίου της Θεσσαλονίκης. Πολύς κόσμος επιλέγει να διαμένει στη Βέροια, για πιο ανθρώπινο επίπεδο ζωής και να δραστηριοποιείται εργασιακά στη Θεσσαλονίκη. Αυτό όμως καθίσταται ιδιαίτερα δύσκολο, καθώς με τα σημερινά δεδομένα είναι ιδιαίτερα χρονοβόρα η μετακίνησή τους. Η άμεση πρόσβαση στον εργασιακό τους χώρο στη συμπρωτεύουσα με τη χρήση του προαστιακού θα ενίσχυε το «τοπικό ετήσιο προϊόν» και θα δημιουργούσε επιπρόσθετα κίνητρα για περισσότερους εργαζόμενους να προτιμήσουν τη διαμονή τους στη Βέροια και γενικότερα στην Ημαθία και την επαγγελματική τους δραστηριοποίηση στη Θεσσαλονίκη. Αυτό θα βοηθούσε και στην οικονομική εκμετάλλευση αναξιοποίητων ακίνητων στην Ημαθία, πράγμα που θα οδηγούσε σε περαιτέρω τόνωση της τοπικής αγοράς. Μεγάλο κίνητρο θα αποτελούσε γι’ αυτήν την προοπτική η σύνδεση της Βέροιας και εν γένει του νομού Ημαθίας με τη Θεσσαλονίκη με μηχανισμό σιδηροδρομικής ταχείας και ασφαλούς κίνησης με πρόβλεψη σύνδεσης με το Mετρό Θεσσαλονίκης. Ο εκσυγχρονισμός των σιδηροδρομικών μεταφορών που επιχειρείται επιβάλλει την προαστιακή σύνδεση Βέροιας – Θεσσαλονίκης, διευκολύνοντας τους πολίτες στην γρήγορη πρόσβαση στον χώρο εργασίας τους στη συμπρωτεύουσα.
Με δεδομένα όλα τα παραπάνω,
Ερωτάται ο κ. Υπουργός:
Σε ποιές ενέργειες θα προβεί, ώστε να υπάρξει σύνδεση της Βέροιας Ημαθίας με τη Θεσσαλονίκη με μηχανισμό σιδηροδρομικής ταχείας και ασφαλούς κίνησης (προαστιακός), διευκολύνοντας έτσι τη γρήγορη πρόσβαση των συμπολιτών μας στον χώρο εργασίας αλλά και στον τόπο διαβίωσής τους;
Ο ερωτών Βουλευτής ΚΟΤΙΔΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ